Το τι θα ισχύσει για το πάγωμα διορισμών και προσλήψεων αλλά και όλων των υπηρεσιακών μεταβολών στον Δημόσιο τομέα θα προβλέπει εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών, όπου ορίζει ο νόμος ν. 2190/1994 να εκδώσει.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο που θα εκδώσει το υπουργείο Εσωτερικών θα προβλέπεται το πάγωμα των προσλήψεων για τις εκλογές του 2015 όπως ορίζει ο νόμος. Η πρόβλεψη αυτή του νόμου υφίσταται προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικά φαινόμενα που υποβαθμίζουν τη Δημόσια Διοίκηση, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν στον διορισμό ή στην πρόσληψη, καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του δημοσίου, ενώ εξαιρούνται οι πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας και αργίας, καθώς και οι πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση.
Υπάρχει το ενδεχόμενο να εξαιρεθούν συγκεκριμένες προσλήψεις κατα εξαίρεση του νόμου που θα καθοριστούν με την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών. Για παράδειγμα οι προσλήψεις που αφορούν χρηματοδοτούμενα προγράμματα απο το ΕΣΠΑ δεν επηρεάζονται απο την προκήρυξη των εκλογών Έτσι όπως προβλέπεται παγώνουν οι προσλήψεις στο δημόσιο τομέα και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ έως ότου ορκιστεί η νέα κυβέρνηση, η οποία θα προκύψει από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
Επιπλέον, παγώνουν και οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ που αφορούν ακόμα και την έκδοση προσωρινών ή οριστικών αποτελεσμάτων ή και ενστάσεων που υποβάλλονται σε διαγωνισμούς. Τι προβλέπει ο νόμος Με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, ρυθμίζεται σε πάγια βάση η απαγόρευση των προσλήψεων και μεταβολών υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων κατά την προεκλογική περίοδο, προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικά φαινόμενα, που υποβαθμίζουν τη Δημόσια Διοίκηση. Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 28 του ανωτέρω νόμου κατά το διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών, δηλ. από την ημέρα δημοσίευσης του Προεδρικού Διατάγματος διάλυσης της Βουλής και προκήρυξης των εκλογών μέχρι την ορκωμοσία της Κυβέρνησης που προκύπτει κατά το άρθρο 37 του Συντάγματος, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν το διορισμό ή την πρόσληψη, καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 παρ. 1 του ν. 2190/1994 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2527/1997, εκτός από τις πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας και αργίας, καθώς και τις πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση. Κατά συνέπεια, στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 28 παρ. 1 εμπίπτει το πάσης φύσεως πολιτικό προσωπικό, ήτοι μόνιμο προσωπικό, προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου και αορίστου χρόνου ή με θητεία.
Οι φορείς που υπάγονται στη ρύθμιση αυτή είναι οι εξής:
* οι δημόσιες υπηρεσίες,
* τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου,
* οι Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού, καθώς και οι αμιγείς και μικτές επιχειρήσεις τους, στις οποίες ο Ο.Τ.Α κατέχει άμεσα ή έμμεσα το 50% τουλάχιστον του εταιρικού τους κεφαλαίου,
* οι τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.), η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.) και η Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος,
* οι δημόσιες επιχειρήσεις και οι δημόσιοι οργανισμοί,
* τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από κρατικούς πόρους, κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους ή το κράτος κατέχει το 51% τουλάχιστον του μετοχικού τους κεφαλαίου,
* τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στα υπό στοιχεία β΄, γ΄, δ΄ και ε΄ νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2527/1997 ή επιχορηγούνται από αυτά τακτικώς κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους ή που τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα κατέχουν το 51% τουλάχιστον του μετοχικού τους κεφαλαίου.
Εξαιρούνται και δεν εμπίπτουν στην απαγόρευση της παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 οι μετακλητοί υπάλληλοι, το προσωπικό των υπηρεσιών του Προέδρου της Δημοκρατίας και το προσωπικό του άρθρου 22 του ν. 2190/1994. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 28 η πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που δημιουργούνται από σεισμούς, πλημμύρες και πυρκαγιές μεγάλης έκτασης.
Στην γενική απαγόρευση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 δεν εμπίπτουν επίσης οι πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας, αργίας, καθώς και οι πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστικές αποφάσεις.
Για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2 του άρθρου 28 θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ως πράξεις υπηρεσιακών μεταβολών νοούνται οι πράξεις μετακίνησης, απόσπασης, μετάθεσης, μετάταξης, ένταξης, επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων όπως αυτές αναφέρονται στο Δ΄ Μέρος του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007 – ΦΕΚ 26 Α’) ή σε ειδικές διατάξεις, προκειμένου για προσωπικό που δεν υπάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι η απαγόρευση της έκδοσης πράξεων που αφορούν το διορισμό ή πρόσληψη και η απαγόρευση έκδοσης οποιαδήποτε πράξεως μεταβολής που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση του πάσης φύσεως προσωπικού, όπως προκύπτει σαφώς από τις διατάξεις της παρ. 1 σε συνδυασμό με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου και νόμου, αφορά όχι μόνο τις τελικές πράξεις αλλά και όλες τις προπαρασκευαστικές αυτών πράξεις, εφόσον αυτές είναι κατά νόμο αναγκαίες προϋποθέσεις για την έκδοση της τελικής πράξης της σύνθετης διοικητικής ενέργειας. Δηλαδή, δεν δημοσιεύονται προκηρύξεις για πλήρωση θέσεων προσωπικού, ούτε πράξεις διορισμού. Επίσης δεν εκδίδονται ανακοινώσεις για πρόσληψη προσωπικού, δεν δημοσιεύονται πίνακες επιλογής προσωπικού τακτικού ή εκτάκτου, δεν συνεδριάζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια για τα θέματα που εμπίπτουν στην ανωτέρω αναστολή, δεν υπογράφονται ούτε δημοσιεύονται πράξεις διορισμού ή μετατάξεων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου και νόμου, οι διαδικασίες που είχαν ήδη κινηθεί κατά την προκήρυξη των εκλογών διακόπτονται, δηλαδή αναστέλλονται προσωρινά και επαναλαμβάνονται αμέσως μετά τη λήξη της αναστολής. Όσον αφορά τις πράξεις που έχουν εκδοθεί πριν από την προκήρυξη των εκλογών, δηλαδή έχουν υπογραφεί από το αρμόδιο όργανο ή όπου απαιτείται δημοσίευση, έχουν δημοσιευθεί σε Φ.Ε.Κ., δεν απαγορεύεται να εκτελεσθούν π.χ. δεν απαγορεύεται η ορκωμοσία και η ανάληψη υπηρεσίας, στην περίπτωση που έχει δημοσιευθεί η ατομική πράξη διορισμού σε Φ.Ε.Κ. πριν την προκήρυξη των εκλογών.
Ειδικά, όμως, όσον αφορά την εκτέλεση αποφάσεων μετάθεσης ή απόσπασης, λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος μέχρι τις εκλογές, είναι σκόπιμο αυτές να μην εκτελεσθούν μέχρι την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης, πλην των περιπτώσεων κατά τις οποίες άμεσες υπηρεσιακές ανάγκες επιβάλλουν την εκτέλεσή τους (π.χ. εκτέλεση αποφάσεων απόσπασης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για κάλυψη αναγκών των σχολείων).
Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 17 του άρθρου 20 του ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180/Α΄) σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις όπου απαιτείται υπηρεσιακή μεταβολή ή πρόσληψη προσωπικού κατά το άρθρο 21 του ν. 2190/1994, προκειμένου να αντιμετωπισθούν επείγουσες και σοβαρές ανάγκες της Υπηρεσίας μπορείτε να απευθύνεστε στην Ειδική Επιτροπή που συγκροτείται με πράξη του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας και αποτελείται από τον αρχαιότερο σύμβουλο και τους δύο αρχαιότερους παρέδρους του ίδιου δικαστηρίου.
{loadposition mypos1}
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!