«Η κυρία του τραγουδιού «Γέλα κυρία μου» έχει ξεκαρδιστεί περίπου σαράντα χρόνια στο γέλιο», είπε ο Κώστας Καφάσης στον Γιάννη Ξυνόπουλο σε συνέντευξη του, αποκαλύπτοντας διάφορα παράδοξα στοιχεία του τραγουδιού.
Πρώτον, ενώ είναι ένα τραγούδι που λέγεται από άνδρα προς γυναίκα, δεν είναι λίγες οι φορές που το τραγουδούσαν γυναίκες προς άνδρες και ίσως γι’αυτό ευθυνόταν και η αποστασιοποιημένη και υπό τη μορφή παρλάτας σε κάποια σημεία ερμηνεία του Κώστα Καφάση.
Δεύτερον, όπως αποκάλυψε ο Καφάσης στον Ξυνόπουλο, το τραγούδι αυτό γράφτηκε για τον Γιώργο Νταλάρα και εκείνος το απέρριψε. «Μετά ο συγχωρεμένος ο Κώστας Ψυχογιός το πήγε στον Κόκοτα, που το απέρριψε και αυτός. Σε μένα ήρθε από τρίτο χέρι το τραγούδι αυτό και ούτε και εγώ το ήθελα. Με κυνηγούσε έναν χρόνο ο Ψυχογιός για να το πω, και ξέρεις γιατί το είπα; Γιατί στην άλλη πλευρά στο 45αρι θα έμπαινε το «Περίπτωση μου αμαρτωλή», που πίστευα ότι θα κάνει επιτυχία» .
Την πρώτη χρονιά της μεταπολίτευσης γίνονταν διαδηλώσεις και συναυλίες, όπου ακούγονταν το σύνθημα «Δώστε τη χούντα στο λαό». Τότε έγινε και η μεγαλύτερη πορεία στη γιορτή του Πολυτεχνείου. Τότε που το πολιτικό τραγούδι ήταν στις δόξες του, ο Καφάσης δέχθηκε να ερμηνεύσει ένας εμφανώς σουξεδιάρικο τραγούδι που ήταν εκτός κλίματος.
Επιτυχία έγινε όμως τα μεταγενέστερα χρόνια και κυρίως από τη νεολαία. Άλλο ένα παράδοξο είναι ότι πρόκειται για το μοναδικό τραγούδι στην ελληνική δισκογραφία, όπου ο στιχουργός υμνεί τη γυναίκα ως «αετό».
Γέλα κυρία μου, γέλα μαζί μου,
γέλα κυρία μου, γέλα καλή μου.
Ξένος εγώ, έξω απ’ τον κόσμο σου,
περαστικός μπήκα στον δρόμο σου
κι είχα το θράσος να σ’ αγαπήσω,
αητέ κοίτα η καρδιά μου τι μου ζητάει,
έναν αλήτη ποιος τον μετράει κι αν αγαπάει,
ποιος τον νοιάζεται ποτέ…
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΕΔΩ