Ολική κατάρρευση υπέστη ουσιαστικά ο ελληνικός σιδηρόδρομος από το απόγευμα της Πέμπτης ενώ παρέμειναν σε διάφορα σημεία του δικτύου αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train), ενώ εκατοντάδες επιβάτες υφίστανται για ακόμα μία φορά πολύωρη ταλαιπωρία.
Κατέρρευσε ο σιδηρόδρομος
Ολα ξεκίνησαν λίγο μετά τις 5 το απόγευμα όταν το πολυδιαφημισμένο Λευκό Βέλος, το γρήγορο τρένο της εταιρίας ξεκίνησε από την Αθήνα το ταξίδι του με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά ακινητοποιήθηκε έξω από την πρωτεύουσα κοντά στο σταθμό της Δεκέλειας.
Πρόκειται τουλάχιστον για την τρίτη φορά που σημειώνεται βλάβη σε ένα απ΄αυτά τα τρένα. Πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνουν στο «ethnos.gr» ότι ακόμα δε γνωρίζουν ποιο ήταν το πρόβλημα που αντιμετώπισε αν και υποψιάζονται ότι η γραμμή επαφής «έκανε κοιλιά» και πιθανότατα έσπασε ο παντογράφος του.
Η αμαξοστοιχία ακινητηποιήθηκε και οι περίπου 130 επιβάτες αναγκάστηκαν να κατευθυνθούν προς …τα χωράφια αναζητώντας κάποια σκιά καθώς ούτε ο κλιματισμός λειτουργούσε στο ακινητοποιημένο τρένο.
Ακολούθως η εταιρία έδωσε εντολή να αναχωρήσει δεύτερο τρένο για να πάρει τους επιβάτες του Λευκού Βέλους και να συνεχίσουν προς τη Θεσσαλονίκη. Το τρένο 62 αναχώρησε αλλά λίγο πριν το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) έσπασαν οι παντογράφοι και υπήρξε απώλεια ηλεκτροκίνησης σε μεγάλο τμήμα του δικτύου και συγκεκριμένα από το ΣΚΑ έως την Αθήνα και λίγο πιο πάνω εξαιτίας βλάβης στη γραμμή επαφής.
Τι σημαίνει αυτό; Οτι πρακτικά από εκείνο το χρονικό σημείο και χωρίς ηλεκτροκίνηση ουσιαστικά κατέρρευσε ο σιδηρόδρομος και έμειναν σε διάφορα σημεία του δικτύου τρένα που είχαν ξεκινήσει τα ταξίδια τους με την εταιρία να προσπαθεί στη συνέχεια να τα γυρίσει με ντιζελομηχανές. Αρχισαν να σημειώνονται πολύωρες καθυστερησεις, ενώ πολλά δρομολόγια ακυρώθηκαν και οι χρήστες της εφαρμογής που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να ενημερώνει τους επιβάτες δέχονταν αλλεπάλληλα μηνύματα.
Σε ένα από τα τελευταία μηνύματα, η εταιρία ενημέρωνε ότι παρουσιάζονται μεγάλες καθυστερήσεις σχεδόν στο σύνολο του δικτύου, δηλαδή στις γραμμές από και προς: Θεσσαλονίκη, Αεροδρόμιο, Κιάτο, Πειραιά και Χαλκίδα.
Εκτός λειτουργίας έμεινε όπως είναι φυσικό και ο Προαστιακός της Αθήνας λίγο μετά τις 8 το βράδυ, ενω η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή του Αεροδρομίου αποκαταστάθηκε στις 22.10.
Ουσιαστικά στις 10 το βράδυ:
παρέμεναν στη Δεκέλεια οι επιβάτες του Λευκού Βελους αναμένοντας λεωφορεία για να συνεχίσουν στον προορισμό τους.
η αμαξοστοιχία 61 που ερχόταν από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα σταμάτησε λίγο πριν τη Δεκέλεια.
Είχαν ακυρωθεί τα τρένα της Χαλκίδας και γινόταν προσπάθεια μετακίνισης των επιβατών με λεωφορεία και πραγματοποίηση των κύριων στάσεων.
Τρία τρένα ήταν σταματημένα στη γραμμή του Αεροδρομίου.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train
Τα σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των τρένων που κινούνταν από τον Σταθμό Λαρίσης προς Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα παραδέχτηκε σε επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε λίγο μετά τα μεσάνυχτα η Hellenic Train αποδίδοντάς τα σε μια διακοπή ρεύματος στις υποδομές.
Σύμφωνα με την εταιρία, τα τρένα ακινητοποιήθηκαν στη γραμμή και πραγματοποιήθηκε μεγάλη επιχείρηση για την επαναφορά των επιβατών στους Σταθμούς.
«Οι περισσότεροι επιβάτες έχουν μεταφερθεί στον τελικό προορισμό τους με λεωφορεία, ενώ μέσα στην επομένη ώρα θα έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά του συνόλου των επιβατών στους προορισμούς τους. Όλοι έχουν αποζημιωθεί για τα χρήματα του εισιτηρίου που είχαν αγοράσει», σημειώνει η εταιρία προσθέτοντας πως η κυκλοφορία θα ομαλοποιηθεί σταδιακά καθώς η ηλεκτροδότηση στο δίκτυο δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί, ενώ σπεύδει να επισημάνει πως δε φέρει ευθύνη για τις υποδομές.
«Η Hellenic Train ζητά μία ειλικρινή συγνώμη από τους επιβάτες για αυτό το ατυχές γεγονός, αν και η εταιρεία δεν ευθύνεται για την αξιοπιστία των υποδομών», καταλήγει.
Νίκος Παππάς: Σήμερα η χώρα δεν έχει σιδηρόδρομο
«Σήμερα το απόγευμα η χώρα δεν έχει σιδηρόδρομο. Οι Ελληνες είναι καταδικασμένοι να ζουν στη χώρα που δεν έχει σιδηρόδρομο», είπε από το βήμα της Βουλής ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς όταν στις 21.30 πήρε το λόγο για να τοποθετηθεί για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Και συνέχισε: «Ο σιδηρόδρομος καταρρέει. Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να σας το λέμε. Και να τα αποτελέσματα. Σταμάτησαν να λειτουργούν και τα τμήματα που δεν είχαν προβλήματα. Το Βελος έμεινε 14 χλμ έξω από την Αθήνα. Οι 130 επιβάτες του βρίσκονται από το απόγευμα στο σταθμό της Δεκέλειας, μεταξύ τους και άτομα με ειδικές ανάγκες. Συγχαρητήρια στο επιτελικό κράτος».
Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Παππάς έκανε λόγο για «εξοργιστική κατάσταση, για την οποία ο κ. Καραμανλής οφείλει να απολογηθεί».
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!