Βρισκόμαστε λίγες μόνο βδομάδες πριν την επίσημη έναρξης της τουριστικής σεζόν για το 2015. Οι μόνες κινήσεις που ευτυχώς δεν ήταν και λίγες στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του τοπικού τουρισμού, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που η Δημοτική αρχή βοήθησε, προέρχονται από ενέργειες του ιδιωτικού τομέα κυρίως.
Ιδιωτικές τοπικές επιχειρήσεις είναι αυτές που τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αναλάβει να καλύψουν τα οποιαδήποτε κενά υπάρχουν στην περιοχή μας, όσον αφορά την τουριστική ανάπτυξη και προβολή. Από την διαδικτυακή προβολή και προώθηση του προορισμού χρησιμοποιώντας όλες τις νέες τεχνολογίες, την δωρεάν διάθεση ενός χάρτη της περιοχής στους επισκέπτες, την δημιουργία δύο νέων μουσείων, τη διοργάνωση ημερίδων τουριστικού ενδιαφέροντος, την παροχή τουριστικών πληροφοριών όλες της μέρες του χρόνου, τη διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης για δημοσιογράφους αλλά και τουριστικών πρακτόρων, την τοποθέτηση των πληροφοριακών χαρτών σε ειδικά σταντ, τη συμμετοχή σε ειδικές εκθέσεις ουσίας όπως η ATHENS TRADE και η TBEX, τη φιλοξενία επισήμων ηγετών της εκκλησίας της Ρωσίας, την έκδοση ενημερωτικών και διαφημιστικών εντύπων, την δημιουργία video παρουσίασης του προορισμού και τέλος, πάνω από όλα, την έμπρακτη συνεργασία με κοστολογημένες και σύγχρονες προτάσεις τουριστικής προβολής προς όλους τους θεσμοθετημένους φορείς και την δημοτική αρχή Μετεώρων.
Μιας και αναφερθήκαμε στις κοστολογημένες προτάσεις, ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Μετεώρων (Σ.Τ.Ε.Μ.), τις έχει πολλάκις καταθέσει εδώ και δύο χρόνια, σε δύο διαφορετικές δημοτικές αρχές. Η πρωτοβουλία μας αυτήν δυστυχώς δεν απέδωσε, και παρά τις όποιες προσδοκίες επέφερε η αλλαγή της Δημοτικής αρχής, το αποτέλεσμα σήμερα είναι να βλέπουμε να χάνετε και το 2015. Πορευόμαστε έτσι για άλλη μια χρονιά χωρίς σχέδιο και στόχους για την τουριστική μας προβολή. Στοιχειώδη πράγματα, τα οποία θα βοηθούσαμε την τοπική οικονομία να παράγει περισσότερο εισόδημα και θέσεις εργασίας, βοηθώντας ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους που τόσο μαστίζονται από την ανεργία.
Επειδή μου αρέσει να μιλάω με παραδείγματα, θα σας παραθέσω μια από τις πολλές περιπτώσεις μικρών δήμων σαν τον δικό μας που υιοθέτησαν και υλοποιούν ή πρόκειται να υλοποιήσουν άμεσα ένα πρόγραμμα τουριστικής προβολής της περιοχής τους.
Πρόκειται για το δήμο Ιεράπετρας Κρήτης και το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που εγκρίθηκε για το 2015 συνολικού προϋπολογισμού 70.000€.
Το πρόγραμμα αναλυτικά περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:
α. Δημιουργία και έκδοση εντύπων και ψηφιακού-οπτικού-ηχητικού υλικού
1. Σχεδίαση – έκδοση αναλυτικού τουριστικού οδηγού περιοχής Δήμου Ιεράπετρας σε Social Media (Youtube – Instagram, Twitter, Facebook) (ψηφιακό – οπτικό – ηχητικό υλικό ) (video)
2. Σχεδιασμός , έκδοση τουριστικού εντύπου περιοχής Δήμου Ιεράπετρας (Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα) για διανομή σε επισκέπτες της περιοχής.
3. Σχεδιασμός, έκδοση τουριστικού εντύπου οδηγού περιοχής Δήμου Ιεράπετρας (Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα) για διανομή σε τουριστικές εκθέσεις (έντυπη και ηλεκτρονική μορφή).
β. Σχεδιασμός και τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων & χαρτών σε κύρια σημεία της περιοχής του Δήμου Ιεράπετρας
1. Πινακίδες – χάρτες
Θα σχεδιασθούν , κατασκευασθούν και τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες –χάρτες με πληροφορίες για τις παραλίες και οικισμούς μας, ιστορικούς, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, Αστυνομικό Τμήμα, Κέντρο Υγείας κλπ.)
2. Πινακίδες σήμανσης με QRcode
Θα σχεδιασθούν, κατασκευασθούν και τοποθετηθούν πινακίδες σε επιλεγμένα αξιοθέατα όλης της περιοχής Δήμου Ιεράπετρας με γραμμωτό κωδικό (barcode) δύο διαστάσεων (QRcode). Ο κωδικός αυτός μπορεί να σαρωθεί από κινητά τηλέφωνα
τύπου smartphone . Η δυνατότητα αυτή θα δοθεί μετά την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού τουριστικού οδηγού στην ιστοσελίδα του Δήμου και θα περιλαμβάνει πληροφορίες για κάθε αξιοθέατο, φωτογραφίες, video, ωράριο λειτουργίας, εκδηλώσεις, προτάσεις για περιήγηση, καθώς και χάρτη και οδηγίες πρόσβασης προς άλλα αξιοθέατα.
γ. Αξιοποίηση Διαδικτυακών Τεχνολογιών
1. Δημιουργία web site για την προώθηση αποκλειστικά του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.
2. Συνέχιση της ενημέρωσης των λογαριασμών στα Social Media, (Facebook, Instagram, Twitter) προβάλλοντας ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά του Δήμου.
δ. Σχεδίαση και έκδοση υλικού για ανάπτυξη των ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
Εφ΄ όσον υπάρξει οικονομική δυνατότητα να ξεκινήσει παράλληλα προσπάθεια για σχεδίαση – έκδοση υλικού για εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως περιπατητικός /φυσιολατρικός, θρησκευτικός, γαστρονομίας.
1. Σχεδίαση – έκδοση αναλυτικού θεματικού τουριστικού οδηγού περιοχής σε Multimedia – παραγωγή DVD (Ψηφιακό – Οπτικό – Ηχητικό Υλικό) (Ορειβατικά Μονοπάτια Ε4 και Σαρακίνας, Μοναστήρια και Εκκλησίες, γαστρονομία και αγροτικά προϊόντα)
2. Σχεδιασμός και οργάνωση, έκδοση εντύπων με κατεύθυνση τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού του θεματικού τουριστικού οδηγού (Ορειβατικά Μονοπάτια Ε4 και Σαρακίνας, Μοναστήρια και Εκκλησίες, γαστρονομία και αγροτικά προϊόντα).
ε. Συμμετοχή σε διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις
α. Υλικά οργάνωσης και διακόσμησης περιπτέρων
β. Μεταφορά διαφημιστικού υλικού
γ. Κόστος μετάβασης και διαμονής αποστολών για συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις
δ. Λοιπές απαιτούμενες ενέργειες
ε . Εκδηλώσεις
Οργάνωση ή συνδιοργάνωση ημερίδων, συνεδρίων, παραδοσιακών εκδηλώσεων, αθλητικών οργανώσεων (τουρνουά ποδοσφαίρου, ιστιοπλοϊκούς αγώνες WINDSURF, κλπ) μουσικών εκδηλώσεων, πολιτιστικών εκδηλώσεων, εικαστικών εκθέσεων και διαφόρων άλλων εκδηλώσεων που προάγουν το τουριστικό προϊόν της περιοχής του Δήμου Ιεράπετρας
στ. Επενδυτικό σχέδιο Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι ενέργειες, αφορούν σε απαιτούμενες δράσεις για επενδυτικό σχέδιο : «ΦΥΣΗ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ : ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΩΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ».
Εδώ βλέπουμε αυτούσιο σχεδόν το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που κατέθεσε ο ΣΤΕΜ να εγκρίνεται από τον δήμο Ιεράπετρας και να συμπίπτει ακόμα και στον προϋπολογισμό του! Όχι, δεν τους το δώσαμε εμείς, απλά τοπικές αρχές της Κρήτη είναι πολύ πιο μπροστά σε θέματα τουριστικής πολιτικής σε σχέση με τις δικές μας.
Φυσικά και η εκάστοτε δημοτική αρχή έχει τους δικούς της σχεδιασμούς και πλάνα άσκησης πολιτικής, χωρίς να είναι υποχρεωμένη να υιοθέτηση τις προτάσεις των κοινωνικών εταίρων. Επίσης, αν θέλουμε να είμαστε ακριβοδίκαιοι, θα πρέπει να δώσουμε περισσότερο χρόνο στην νέα Δημοτική αρχή να ξεδιπλώσει το πλάνο της καθώς είναι γνωστές οι παθογένειες και τα μεγάλα προβλήματα της διοίκησης που πρέπει πρώτα να επιλύσει.
Μια από τις τελευταίες κινήσεις που είχε κάνει η προηγούμενη δημοτική αρχή για την τουριστική προβολή της περιοχής τα Χριστούγεννα του 2013, ήταν η προβολή μέσω της εφημερίδας Έθνους. Μια από τις πρώτες κινήσεις τουριστικής προβολής που κάνει η νέα δημοτική αρχή είναι η διαφημιστική καταχώρηση στην ιδία εφημερίδα 13 μήνες αργότερα. Καλό είναι ότι γίνεται για την προβολή, αλλά ακόμα καλύτερο ότι γίνεται να γίνεται στη βάση ενός σχεδιασμού.
Σύντομα το επόμενο καυτό τουριστικό θέμα δημόσιας διαβούλευσης θα είναι η κίνηση του Δήμου Τρικκαίων μέσο της αναπτυξιακής εταιρίας e-trikala και η προσπάθεια για έναν ενιαίο φορέα τουριστικής προβολής και διαχείρισης σε επίπεδο νομού με έδρα τα Τρίκαλα. Σίγουρα μια κίνηση προς την σωστή κατεύθυνση, που αποτελεί αναπτυξιακό μονόδρομο. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που μένει να αποσαφηνιστούν. Η όλη συζήτηση ξεκίνησε στα Τρίκαλα για πρώτη φορά, μετά την παρουσίαση που διοργάνωσε ο ΣΤΕΜ λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές στο Ξενοδοχείο Διβάνη. Το θέμα εκείνης της ημερίδας ήταν: « Σύγχρονες τάσεις στη προβολή και διαχείριση τουριστικών προορισμών. Προκλήσεις και προοπτικές για τα Μετέωρα».
Είναι ώρα για κρίσιμες αποφάσεις. Χρειάζεται σύνθεση δυνάμεων, καινοτομία, σχεδιασμός, και πάνω από όλα γνώση ώστε να κάνουμε βήματα μπροστά και γιατί όχι και ένα άλμα προς ένα καλύτερο μέλλων. Το βλέποντας και κάνοντας δεν αρκεί.
{loadposition mypos1}
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!