Πρόσεχε τις σκέψεις σου – γίνονται λέξεις
πρόσεχε τις λέξεις – γίνονται ενέργειες
πρόσεχε τις ενέργειες – γίνονται συνήθειες
πρόσεχε τις συνήθειές σου – γίνονται χαρακτήρας
πρόσεχε τον χαρακτήρα σου – γίνεται το πεπρωμένο σου
Εάν κάποιος ψήφισε για πρώτη φορά Χ.Α. ίσως να το έκανε γιατί δεν γνώριζε ποιοι πραγματικά είναι. Εάν το έκανε για δεύτερη φορά, τον δικαιολογώ ότι το έκανε από αγανάκτηση. Η τρίτη φορά όμως είναι επιλογή και επομένως είναι φασίστας.
Δεν το παραδέχεται όμως γιατί γνωρίζει ότι δεν θα του ανοίξουν την πόρτα. Χρησιμοποιεί δε μεγάλη δόση ταρτουφισμού.
Στη δεκαετία του 1950 στις σχολές της Φιλοσοφίας, Θεολογίας, Παιδαγωγικής Ακαδημίας μελετούσαν γενική ιστορία, με στόχο την επιτυχή απάντηση σε «δύσκολες» ερωτήσεις κρίσεως.
Μία «κλασική» ερώτηση κρίσεως ήταν η ακόλουθη: Ποιος ωφέλησε περισσότερο την Αθήνα. Ο Αριστείδης ή ο Θεμιστοκλής; Σύμφωνα λοιπόν με τα καλούμενα λυσάρια η «ορθή» απάντηση συνίστατο στα ακόλουθα: Ο Αριστείδης ναι μεν διέθετε ηθική υπεροχή (ήταν δίκαιος, έντιμος και αγνός). Όμως, τα σχέδιά του έναντι των Περσών ήταν επικίνδυνα και αδήλου αποτελέσματος.
Από την άλλη πλευρά τα σχέδια του διορατικού και φιλόδοξου Θεμιστοκλή ήταν μεγαλειώδη και στην πράξη Σωτήρια (π.χ. Ναυμαχία της Σαλαμίνας), κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο Θεμιστοκλής όχι μόνο ωφέλησε την Αθήνα περισσότερο από τον Αριστείδη, αλλά επιπλέον έσωσε την Ελλάδα και τον πολιτισμό της από την περσική λαίλαπα.
Δεν μπορώ να μην ομολογήσω την αμαρτία μου: Όλα αυτά τα λέω για να καταλήξω ότι νοσταλγώ την παλιά καλή ελληνική παιδεία, αυτή που στα νιάτα μας θεωρούσαμε συντηρητική και από την οποία θέλαμε να απαλλαγούμε. Όμως, όπως και να το κάνουμε μας έδινε περισσότερα εφόδια για να σταθούμε όρθιοι, στον κόσμο μας από την δήθεν προοδευτική παιδεία που την διαδέχθηκε.
Αν μη τι άλλο, μαθαίναμε αυτά τα πέντε ελληνικά που χρειαζόμασταν για να ξέρουμε ότι αν για κάτι πρέπει να μας ενδιαφέρουν οι αρχαίοι ημών είναι τα πολιτισμικά τους επιτεύγματα και αν έπρεπε να μας ενδιαφέρει η στρατιωτική τους αρετή είναι γιατί τους επέτρεψε να αναδείξουν το πνευματικό τους μέγεθος.
Κάποιοι πίστεψαν ότι αν καταργήσουμε την ελληνική παιδεία θα γίνουμε περισσότερο ευρωπαίοι. Ευρωπαίοι της Γιουροβίζιον μπορεί πάντως όχι ενεργά υποκείμενα του μεγάλου ευρωπαϊκού πολιτισμού. Και μιας και ξεκίνησα από την άκρα δεξιά να κλείσω με την άκρα αριστερά.
Το πρόβλημα με την αριστερά παραμένει η αυτοπεποίθηση που της προσφέρει η ψευδαίσθηση της ηθικής ανωτερότητας. Από την στιγμή που δώσεις στον εαυτό σου το χρίσμα του αριστερού, από την στιγμή που βαπτιστείς στα νάματα των κινημάτων και της επανάστασης αποκτάς την ηθική ασυλία που σου είναι απαραίτητη για να κινηθείς στον άγριο και άδικο τούτο κόσμο της εκμετάλλευσης.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!