Κύριε Διευθυντά, με μεγάλη χαρά ανακοινώθηκε ότι επιτέλους η Ε-65 θα κουμπώσει στην Εγνατία οδό, μετά μάλιστα από παρέμβαση Τρικαλινών παραγόντων. Όμως η αλήθεια είναι ότι επιτέλους ικανοποιήθηκε η απαίτηση των Γρεβενιώτικων παραγόντων να αλλάξει η χάραξη της Ε-65 προς το Κηπουργιό, υποτίθεται για περιβαλλοντικούς και οικονομικούς – χαμηλότερου κόστους – λόγους.
Περιβαλλοντικά βέβαια ιδίως για την προστασία των μεγάλων άγριων θηλαστικών η χάραξη μέσω Πεύκης είναι απείρως καλύτερη, αλλά βέβαια ο κυνηγετικός σύλλογος Γρεβενών δεν το γνωρίζει. Όμως οι οικολογικές οργανώσεις και οι δημόσιες αρχές πως το αγνοούν ;
Τα δήθεν κατολισθητικά φαινόμενα λόγω της πηγής (γιατί για πηγή πρόκειται) στο λιβάδι δυτικά της Πεύκης, και το κατολισθαίνον τμήμα στο οικοτροφείο της Ανάληψης που πρόσφατα αντιμετωπίστηκε με ελάχιστο κόστος αλλά σωστό τρόπο στην σημερινή εθνική οδό, ήταν η βασική αιτία που η χάραξη αυτή δικαιολογήθηκε να απορριφθεί, αν και δεν έχει κανένα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα και είναι πολύ πιο οικονομική. Η χάραξη αυτή κουμπώνει επίσης στα Πριόνια Γρεβενών.
Υπόψη ότι η παρούσα χάραξη μέσω Σταγιάδων και Καλλιθέας είναι κατά πολύ συντομότερη από την προτεινόμενη μέσω του Κηπουργιού η δε χάραξη μέσω Πεύκης είναι συντομότερη κατά δεκάδες χιλιόμετρα.
Λέγεται επίσης ότι η παρούσα, πόσο μάλλον η της Πεύκης είναι ανταγωνιστική της Ιόνιας οδού που κατασκευάζεται, για πολλούς λόγους. Ε και ;Το Νομό Τρικάλων και ιδίως τις πόλεις των Τρικάλων (και Καρδίτσας)και της Καλαμπάκας, τι συμφέρει ; Προσωπικά δεν πιστεύω ότι μας ενδιαφέρουν τα διαφυγόντα κέρδη των εταιρειών στα διόδια αλλά η εξυπηρέτηση των οδηγών και η προστιθέμενη αξία στην περιοχή μας. Είναι περίεργο ότι η ομοσπονδία των οδηγών αυτοκινήτων μεγάλου φορτίου δεν λαμβάνει θέση. Δεν έβαλαν μυαλό από την περίπτωση του Στεφανοβικίου ; Αυτό ακριβώς και σε μεγαλύτερη κλίμακα θα γίνει εδώ.
Επίσης μερικοί νομίζουν ότι θα ωφεληθούν από τον κάθετο άξονα πρόσβασης από Καστοριά προς Αθήνα. Αλλά γιατί πιστεύουν ότι αναβαθμίζεται ο δρόμος Σιάτιστα – Ελασσόνα ; Προς δε τη Θεσσαλονίκη, απλώς φαίνεται ότι δεν ξέρουμε, πρόσθεση…
Οι κυνηγοί των Γρεβενών κινητοποιήθηκαν για την διάσωση της αρκούδας στην Καλλιθέα, λες και δεν υπήρχε η προηγούμενη λύση – στην ίδια περιοχή – με την Εγνατία οδό, αλλά οι κυνηγοί των Τρικάλων γιατί δεν αντιδρούν με την προτεινόμενη χάραξη προς το Κηπουργιό που σε τίποτα δεν διαφέρει περιβαλλοντικά με την ήδη εγκριθείσα ; Οι οικολογούντες και οι γενικώς αντιπολιτευόμενοι μάλλον αγνοούν το θέμα, προς το παρόν τουλάχιστον.
Δεν μας φέρνει στο νου τους Αιτωλοακαρνάνες που για τα φράγματα στο Νομό Τρικάλων έχουν πλείστες όσες αντιρρήσεις αλλά για τα φράγματα και την ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΉ εκτροπή του Αχελώου που ήδη εφαρμόζουν για την άρδευση του κάμπου της περιοχής τους καμιά απολύτως αντίρρηση δεν έχουν ;
Δυστυχώς καταργήθηκε ο Δήμος Μαλακασίου που δεν υπήρχε περίπτωση να μην προσφύγει δικαστικά στην νέα χάραξη. Σήμερα υπάρχει κάποιος άλλος, να αντιδράσει ;
Δυστυχώς ο Δήμος Καλαμπάκας και η Περιφέρεια Θεσσαλίας κανένα αίτημα για την αξιοποίηση της διέλευσης της Εγνατίας οδού στη περιοχή μας δεν έχει ζητήσει όπως δικαιούται. Αρκέστηκε μόνο στην προβολή των Μετεώρων σαν τουριστικό προορισμό. Επομένως δεν είναι παράξενο ότι και για την Ε-65 μας αρκεί η προσβασιμότητά μας στους γειτονικούς Νομούς και η εύκολη πρόσβαση των άλλων στο Νομό μας. Γιατί άραγε αυτό μόνο είναι το ζητούμενο από ένα τόσο σπουδαίο έργο ; Ευχαριστώ για την φιλοξενία, Ευριπίδης Δαφούλας, κάτοικος Μαλακασίου.