Από την αρχή της εβδομάδας που ο καιρός έχει καλυτερέψει, ένα σκαπτικό μηχάνημα, ένας φορτωτής κι ένας οδοστρωτήρας εργάζονται καθημερινά στην κοίτη του Πηνειού από την πλευρά της Καλαμπάκας, προετοιμάζοντας το έδαφος για την ανακατασκευή της γέφυρας της Διάβας.
Όπως μας ενημέρωσε μηχανικός της ανάδοχης εταιρείας «Κόκκινος ΑΤΕ», από την κάτω (νότια) πλευρά της γέφυρας σκάβεται και πατιέται το μέρος που θα τοποθετηθούν οι γερανοί, οι οποίοι θα σηκώσουν, κατά το τελευταίο στάδιο των εργασιών της αποκατάστασης, τα τμήματα της γέφυρας που έχουν καταρρεύσει.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να φθάσουν και τα γεωτρύπανα που θα αναλάβουν το έργο τους στις υπάρχουσες κολώνες της γέφυρας.
Βέβαια, για να εργασθούν κάτω από τη γέφυρα οι εργάτες και οι μηχανικοί, πρέπει να ληφθούν και τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Στο πλαίσιο αυτό, θα ανεγερθούν κολώνες υποστήριξης των τμημάτων που έχουν καταρρεύσει, υπό τον φόβο της περαιτέρω βύθισης της κεντρικής γερμένης κολώνας.
Παράλληλα με τις εργασίες στην κοίτη του Πηνειού, συνεργείο της εταιρείας εργάζεται πάνω στη γέφυρα, απομακρύνοντας το τσιμέντο από τα άκρα, όπου θα κατασκευαστούν τα νέα πεζοδρόμια.
Ήδη έχουν απομακρυνθεί τα κάγκελα και η οπτική ίνα από τη νότια πλευρά του δρόμου και απομένουν κάποια καλώδια από τη βόρεια πλευρά, που θα απομακρυνθούν τις επόμενες ημέρες.
Καιρού επιτρέποντος, οι εργασίες θα συνεχιστούν με αυξανόμενους ρυθμούς με στόχο την παράδοση της γέφυρας στην κυκλοφορία μέσα στον Δεκέμβριο.
Βέβαια, μέχρι τότε το νερό που θα κατεβάσει ο Πηνειός θα είναι αρκετό, ωστόσο, όπως μας ανέφερε ο μηχανικός της ανάδοχης εταιρείας, τα έργα μπορούν να συνεχιστούν με την ανύψωση προστατευτικού αναχώματος και με την προϋπόθεση ότι δεν θα επαναληφθεί κάποια θεομηνία, όπως η πρόσφατη.
Θυμίζουμε ότι το έργο που θα ακολουθήσει με το νέο έτος, και εφόσον ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της γέφυρας τον Δεκέμβριο, θα αφορά στη διαμόρφωση της κοίτης του Πηνειού.
Σε μήκος 70 μέτρων εκατέρωθεν της γέφυρας θα τοποθετηθούν ζαρζανέτ, αφού αφαιρεθεί εντελώς το τοίχος που είχε κατασκευαστεί νότια της γέφυρας, ενώ η ισοπέδωση της κοίτης θα συνεχιστεί και σε μεγαλύτερο ακόμη μήκος και από τις δύο πλευρές της γέφυρας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!