Αγώνα δρόμου κάνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις δασκάλων και καθηγητών και να ξεκινήσει ομαλά το νέο σχολικό έτος τον Σεπτέμβριο. Πηγές από το υπουργείο εκτιμούν ότι τα κενά κυμαίνονται μεταξύ 15.000 – 20.000, χωρίς ωστόσο να είναι ακόμη σαφές πόσοι επιπλέον εκπαιδευτικοί θα λείπουν από τις θέσεις τους με άδειες (αναρρωτική ή κύησης). Περισσότερα -περί τα 25.000- υπολογίζουν τα κενά οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
Όλοι οι μαθητές των Δημοτικών και των Ειδικών Σχολείων θα παρουσιαστούν στα σχολεία τους τη Δευτέρα 14.09.2015, για να κατανεμηθούν σε τάξεις/τμήματα ή ομάδες, αντίστοιχα, να πάρουν τα βιβλία τους και να αρχίσουν κανονικά τα μαθήματά τους
Σύμφωνα με την imerisia.gr, μέχρι στιγμής, το υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει, μέσα από προγράμματα του ΕΣΠΑ, πιστώσεις που επαρκούν για την πρόσληψη περί των 12.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ενώ έχει ζητήσει να διατεθούν κονδύλια από τον τακτικό προϋπολογισμό για την πρόσληψη επιπλέον 5.000 αναπληρωτών, χωρίς ακόμη να έχει λάβει απάντηση από το υπουργείο Οικονομικών.
Διορισμοί
Παράλληλα, «θολό» είναι το τοπίο σε ό,τι αφορά τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Το υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει να γίνουν περί τους 2.500 με 3.000 διορισμούς μόνιμων δασκάλων και καθηγητών, αλλά η τρόικα απαιτεί ο αριθμός να μειωθεί κατά το ήμισυ ώστε να ισοσκελιστεί με τις επανατοποθετήσεις των 1.850 καθηγητών τεχνικών ειδικοτήτων που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Από την αρχή, άλλωστε, οι εκπρόσωποι των δανειστών είχαν καταγγείλει ως μονομερή ενέργεια την επαναπρόσληψη των εργαζομένων που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα, ενώ και στη συμφωνία των Βρυξελλών υπήρχε σαφής πρόβλεψη για ακύρωση των σχετικών νόμων ή εξεύρεση ισοδύναμων.
Καθώς οι πιστώσεις από το ΕΣΠΑ δεν επαρκούν για την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας αναζητά και άλλους τρόπους προκειμένου να εξοικονομήσει προσωπικό. Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισε να περιορίσει τις αποσπάσεις σε φορείς ή οργανισμούς ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στα σχολεία, καθώς και να αναστείλει την προμήθεια διαδραστικών συστημάτων για τις σχολικές μονάδες της χώρας, ώστε πόροι ύψους 140 εκατ. ευρώ να αξιοποιηθούν για την κάλυψη των κενών εκπαιδευτικού προσωπικού.