Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Καλαμπάκα – Εγνατία του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
Το θέμα συζητήθηκε εκτός ημερήσιας διάταξης και αφορούσε στις τροποποιήσεις στο νότιο υποτμήμα και στο βόρειο υποτμήμα του τμήματος «Καλαμπάκα–Εγνατία οδός» του Ε65.
Πιο συγκεκριμένα στην απόφαση αναφέρονται τα εξής:
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την Τροποποίηση των Εγκεκριμένων Περιβαλλοντικών Όρων (ΚΥΑ 147014/18.11.2005) του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδος Ε65 στο Τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία, υποτμήμα Χ.Θ.137+550 – 148+135 (Χ.Θ. 137+550 -148+083 εγκεκριμένης χάραξης).
Ειδικότερα, με την παρούσα μελέτη προτείνονται τροποποιήσεις στο νότιο υποτμήμα του τμήματος «Καλαμπάκα – Εγνατία οδός» του Ε65, μήκους 10,6km περίπου (Χ.Θ. 137+550 – 148+135 προτεινόμενης χάραξης που αντιστοιχούν στις Χ.Θ. 137+550 – 148+083 της εγκεκριμένης χάραξης). Η σκοπιμότητα των προτεινόμενων τροποποιήσεων συνοψίζεται ακολούθως:
Σύμφωνα με την Υ.Α. Αριθμ. Πρωτ.: 8938 με θέμα «Παροχή Συναίνεσης του Άρθρου 3.1.15 της Σύμβασης Παραχώρησης»: Ε.3 Το μεγάλο ύψος των επιχωμάτων του αυτοκινητόδρομου περί τη Χ.Θ. 144, πέραν των κινδύνων που δημιουργεί στην ευστάθεια των κατασκευών, επιβάλλει μεγάλο εύρος κατάληψης της οδού σε
περιοχή πυκνής και υψηλής βλάστησης (πλατανόδασος). Με την περιορισμένης έκτασης μετατόπιση του άξονα βορειότερα δημιουργούνται επιχώματα και ορύγματα μικρότερου ύψους, μειώνεται το εύρος κατάληψης της οδού και περιορίζεται ο αριθμός των πλατάνων που θα χρειαστεί να κοπούν.
Εκπονήθηκαν οι Γεωτεχνικές Μελέτες και Οριστικές Μελέτες Οδοποιίας του έργου, σύμφωνα με τις οποίες προέκυψαν τροποποιήσεις στις διαστάσεις και στις θέσεις των τεχνικών και στο παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο.
Σε ορισμένες θέσεις μειώθηκε υψομετρικά η ερυθρά του αυτοκινητόδρομου, ώστε να μειωθεί το επίχωμα.
Τροποποιήθηκε ο Ανισόπεδος Κόμβος Γρεβενών από μορφή “τρομπέτας” σε μορφή “διαμάντι”. Με δεδομένο ότι στον παραπάνω ανισόπεδο κόμβο δεν προβλέπεται η κατασκευή διοδίων, η μορφή διαμάντι είναι επιτρεπτή αφού παρέχει και την δυνατότητα της πρόσβασης – αποκατάστασης του τοπικού οδικού δικτύου.
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) τροποποίησης περιβαλλοντικών όρων του βόρειου υποτμήματος του τμήματος «Καλαμπάκα–Εγνατία οδός», μήκους 33,3χλμ., του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65).
Ειδικότερα, με την παρούσα μελέτη προτείνεται η τροποποίηση της χάραξης του βόρειου υποτμήματος του τμήματος «Καλαμπάκα–Εγνατία οδός» του Ε65, μήκους 33,3χλμ. περίπου (Χ.Θ. 0+024,89- 33+350 προτεινόμενου έργου), η οποία αποτελεί εξολοκλήρου νέα χάραξη.
Για το τμήμα «Καλαμπάκα–Εγνατία οδός», μήκους 37,5χλμ. (Χ.Θ. 137+550 – 175+000 περιβαλλοντικά αδειοδοτημένου έργου) του Οδικού Άξονα Κεντρικής
Ελλάδας (Ε65), που αφορά στην κατασκευή νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση εκατέρωθεν κεντρικής νησίδας,
έχει εκπονηθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και έχει εκδοθεί η με Α.Π. ΕΥΠΕ/ΥΠΕΧΩΔΕ: 147014/18-11-2005 ΚΥΑ με θέμα: «Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου: Οδικός Άξονας Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία οδός και
ανισόπεδος κόμβος Αγ. Παρασκευής για την σύνδεσή του με την Εγνατία οδό».
Έπειτα από αίτηση αναστολής της ανωτέρω ΚΥΑ, που υπέβαλλαν προς το Συμβούλιο της Επικρατείας τρία τοπικά σωματεία και δύο Δήμοι της ευρύτερης περιοχής του υπό μελέτη έργου, εκδόθηκε Προσωρινή Διαταγή του Προέδρου του Ε’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας για την αναστολή εκτέλεσης της εν λόγω ΚΥΑ μέχρι την έκδοση της απόφασης της Επιτροπής Αναστολών επί της εκκρεμούσης αιτήσεως αναστολής.
Σημειώνεται ότι όλες οι εργασίες της Κ/Ξιας στο υπό μελέτη τμήμα έχουν ανασταλεί από την 02/07/2010. Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 383/2012 Απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, η αίτηση αναστολής απορρίφθηκε, καθώς δεν πιθανολογείται βλάβη που επιβάλλει την αναστολή της εκτέλεσης της προσβαλλόμενης απόφασης, ενώ λήφθηκαν υπόψη περιβαλλοντικά κριτήρια, οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, τα αντισταθμιστικά μέτρα, τα μέτρα περιορισμού των επιπτώσεων του έργου, και το γεγονός ότι ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας έχει ενταχθεί στο εθνικό δίκτυο και στα διευρωπαϊκά δίκτυα, και αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.
Παρόλα αυτά, με σκοπό την αντιμετώπιση των ποικίλων παρεμβάσεων και αντιδράσεων και πρωτίστως για την αποφυγή διέλευσης από τη Ζώνη “Μόνιμης παρουσίας αρκούδας ιδιαίτερα σε κρίσιμες φάσεις του ετήσιου κύκλου”, προτείνεται ο σχεδιασμός που περιλαμβάνεται στην παρούσα μελέτη.
Τα κύρια κριτήρια που λήφθησαν υπόψη για την τροποποίηση της χάραξης του βόρειου τμήματος του Ε65 είναι τα ακόλουθα:
• Καταλήγει στην Εγνατία Οδό σε θέση που επιτρέπει τη διαμόρφωση ανισόπεδου κόμβου, χωρίς αξιόλογες επιπτώσεις σε προσφάτως κατασκευασμένα
έργα της Εγνατίας Οδού.
• Διέρχεται εκτός της ζώνης “Μόνιμης παρουσίας αρκούδας ιδιαίτερα σε κρίσιμες φάσεις του ετήσιου κύκλου”15.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΔΩ.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!