Πολλές και διαφορετικές είναι οι απόψεις που ακούγονται τις τελευταίες ημέρες, έπειτα από το άνοιγμα του κλειστού δρόμου της οδού Τρικάλων και της κατάργησης του μονόδρομου επίσης της οδού Τρικάλων.
Σε γενικές γραμμές οι απόψεις για το κυκλοφοριακό της πόλη μας διίστανται, αλλά μάλλον λίγη σημασία έχει, αφού ένα μόνο μέρος της κυκλοφοριακή μελέτης έχει πλέον καταργηθεί, ενώ σύμφωνα με τα έγγραφα που έχουν φτάσει στον Δήμο, έπρεπε όλη τελικά η κυκλοφοριακή μελέτη που εφαρμόστηκε να ακυρωθεί.
Ωστόσο, στην παρούσα χρονική στιγμή, έχουμε ένα δεδομένο, το οποίο εδώ και δέκα ημέρες είχαμε τον χρόνο να το παρακολουθήσουμε. Παρακολουθήσαμε την κίνηση στην οδό Τρικάλων, που ήταν μάλιστα αυξημένη, λόγω της περιόδου της αποκριάς, αλλά και υπό συνεχή βροχόπτωση, που όλοι γνωρίζετε πόσο δυσχεραίνει το κυκλοφοριακό, κυρίως στο κέντρο της πόλης μας.
Ο κλειστός δρόμος ή πεζόδρομος της οδού Τρικάλων έχει ανοίξει, όπως αναφέραμε, από την περασμένη εβδομάδα, κοντά δηλαδή στις δέκα ημέρες. Το ίδιο και η υπόλοιπη οδός Τρικάλων, η οποία από μονόδρομος έχει γίνει διπλής κατευθύνσεως. Η αλλαγή αυτή έχει δημιουργήσει μια σχετική κυκλοφοριακή συμφόρηση, η οποία όμως δεν είναι τόσο μεγάλη όσο θέλουν ορισμένοι να την περιγράφουν. Εικόνες κυκλοφοριακής συμφόρησης παρατηρήσαμε άλλωστε και με τη μονοδρόμηση της οδού.
Με το που δόθηκε η κυκλοφορία σε διπλή κατεύθυνση, οι οδηγοί δεν σταθμεύουν δεξιά και αριστερά του δρόμου μόνιμα τα αυτοκίνητά τους και αυτό είναι ένα καλό στοιχείο, αν και δεν λείπουν και οι αδιάφοροι που δεν τους νοιάζει εάν ενοχλούν ή όχι. Ορισμένοι σταθμεύουν παράνομα, αλλά σταθμεύουν έστω για λίγο. Όπως και να ‘χει όμως, μια αστυνόμευση η οδός τη χρειάζεται.
Με τον μονόδρομο της Τρικάλων είχαν ουσιαστικά καταργηθεί, ανεπίσημα βεβαίως, τα «μονά – ζυγά» και, όποιος ήθελε στάθμευε όπου ήθελε, και η οδός είχε γίνει ένας απέραντος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων για έξι μήνες. Πλέον, με τη διπλή κατεύθυνση του δρόμου, εφαρμόζεται το σύστημα «μονά-ζυγά» και ίσως η τοποθέτηση παρκόμετρων μελλοντικά να έδινε μια σημαντική λύση στο πρόβλημα, αφού είναι σίγουρο πως τότε, ως «δια μαγείας», θα έβρισκαν άπαντες χώρους στάθμευσης, εκτός της οδού Τρικάλων!
Εξαρχής, είχα την άποψη πως η οδός Τρικάλων έπρεπε να παραμείνει διπλής κατεύθυνσης, έστω κι αν παρέμεινε ο πεζόδρομος, για τον οποίο ασπάζομαι τη θετική γνώμη των κατοίκων που τον θέλουν. Πεζόδρομο όμως! Όχι κλειστό δρόμο!
Επίσης, η κίνηση που απέκτησε και πάλι ο δρόμος από την είσοδο της Καλαμπάκας μέχρι το Δημαρχείο αρέσει σε πολλούς, καθώς, όπως υποστηρίζουν και παρά τα όποια προβλήματα, «ζωντάνεψε» την πόλη, αφού αυξήθηκε η κίνηση και μαζί της αυξήθηκε και η κίνηση στα καταστήματα.
Βέβαια, η «κουτσουρεμένη» κυκλοφοριακή μελέτη έχει δημιουργήσει κι άλλα σοβαρά προβλήματά. Όπως στο κομμάτι καθόδου από την Εθνική Τράπεζα μέχρι και το ύψος του ξενοδοχείου «Διβάνη». Οι οδηγοί δεν μπορούν να προσεγγίσουν τις οδούς Χατζηπέτρου και Πίνδου, αφού κανένας δρόμος δεν έχει κατεύθυνση προς τα εκεί, εκτός και αν βγει στο ξενοδοχείο Διβάνη. Υπάρχουν κι άλλα σημεία, τα οποία αντί να διευκολύνουν δυσκολεύουν αυτή τη στιγμή την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων, και δεν συνδέουν τους δρόμους μεταξύ τους.
Ένα άλλο στοιχείο που εντόπισα, είναι ότι στην πόλη παρατηρεί κάνεις λεωφορεία να σταθμεύουν στον κεντρικό δρόμο, όπου νά ‘ναι! Με τον πεζόδρομο δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα και τα λεωφορεία οδηγούνταν σε άλλα σημεία, για να παρκάρουν, αφού πρώτα αποβίβαζαν τους τουρίστες στην Πλατεία Ρήγα Φεραίου ή στην Πλατεία Δημαρχείου. Ακόμη και το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Ν. Τρικάλων περνά πλέον μέσα από την πόλη, απ’ την πρώτη ημέρα που άνοιξε ο δρόμος.
Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε και σε πολλά περισσότερα. Πρέπει όμως πρωτίστως οι δημότες να συνειδητοποιήσουμε τι θέλουμε τελικά να γίνει στην πόλη μας, να ξανακάνουμε αυτή τη φορά ουσιαστικό διάλογο και αφού ωριμάσουν οι σκέψεις μας, να τις αποκρυσταλλώσουμε και να τις εφαρμόσουμε με σωστό τρόπο. Άποψη έχουν όλοι. Έχουμε υποχρέωση όμως και να ακούμε τις απόψεις των άλλων, είτε μας αρέσουν είτε δεν μας αρέσουν, χωρίς να σημαίνει πως τις ασπαζόμαστε κιόλας. Διάλογος γίνεται και μέσα από διάλογο μπορούν να προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα για το καλό της πόλης. Προτάσεις οφείλουν να ξανακάνουν όλοι και να βρεθεί στο τέλος η χρυσή τομή, για να λυθεί το όποιο κυκλοφοριακό πρόβλημα υπάρχει (θεωρώ πως δεν υπάρχει στον βαθμό που το αναδεικνύουν ορισμένοι), να ομορφύνει η πόλη (το έχει ανάγκη άλλωστε), να γίνει πιο προσιτή και φιλική στον επισκέπτη και να παρέχει πρωτίστως καλή ποιότητα ζωής στον μόνιμο κάτοικο (είναι το ζητούμενο).
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!