Την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα ‘Jacqueline de Romilly’ του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, η εκδήλωση βράβευσης εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, οι οποίοι διακρίθηκαν στη δράση «Αριστεία & Καινοτομία στην Εκπαίδευση». Η απονομή των βραβείων έγινε από τον Πρόεδρο της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής του θεσμού, Καθηγητή Θεμιστοκλή Παναγιωτόπουλο.
Ο θεσμός «Αριστεία και Ανάδειξη Καλών Πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» έχει ως στόχο την αξιοποίηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας που αναπτύσσεται στα σχολεία, ως βάσης για τον εμπλουτισμό και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την επιβράβευση και τη δημόσια ανάδειξη «Βέλτιστων Πρακτικών» της μαθησιακής διαδικασίας.
Φέτος υποβλήθηκαν 1035 έργα πανελληνίως, τα οποία εκπονήθηκαν (ατομικά ή ομαδικά) από 1850 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο). Από τα έργα αυτά βραβεύτηκαν 105 (λόγω ισοβαθμίας με το 100). Από το Νομό Τρικάλων βραβεύθηκαν μόλις δύο έργα, ωστόσο κατέκτησαν εξέχουσες θέσεις (Top 12 πανελληνίως).
Μεταξύ των βραβευθέντων εκπαιδευτικών είναι ο συμπολίτης δάσκαλος (και Διευθυντής) του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμπάκας, κ. Βασίλης Νάστος, ο οποίος συμμετείχε με μαθητές του στην εν λόγω δράση με το θέμα: «Επιλύοντας περιβαλλοντικά προβλήματα με τη γλώσσα των Comics… και όχι μόνο». Το συγκεκριμένο έργο αφορά σε μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση της παραγωγής γραπτού λόγου (Σκέφτομαι & Γράφω) στο Δημοτικό Σχολείο.
Από το Νομό μας βραβεύθηκε επίσης το έργο «Ο Πηνειός εκπέμπει SOS. Στο σχολείο μας οργανώνουμε εκστρατεία βοήθειας. Θα βοηθήσεις;», το οποίο υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί Βασίλης Γεωργολόπουλος & Παναγιώτα Γρηγοράτου στο Δημοτικό Σχολείο Ταξιαρχών. Το έργο αυτό αφορά στην ανάδειξη των περιβαλλοντικών προβλημάτων του Πηνειού ποταμού διαμέσου της επινόησης ενός παραμυθιού.
Σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Αθανάσιο Κυριαζή, η αξιολόγηση των υποβληθέντων έργων έγινε από μη αμειβόμενη Επιστημονική Επιτροπή, αποτελούμενη από 654 μέλη. Η διαδικασία αξιολόγησης προέβλεπε διπλή ανώνυμη κρίση και βαθμολόγηση με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και προδιαγραφές, όπως: Καινοτομία, Μαθησιακό Αποτέλεσμα, Παιδαγωγική Αξία, Εφαρμοσιμότητα και Σαφήνεια Περιεχομένου.
Το Υπουργείο Παιδείας επισημαίνει πως για την ολοκλήρωση της προσπάθειας οφείλεται ένα μεγάλο ευχαριστώ, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σ’ αυτήν, αλλά και στα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής Αξιολόγησης που υποστήριξε το Θεσμό και έκρινε τα έργα που υποβλήθηκαν.
Το περιεχόμενο των βραβευθέντων έργων θα είναι σύντομα προσβάσιμο στην ιστοσελίδα του θεσμού «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση» και συγκεκριμένα στο «Αποθετήριο Καλών Πρακτικών»:
http://excellence.sch.gr/index.php
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!