Αλλάζει το τοπίο στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες από τον Απρίλιο, καθώς η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και η δρομολόγηση τρένου που θα πραγματοποιεί τη διαδρομή σε 4 ώρες στοχεύουν στο να καταστήσουν ευθέως ανταγωνιστικό το μέσο προς το αεροπλάνο. Σε αυτό θα βοηθήσει και η δραστηριοποίηση έως το τέλος του χρόνου, για πρώτη φορά στην ιστορία του σιδηροδρόμου, μιας δεύτερης εταιρείας που θα εκτελεί επιβατικές μεταφορές, κάτι που θα εντείνει τον ανταγωνισμό.
Όπως έχει ανακοινώσει ο διευθύνων σύμβουλος της Rail Cargo Logistics Goldair, Ζακ Κισέογλου, η εταιρεία έχει καταθέσει φάκελο στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για να πάρει άδεια επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών που θα εκτελεί σε συνεργασία με την αυστριακή ΟΒΒ.
Η Goldair, η οποία -ως γνωστόν- πραγματοποιεί ήδη εμπορευματικές μεταφορές, είναι σαφές ότι θα επιδιώξει να ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στις επιβατικές μεταφορές, καθώς σχεδιάζει να βάλει στις ράγες επιβατική αμαξοστοιχία όχι μόνο για να συνδέσει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για έναν διεθνή προορισμό, όπως η Βιέννη. Για τον σκοπό αυτό μέσα στη χρονιά θα έρθει στην Ελλάδα ένα τρένο ηλικίας 10 ετών από την Αυστρία.
Επισημαίνεται ότι το δρομολόγιο αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, από τον Απρίλιο θα γίνεται προς το παρόν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις υπάρχουσες ηλεκτράμαξες και η διάρκειά του θα είναι περίπου 4 ώρες. Το «εξπρές» δρομολόγιο της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης δεν θα χρειάζεται πλέον να αλλάζει από ντιζελοκίνηση και ηλεκτροκίνηση και οι ταχύτητες που θα μπορεί να αναπτύσσει θα είναι έως και 200 χλμ./ώρα που είναι και το επίσημο ανώτατο όριο στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για να επιτευχθεί αυτός ο χρόνος το τρένο θα περιλαμβάνει πιθανότατα 3 στάσεις, ενώ εξετάζεται η αναβάθμιση των υπηρεσιών ιδιαίτερα στην Α’ θέση.
Αναφορικά με τα νέα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αυτά κατά πάσα πιθανότητα θα κάνουν την εμφάνισή τους αργότερα, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως τα έργα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και ETCS σε όλο το μήκος του δικτύου, δηλαδή το 2020. Αυτό θα επιτρέψει την αύξηση της ταχύτητας και της ασφάλειας σε πολύ περισσότερα σημεία, με αποτέλεσμα η διάρκεια του δρομολογίου να μειωθεί ακόμη περισσότερο, στις 3 ώρες και 30 λεπτά.
Σε ό,τι αφορά τα υπό εκτέλεση έργα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, κατασκευαστικά έχουν ολοκληρωθεί (υποδομή, επιδομή, σταθμοί κ.λπ.) και έχουν δοθεί σε κυκλοφορία. Στο σύνολό της η αναβαθμισμένη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μπορεί να δέχεται πλέον πολύ περισσότερα επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια, έχοντας διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο της το μήκος. Αυτό που θα χρειαστεί να γίνει είναι μία επέμβαση στην υποδομή του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη για την αύξηση της ταχύτητας στο συγκεκριμένο τμήμα που θεωρείται ο «αδύναμος κρίκος» του διαδρόμου. Οι σχετικές μελέτες από την ΕΡΓΟΣΕ είναι ήδη σε εξέλιξη και το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2020, χωρίς όμως να επηρεάσει τα δρομολόγια των τρένων.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!