Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης η 3η Διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στην Καλαμπάκα.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα «Νίτσα Λιάπη» με κεντρικό ομιλητή – παρουσιαστή τον Τοπογράφο – Μηχανολόγο Μηχανικό της LEVER Δημήτρη Τσακίρη.
Ο κ. Τσακίρης παρουσίασε και τα προτεινόμενα μέτρα, σημειώνοντας ότι μετά από τις παρατηρήσεις των φορέων θα ακολουθήσει το τελικό πακέτο μέτρων και ο ορισμός του πλαισίου παρακολούθησης και αξιολόγησής τους.
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι ένα στρατηγικό σχέδιο που σχεδιάστηκε, για να ικανοποιήσει τις ανάγκες για την κινητικότητα των ανθρώπων και των αγαθών στις πόλεις και στα περίχωρά τους για μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Λαμβάνει υπόψη του τις βασικές αρχές της ενοποίησης, τη συμμετοχικής διαδικασίας και της αξιολόγησης.
Γίνεται αντιληπτό λοιπόν πόσο σημαντικό είναι για μια πόλη όπως η Καλαμπάκα, γι’ αυτό και προϋποθέτει τη συμμετοχή των κατοίκων και των φορέων, που μέχρι σήμερα κρίνεται ισχνή.
Τα προτεινόμενα μέτρα για την πόλη της Καλαμπάκας
1. Μονοδρομήσεις
2. Δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας
3. Δημιουργία περιοχών μειωμένης μηχανοκίνητης κυκλοφορίας
4. Αναβάθμιση Κόμβων στο οδικό δίκτυο
5. Δημιουργία περιφερειακών χώρων στάθμευσης και αξιοποίηση υπαρχόντων ή δημιουργία χώρων στάθμευσης εντός των οικισμών
6. Ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης
7. Δίκτυο προσβασιμότητας –ανάπλαση οδικών αξόνων
8. Προώθηση ποδηλατικής υποδομής
9. Διαμόρφωση σχολικών δακτυλίων
10. Υποστήριξη της δημόσιας συγκοινωνίας
11. Διευθέτηση συστήματος αστικών διανομών
12. Αύξηση χρήσης εναλλακτικών καυσίμων
13. Οργανωμένη πληροφόρηση κατοίκων και επισκεπτών
14. Προωθητικές ενέργειες αλλαγής συμπεριφοράς.
Οι τοποθετήσεις
Μετά από την παρουσίαση ο Δήμαρχος Θεόδωρος Αλέκος συνεχάρη τον κ. Τσακίρη και ζήτησε να μετατραπεί η οδός Κονδύλη από το ύψος της Πίνδου μέχρι την οδό Χατζηπέτρου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, όπως και η οδός 28ης Οκτωβρίου (όπισθεν Δημαρχείου). Επίσης ζήτησε τη δημιουργία κυκλικών κόμβων στη διασταύρωση των οδών Πίνδου και Ιωαννίνων (δυτική είσοδος/έξοδος πόλης) και στη διασταύρωση της εθνικής οδού με τον δρόμο προς το δημοτικό στάδιο (μετά από το Κέντρο Υγείας).
Ο Διευθυντής της ΚΕΝΑΚΑΠ Α.Ε., Βάιος Κουτής, είπε ότι πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο και ότι πρέπει να γίνει ιεράρχηση των παρεμβάσεων και να πάμε βήμα-βήμα, δίνοντας προτεραιότητα στα σχολεία και στον κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ τόνισε ότι είναι σημαντικό να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που δεν υλοποιηθεί ο νέος περιφερειακός, όπως προβλέπεται στο Σχέδιο.
Στο σημείο αυτό ο Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών και της Πολεοδομίας, Νίκος Λύχος, τόνισε ότι για τη νέα περιφερειακή οδό πρέπει να τεθεί ένα διεκδικητικό πλαίσιο και μέσα από το ΣΒΑΚ να προκύπτει ότι είναι απαραίτητη να γίνει.
Ο Θανάσης Τσιάμης, μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Τρικάλων, σημείωσε ότι το ΣΒΑΚ είναι το πιο καινοτόμο σχέδιο που έχει εκπονηθεί για την πόλη, προσθέτοντας ότι αν φτάσουμε στο σημείο που θα έχουν υλοποιηθεί τα μισά, η πόλη θα βοηθηθεί σημαντικά.
Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Αντώνης Τούλας τόνισε ότι όλοι γνωρίζουμε ότι η πόλη πρέπει να αλλάξει και το ζητούμενο είναι να «δέσουν» ΣΒΑΚ, Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου και ΣΑΑΠ.
Ο υποψήφιος Δήμαρχος Μετεώρων Κώστας Τόλης επικεντρώθηκε στην οδό Τρικάλων και μετά από τις παρατηρήσεις του για αυτή ρώτησε και ο κ. Αλέκος αν μπορεί να γίνει πεζοδρόμηση στην οδό.
Ο κ. Τσακίρης απάντησε ότι εκτός από μονόδρομος, μπορεί να γίνει και πεζόδρομος για τους επισκέπτες, να επιτρέπεται δηλαδή η κυκλοφορία σε αυτή μόνο για τους κατοίκους.
Ο κ. Λύχος πρόσθεσε ότι οι παρεμβάσεις στην οδό Τρικάλων προϋποθέτουν τη δημιουργία οδικού δακτυλίου περιμετρικά του κέντρου.
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Απόστολος Αθανασούλας σημείωσε ότι η οδός Τρικάλων είναι μέρος του προβλήματος και ότι είναι δύσκολο να αλλάξουμε τις συνήθειές μας, αλλά πρέπει. Δεν παρέλειψε μάλιστα να εκφράσει τη λύπη του για την απουσία εκπροσώπων φορέων της πόλης.
Αναλυτικότερο ρεπορτάζ θα υπάρχει στην εφημερίδα «Τα Μετέωρα» της Παρασκευής.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!