O αυτοκινητόδρομος Ε 65, εφόσον κατασκευασθεί ολοκληρωμένος, θα διασχίζει ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα και θα ενώνει τους αυτοκινητοδρόμους ΠΑΘΕ (Εθνική οδός Αθήνας -Θεσσαλονίκης) και Εγνατία.
Είναι, επομένως, ένα έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας για την χώρα μας.
Την πρόταση για την κατασκευή του την ξεκινήσαμε πριν από περίπου 20 χρόνια από εδώ, την Καρδίτσα, και αμέσως το έργο διεκδικήθηκε από όλους τους Δυτικοθεσσαλούς , τους Δυτικομακεδόνες και τη Φθιώτιδα. Γιατί, πράγματι, η ολοκλήρωσή του είναι ζωτικής σημασίας για τη Στερεά Ελλάδα, τη Δυτική Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο.
Ιδιαίτερα βέβαια για την Καρδίτσα και τη Δυτική Θεσσαλία γενικότερα η ολοκληρωμένη υλοποίησή του αλλάζει όλα τα αναπτυξιακά δεδομένα και ανοίγει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές για το μέλλον.
Όμως, εδώ και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα όσοι παρακολουθούν, από κοντά, την πορεία του έργου και ενδιαφέρονται για την ολοκληρωμένη κατασκευή του διαπιστώνουμε μία προσπάθεια να μην γίνει ολοκληρωμένο το έργο.
Πολλές φορές έχω τονίσει, ότι φαίνεται ξεκάθαρα, πως δεν θέλουν την ολοκλήρωση του έργου και την κατασκευή του τμήματος Καλαμπάκα – Εγνατία.
Ίσως η ολοκληρωμένη κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και η σύνδεση με την Εγνατία που θα «φέρει» μέσω του Ε65 όσους μετακινούνται προς την Αθήνα από την Ηγουμενίτσα, τα Γιάννενα, την Κοζάνη, τη Φλώρινα, την Καστοριά, τα Σκόπια, την Αλβανία προσκρούει σε τοπικιστικά συμφέροντα. Το ίδιο ισχύει για την μεταφορά των προϊόντων, τον τουρισμό και τις επακόλουθες ιδιωτικές επενδύσεις στις περιοχές –όπως η Καρδίτσα– που αναβαθμίζονται στους τομείς των μεταφορών, των συγκοινωνιών, του τουρισμού κ.λπ.
Ίσως θέλουν τις χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ να τις κατευθύνουν σε έργα της Αθήνας.
Ίσως, πάλι, να υπολογίζουν τις εισπράξεις από τα διόδια στο Ρίο-Αντίριο και της Ιόνιας οδού που θα χάσουν ορισμένες Εταιρείες λόγω του γεγονότος ότι θα επιλέγεται, η ολοκληρωμένη Ε65. αντί του Ρίου και της Ιόνιας Οδού. Δυστυχώς οι φόβοι και οι προβλέψεις μας επαληθεύονται.
Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών – Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη, που εστάλη την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 της ΕΕ, προς έγκριση δεν περιλαμβάνεται το τμήμα από Τρίκαλα έως Εγνατία
Έτσι ο αυτοκινητόδρομος δεν κατασκευάζεται ολοκληρωμένος και επομένως και με τον τρόπο αυτό δεν πρόκειται να υπάρξουν τα προσδοκόμενα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα..
Με άλλα λόγια, μέχρι το 2020 θα έχουν κατασκευασθεί όλοι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, αρκετές μεγάλες οδικές συνδέσεις, το σιδηροδρομικό δίκτυο και τα μετρώ αλλά όχι ο σημαντικότερος οδικός άξονας της χώρας.
(Όπως επίσης δεν θα έχουν κατασκευασθεί από Ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και οι οδικές συνδέσεις της Καρδίτσας προς την Άρτα, την Ευρυτανία και την Αιτωλοακαρνανία. Με αποτέλεσμα και μετά από τόσα πακέτα, τα οποία χρηματοδότησαν οδικά έργα σε ολόκληρη τη χώρα ο ν. Καρδίτσας θα είναι ο μοναδικός νομός που δεν θα συνδέεται με τους περισσότερους γειτονικούς νομούς του).
Παρόλα αυτά δεν υπάρχει η παραμικρή αντίδραση φορέων της Καρδίτσας προς τα Υπουργεία, την Κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό της χώρας τον κ. Σαμαρά.
Σε κάθε περίπτωση οι τελευταίες αρνητικές εξελίξεις είναι αδικαιολόγητες και καταστροφικές για τον Ε65
Είναι, δε, προς τιμήν των βουλευτών των Τρικάλων Μιχ. Ταμήλου και Ηλ. Βλαχογιάννη και Κων. Κουτσογιαννακόπουλου της Φθιώτιδας που αντέδρασαν άμεσα και ξεσκέπασαν τις τελευταίες μεθοδεύσεις.
Όχι μόνον αποκάλυψαν το γεγονός των καταστροφικών εξελίξεων για τον Ε65, αλλά δημοσίευσαν στις εφημερίδες και απευθύνθηκαν με επιστολές στον πρωθυπουργό παρόλο ότι είναι βουλευτές της ΝΔ.
Όλοι εδώ στην Καρδίτσα και ιδιαίτεροι οι φορείς που έχουν θεσμικό ρόλο πρέπει να αντιδράσουν άμεσα. Να πάρουν άμεσα δυναμικές πρωτοβουλίες και να στηρίξουν την προσπάθεια για την ολοκληρωμένη κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Ε65.
Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για τα άλλα αναπτυξιακά έργα της Καρδίτσας.
Η σιωπή, η ενασχόληση μόνον με τα μικρά ή τα ρουσφετολιγικά και οι γενικόλογες τοποθετήσεις δεν δικαιολογούνται τώρα που λαμβάνονται οι κρίσιμες αποφάσεις.
* Ο Δ. Βερίλλης είναι πρώην Δήμαρχος Καρδίτσας.
{loadposition mypos1}
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!