Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΑΪΟΥ
Ο Ιησούς κατήγγειλε την υποκριτική ζωή τους και κατέκρινε το γεγονός ότι έδιναν έμφαση στην τυπολατρία, ενώ ήταν διεφθαρμένοι, φιλάργυροι, εγωιστές και άπληστοι που ισχυρίζονταν ότι ο Ιησούς ήθελε να καταργήσει τον Μωσαϊκό νόμο.
Η τρυφερότητα και η ευσπλαχνία του Ιησού προς τους αμαρτωλούς και τις πόρνες τους έκανε έξαλλους διότι τους θεωρούσαν ανάξιους και μιαρούς. Ο Ιησούς ζητούσε από τους ανθρώπους να είναι αληθινοί και γνήσιοι, τους μίλησε για τη σεμνότητα και τη συγχώρεση, περιφρόνησε την εξουσία και το χρήμα. Πρακτικά τα έβαζε με την κρατούσα τάξη που ήταν οι γραμματείς και οι φαρισαίοι.
Τα πλήθη ακολουθούσαν τον Ιησού και τον υποδέχτηκαν στην Ιερουσαλήμ μετά «βαΐων και κλάδων», γεγονός που απειλούσε την αυθεντία των θρησκευτικών ηγετών. Προσπάθησαν να τον παγιδεύσουν μέσα από συζητήσεις και τον προκαλούσαν να αποδείξει τη θεϊκή του καταγωγή.
Ο Ιησούς, σύμφωνα με τις γραφές, αποκάλυψε στο κοινό την υποκρισία των Φαρισαίων, λέγοντας ότι αμελούν τα βαθύτερα νοήματα του Νόμου. Προειδοποίησε τους Ιουδαίους ότι οι ίδιοι δεν εφαρμόζουν αυτά που λένε. Τους παρομοίασε με «τάφους ασβεστωμένους που εξωτερικά μοιάζουν ωραίοι αλλά μέσα είναι γεμάτοι με νεκρά οστά και ακαθαρσίες». «Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριτές επειδή, καθαρίζετε το απ’ έξω μέρος του ποτηριού και του πιάτου, από μέσα όμως είναι γεμάτα αρπαγή και ακράτεια».
Αυτά ήταν τα λόγια Του με τα οποία δημιουργούσε θανάσιμους εχθρούς. Έκτοτε η λέξη φαρισαίος σημαίνει υποκριτής. Φυσικά είναι αυτονόητο ότι ανάμεσα στους γραμματείς και στους φαρισαίους της εποχής θα υπήρχαν και ενάρετοι λειτουργοί, αλλά από τις γραφές προκύπτει ότι κατά κανόνα ήταν μια άρχουσα τάξη που λειτουργούσε για τα δικά της συμφέροντα και μόνο. Όπως γίνεται δηλαδή σε πολλές κοινωνίες, ανεξαρτήτως θρησκείας και χρονικής συγκυρίας…
Ποιοι είναι στην τωρινή εποχή οι γραμματείς και οι φαρισαίοι;
Ποιος ο ρόλος τους στην κοινωνία μας;
Ποια τα έργα των γραμματέων και των φαρισαίων;
Οι σύγχρονοι γραμματείς και φαρισαίοι είναι εδώ για να διαστρέφουν πάντα την πραγματικότητα. Για να παρουσιάσουν τον θύτη ως θύμα και αντιστρόφως θύμα της ιστορίας ως θύτη. Για αυτό και σήμερα μεταφορικά ετίθετο το δίλλημα ποιος πρέπει να αθωωθεί, και ποιος να σταυρωθεί θα σπρώξουν τον όχλο να πει : τον Βαραββά – τον Βαραββά και τον άοπλο προφήτη άρον –άρον, σταύρωσον αυτόν .
Αρκετά πλέον με τα ψέματα και τα πύρινα κηρύγματα.