Ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α Μαγνησίας κ. Κατερίνα Παπανάτσιου, με την συνυπογραφή του Βουλευτή Μαγνησίας κ. Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, των αρμόδιων Τομεαρχών Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, κ. Βαρεμένου και κ. Πέρκα, καθώς και των υπολοίπων Βουλευτών Θεσσαλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, κ. Βαγενά – Κηλαηδόνη, κ. Παπαδόπουλου, κ. Κόκκαλη και κ. Λάππα, σχετικά με τα έργα αναβάθμισης του Σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία.
Στην ερώτησή της η Βουλευτής αναφέρει ότι η Θεσσαλία είναι μία περιφέρεια που έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ολοκληρωμένο ηλεκτροκίνητο σιδηροδρομικό δίκτυο, με σκοπό τη σύνδεση όλων των πρωτευουσών της Περιφερειακής ενότητας.
Για το σκοπό αυτό, αναλύει η Βουλευτής, τα πέντε τελευταία χρόνια, έχουν προχωρήσει έργα όπως η μελέτη, η ένταξη στο ΠΕΠ Θεσσαλίας και η προκήρυξη της ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης του τμήματος Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, έγινε μελέτη εναλλακτικής χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από τη ΒΙΠΕ Βόλου, ώστε να μη διχοτομείται η περιοχή της Ν. Ιωνίας, έγινε ενοποίηση δύο έργων ΕΣΠΑ – στο επιχειρησιακό πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον – ώστε να προχωρήσει μία προκήρυξη, κατατέθηκαν τα τεύχη για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας, με διέλευση από την ΒΙΠΕ και τέλος υπογράφτηκε συνεργασία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών -ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΟΛΒ, για εκπόνηση μελέτης, από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με στόχο τη δημιουργία δικτύου συνδυασμένων μεταφορών στο Ν. Μαγνησίας.
Η κ. Παπανάτσιου εκθέτει επίσης αναλυτικά και τις ενέργειες, που επίσης είχαν δρομολογηθεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση και οι οποίες αφορούσαν στην υλοποίηση μελέτης από τον ΟΣΕ, σε συνεργασία με το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών και του Δήμου Νοτίου Πηλίου, για τη δημιουργία νέας πρόσβασης προς τον Οικισμό της Γατζέας Πηλίου, καθώς και την παραχώρηση με ανταλλαγή, εκτάσεων και οικημάτων εντός αστικού ιστού από το Δήμο Λαρισαίων, για τη δημιουργία σταθμού Μεταφόρτωσης, αλλά και την εκπόνηση μελέτης για την αλλαγή της χάραξης της γραμμής που διέρχεται εντός του αστικού ιστού.
Η βουλευτής ρωτά πως θα αντιμετωπιστούν τα εμπόδια στο διαγωνισμό για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλλος – Καλαμπάκα, πότε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Λάρισα – Βόλος, με νέα χάραξη που παρακάμπτει τη Νέα Ιωνία και πως σχολιάζει ο Υπουργός τις διαρροές – που βλέπουν το φως της Δημοσιότητας – και εστιάζουν στο να μην περάσει η Γραμμή από τη ΒΙΠΕ και να συνεχίσει να διχοτομεί την περιοχή ;
ΔΥΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση του Θεσσαλικού δικτύου Σιδηροδρόμων, η ΕΡΓΟΣΕ τρέχει δύο έργα. Ο διαγωνισμός Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα είναι σε εξέλιξη με δικαστικής εμπλοκή ενώ το Λάρισα-Βόλος είναι σε φάση προκήρυξης διαγωνισμού εντός του 2020.
Αν ξεπεραστούν τα σημερινά εμπόδια, τότε μέχρι το 2023, η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα διαθέτει ένα εξ`ολοκλήρου εξηλεκτισμένο δίκτυο σιδηροδρόμων που θα δώσει άλλες δυνατότητες στη σύνδεση των πόλεων της με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ήδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εκφράσει τη επιθυμία να δρομολογήσει απευθείας γραμμή από την Αθήνα στο Βόλο για πρώτη φορά, ενώ το δρομολόγιο Αθήνα-Καλαμπάκα θα διανύεται σε λιγότερο από 3 ώρες.
Για τη μεταφορά Βασίλης Παπούλιας – Μηχανικός ΟΣΕ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!