Με μήκος που φτάνει τα 196 χλμ. η Ιόνια Οδός – που εγκαινιάστηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2017 από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα – ξεκινάει από το Ρίο Αχαΐας, διέρχεται βόρεια (κοντά από το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα) και καταλήγει στα Ιωάννινα, όπου συνδέεται με την Εγνατία Οδό.
Οι νομοί που διασχίζει διαδοχικά είναι οι Αχαΐας (για λίγο, στην περιοχή του Ρίου), Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρέβεζας και Ιωαννίνων. Η άνετη διαδρομή υπολογίζεται να έχει διάρκεια 1 ώρα και 40 λεπτά.
Η Ιόνια Οδός αποτελεί έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο, ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκονται οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), οι οποίοι αναμένεται να λειτουργήσουν περί τα τέλη του 2017.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», από τους τέσσερις σταθμούς διοδίων που περιλαμβάνει ο άξονας, ήδη λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων Κλόκοβας και Αγγελόκαστρου στο νότιο τμήμα και απομένει η λειτουργία των σταθμών Μενιδίου (ανάμεσα στην Αμφιλοχία και την Αρτα) και Τερόβου (ανάμεσα στην Αρτα και τα Ιωάννινα). Οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν περί τα 3 ευρώ έκαστος στα Ι.Χ. (το ακριβές ποσό δεν έχει οριστικοποιηθεί), με το σύνολο της Ιονίας Οδού για ένα Ι.Χ. να κοστίζει 12,50 ευρώ.
Η σήραγγα της «Κλόκοβας»
Το… υπερτούνελ, για τα ελληνικά δεδομένα, της Κλόκοβας, είναι ένα εντυπωσιακό στοιχείο από μόνο του. Ο ορεινός όγκος ανάγκαζε τον παλιό δρόμο να ακολουθεί τη χάραξη του βουνού και αρχικά, αυτό ήταν το πλάνο και για το νέο. Ωστόσο η γεωγραφία του μέρους δεν θα επέτρεπε τα μεγάλα όρια ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων, το ταξίδι θα γινόταν πιο κουραστικό και χρονοβόρο, ενώ θα υπήρχαν ερωτηματικά και για την ασφάλεια. Τελικά, τον Ιούλιο του 2014 ξεκίνησαν οι εργασίες για τη σήραγγα με το μήκος των 2,9 χιλιομέτρων και 13 μήνες μετά, είχαν ολοκληρωθεί.
Οι Αριθμοί
196 τα χιλιόμετρα, 2 οι λωρίδες ανά κατεύθυνση και μια η λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Στη συνέχεια μετράμε 24 γέφυρες, 4 δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους 11,2 χλμ και 133 άνω/κάτω διαβάσεις, ενώ οι ανισόπεδοι κόμβοι είναι 19. Οι νομοί που διασχίζονται είναι 4.
Ο Χρόνος
Μέσα σε μόλις εκατό λεπτά μπορεί να φτάσει ένας οδηγός από την Πάτρα στα Ιωάννινα και το αντίστροφο. Από Αθήνα, η διάρκεια του ταξιδιού είναι περίπου 3,5 ώρες, όσο ήταν δηλαδή το Πάτρα-Ιωάννινα από τον «παλιό»!
Το Κόστος
Λίγο περισσότερο από 1,5 δις. Ευρώ ήταν το κόστος του έργου, λόγω της εντελώς νέας χάραξης που ακολούθησε ο αυτοκινητόδρομος και των προκλήσεων που ήρθαν αντιμέτωποι οι κατασκευαστές. 25,8€ είναι τα διόδια (Πάτρα-Ιωάννινα), εκ των οποίων τα 13,3€ είναι της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Η Σημασία
Δύο από τα μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια, αυτό της Πάτρας και το αντίστοιχο της Ηγουμενίτσας συνδέονται πλέον με ένα ταχύ και ασφαλές οδικό δίκτυο, εξυπηρετώντας τόσο τον ταξιδιώτη, όσο και τον επαγγελματία. Παράλληλα, η Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζεται, αφού η πρόσβαση αυτών των περιοχών είναι ευκολότερη από τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της χώρας, όπως η Αθήνα.
Ακολουθούν φωτογραφίες και ένα βίντεο με τη διαδρομή σε fast forward, από χρήστη του YouTube.
Δείτε το βίντεο παρουσίασης της Ιόνιας Οδού
greek-web-tv
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!