Κατά τη δεύτερη ημέρα διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας των ΚΥΕ που δραστηριοποιούνται στην εστίαση-ποτό κατεγράφησαν υψηλά ποσοστά μη συμμόρφωσης με τους ειδικούς όρους λειτουργίας. Τα φαινόμενα αυτά ήταν ιδιαίτερα έντονα στην Αττική, σε περιοχές όπως Γλυφάδα (6 κυρώσεις αναστολής λειτουργίας), Χαλάνδρι, Παγκράτι, Κολωνάκι, Ψυρρή.
Υψηλή παραβατικότητα είχαμε και σε περιοχές στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης, όπου και επιβλήθηκαν σημαντικές κυρώσεις
Χαρακτηριστικές ήταν οι περιπτώσεις παραμονής και εξυπηρέτησης πελατών σε εσωτερικούς χώρους των επιχειρήσεων και η μη τήρηση του μέγιστου αριθμού εξυπηρετούμενων
Οι αρχές ελέγχου και επιβολής του νόμου προχώρησαν στην επιβολή προστίμων ύψους 151.400 € και επέβαλαν κύρωση αναστολής λειτουργίας δεκαπέντε (15) ημερών σε οχτώ(8) επιχειρήσεις, ενώ έγιναν και πέντε (5) συλλήψεις υπευθύνων επιχειρήσεων
Λόγω της καταγραφής υψηλών ποσοστών παραβατικότητας στη λειτουργία καταστημάτων εστίασης, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αναδιαμορφώνουν το πρόγραμμα ελέγχων και προχωρούν σε οριζόντιους σαρωτικούς ελέγχους με επίκεντρο τις περιοχές και τις επιχειρήσεις αυτές που δεν τηρούν τους ειδικούς όρους λειτουργίας θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τη δημόσια υγεία όσο και τη συλλογική προσπάθεια για τη σταδιακή επανεκκίνηση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων.
Τα αποτελέσματα των ελέγχων αναλυτικά
Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (ΕΛ.ΑΣ., Λιμενικό Σώμα, ΕΑΔ, ΔΙ.Μ.Ε.Α.,Σ.ΕΠ.Ε., Περιφέρειες και Δημοτική Αστυνομία) διενήργησαν το Σάββατο 15.05.2021 συνολικά 72.911 ελέγχους και κατέγραψαν 278 περιπτώσεις παραβίασης των μέτρων επιδημιολογικού συναγερμού.
Συνολικά, επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 151.400 €, πραγματοποιήθηκαν πέντε(5) συλλήψεις και επιβλήθηκε κύρωση αναστολής λειτουργίας δεκαπέντε (15) ημερών σε οχτώ(8) επιχειρήσεις.
Η Ελληνική Αστυνομία επιφορτίστηκε με τον κύριο όγκο των ελέγχων (56.736).
Α. Κυριότερες παραβάσεις:
1. Μη χρήση μάσκας / Μη τήρηση αποστάσεων
2. Μη επίδειξη βεβαίωσης μετακίνησης
3. Μη τήρηση των ειδικών κανόνων λειτουργίαςκαταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος
4. Χρήση μουσικής και μη τήρηση του ωραρίου λειτουργίας σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος
Β. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
1. Η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε σεπέντε (5) συλλήψεις για παραβιάσεις σχετικά με τους κανόνες λειτουργίας καταστημάτων, ιδιωτικών επιχειρήσεων και παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας.
2. Η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε σε δύο (2) συλλήψειςιδιοκτητών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και επιβολή προστίμου 5.000€ έκαστος, για εξυπηρέτηση πελατών στους εσωτερικούς τους χώρους,στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
3. Η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε σε μία (1) σύλληψη προσωρινά υπεύθυνου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος για παραβίαση επιβληθείσας αναστολής λειτουργίας., στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
4. Η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε σε μια (1) σύλληψη ιδιοκτήτη καταστήματος (μπαρ) και επιβολή προστίμου 3.000€ για μη τήρηση ωραρίου, στην Περιφέρεια Αττικής.
5. Η ΕΛ.ΑΣ προχώρησε σε μια (1) σύλληψη ιδιοκτήτη ταβέρνας-μεζεδοπωλείου και επιβολή προστίμου 2.000€ για αναπαραγωγή μουσικής, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος.
6. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο3.000€ με επιβολή 15νθημερης αναστολής λειτουργίας σε έξι (6) επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος (6×3.000€)γιαπαραμονή πελατών σε εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους ευθύνης τους,επίσης επιβλήθηκε σε πέντε πελάτες πρόστιμο 300€ (5×300€), στην Περιφέρεια Αττικής.
7. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 10.000€ με επιβολή 15νθημερης αναστολής λειτουργίας σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, για εξυπηρέτηση όρθιων πελατών, στην Περιφέρεια Κρήτης.
8. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 1.000€ σε ποδοσφαιρικό σύλλογο για παραβίαση του υγειονομικού πρωτοκόλλου διεξαγωγής αγώνων,στην Περιφέρεια Κρήτης.
9. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 3.000€ σε ιδιοκτήτη μεζεδοπωλείου με επιβολή 15νθημερης αναστολής λειτουργίας για εξυπηρέτηση καθήμενων πελατών εντός του καταστήματος, στην Περιφέρεια Ηπείρου.
10. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε δύο (2) διοικητικά πρόστιμα σε ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ύψους 2.000€ έκαστο, για χρήση μουσικής εντός αυτών, κατά παράβαση της ισχύουσας απαγόρευσης μουσικής, στον ΔήμοΘεσσαλονίκης.
11. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 7.000€ με επιβολή 15νθημερης αναστολής λειτουργίας σε ιδιοκτήτη ίντερνετ-καφέγια αναπαραγωγή μουσικής, για μη τήρηση ωραρίου και για παραμονή πελατών στον εσωτερικό χώρο της επιχείρησης, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
12. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 3.000€ σε ιδιοκτήτη καταστήματος για λειτουργία χωρίς να διαθέτει ανοιχτό χώρο και για αναπαραγωγή μουσικής, στην Περιφέρεια Κρήτης.
13. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 1.000€ σε ιδιοκτήτη καταστήματος για λειτουργία χωρίς να διαθέτει ανοιχτό χώρο και για αναπαραγωγή μουσικής, στην Περιφέρεια Κρήτης.
14. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 3.000€ σε ιδιοκτήτη καταστήματος για υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου πελατών σε εξωτερικό χώρο, στην Περιφέρεια Κρήτης.
15. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 1.000€ σε δύο (2) ιδιοκτήτες (2×1.000€) καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος για αναπαραγωγή μουσικής, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
16. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 1.000€ σε ιδιοκτήτη καφενείου για αναπαραγωγή μουσικής, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
17. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 1.000€ σε ιδιοκτήτη μεζεδοπωλείου για αναπαραγωγή μουσικής, στην Περιφέρεια Αττικής.
18. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 3.000€ σε δύο (2) ιδιοκτήτες καταστημάτων (2×3.000€) για υπέρβαση ωραρίου, στην Περιφέρεια ΣτερεάςΕλλάδος.
19. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 1.000€ σε καφέ-μπάρ για αναπαραγωγή μουσικής, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος.
20. Η ΕΛ.ΑΣ επέβαλε πρόστιμο 300€ σε ιδιοκτήτη ταξίγια υπεράριθμους πελάτες, στην Περιφέρεια Αττικής.
21. Η ΕΛ.ΑΣ βεβαίωσε δύο (2) παραβάσεις για μη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας PLF (Passenger Locator Form) από ταξιδιώτες και τους επέβαλε πρόστιμο 500€ έκαστο, στην Περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.
22. Το Λιμενικό επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους1.800€ σε φυσικά πρόσωπα για μη χρήση μάσκας και μη νόμιμη μετακίνηση, σε ολόκληρη την Επικράτεια.
23. Η ΕΑΔ διενήργησεσυνολικά επτακόσιους τριάντα οχτώ(738)ελέγχους σε όλη την επικράτεια
Δ. Επιχειρησιακός προγραμματισμός:
Λόγω της καταγραφής υψηλών ποσοστών παραβατικότητας στη λειτουργία καταστημάτων εστίασης, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αναδιαμορφώνουν το πρόγραμμα ελέγχων με επίκεντρο τις επιχειρήσεις αυτές που δεν τηρούν τους ειδικούς όρους λειτουργίας θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τη δημόσια υγεία όσο και τη συλλογική προσπάθεια για τη σταδιακή επανεκκίνηση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων.