Με ένα παιδικό πλαστικό όπλο, και όχι αεροβόλο όπως είχε γίνει αρχικά γνωστό, έριξε μια πλαστική σφαίρα κατά καθηγητή του ο 17χρονος μαθητής…
Καθώς είμαστε στον αστερισμό των εξετάσεων, ας θέσουμε κάποια ερωτήματα:
• Συναινείτε στο ότι η πολιτεία, εμάς τους εκπαιδευτικούς, μας θέλει παιδοφύλακες σε άχαρα σχολεία?
• Συναινείτε στο ότι, παρ΄όλα τα κοινωνικά προβλήματα που προέκυψαν λόγω του εγκλεισμού από την πανδημία και όχι μόνο, τα σχολεία είναι χωρίς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς?
• Συναινείτε που το παιδί σας θέλει παράλληλη στήριξη στο σύνολο των ωρών διδασκαλίας και η πολιτεία σας παρέχει δύο με τέσσερις ώρες γιατί δεν διόρισε προσωπικό?
• Συναινείτε να κάνουμε τα «στραβά μάτια» σε κάποιες από τις απουσίες, αφού μόνον οι απουσίες από covid19 και από το ένα είδος της εποχικής γρίπης μπορούν να δικαιολογηθούν και μας πιέζετε με παράλογες απαιτήσεις, ενώ «φοβάστε» να διαμαρτυρηθείτε στο Υπ. Παιδείας?
• Συναινείτε στην ήσσονα προσπάθεια των παιδιών, καθώς υποτίθεται ότι έκαναν τηλεκπαίδευση κάτω από τα σκεπάσματα και δεν γνωρίζουν πολλά από αυτά, ούτε την προπαίδεια?
• Συναινείτε με την άποψη ότι «επιτέλους να, κάποια έβαλε τους τεμπέληδες εκπαιδευτικούς να δουλέψουν» με ομίλους, προγράμματα, πολλά προγράμματα σε βάρος του πυρήνα της μάθησης που είναι η γνώση και οι εγκύκλιες σπουδές?
• Συναινείτε στον τρόπο που γίνονται οι εκδρομές, χωρίς καμιά εγγύηση για τους συνοδούς εκπαιδευτικούς που «φταίνε» όταν παραβιάζουν τη βαλίτσα του παιδιού (προσωπικά δεδομένα) και βρίσκουν τις βότκες, αλλά και πάλι φταίνε, αν το παιδί έγινε «πίτα»!
• Συναινείτε με τα άγαρμπα αστεία του παιδιού και τη μόνιμη επωδό «εντάξει για πλάκα το έκανα»!
• Συναινείτε να είσαστε εξαφανισμένοι μια ολόκληρη χρονιά από το σχολείο και αίφνης πέφτετε από τα σύννεφα για την μαθησιακά απόδοση του παιδιού?
• Συναινείτε να σας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, ότι το παιδί δεν μπορεί να εμφανίζεται στο σχολείο, μετά τις εννέα και εσείς να υποστηρίζετε την άποψη ότι μπορεί να πηγαίνει όποτε θέλει (κάτι σαν καφενείο) !
• Συναινείτε στο να μην υπάρχει κάποιου είδους διακριτική επίβλεψη και συζήτηση με τα παιδιά? Πόσες φορές κλείσατε την τηλεόραση στο δείπνο για να μάθετε τα εκπαιδευτικά νέα από το σχολείο, ή να ακούσετε τις ανησυχίες τους, τους προβληματισμούς και τις αγωνίες τους? Α ναι ξεχάσαμε εργάζεστε από το πρωί μέχρι το βράδυ για να πληρώνετε άλλους να τους ακούνε ή να τους συμπληρώνουν τα κενά μαθησιακά και ψυχολογικά!
• Συναινείτε με το να απεκδύεστε του ρόλου σας, και να ζητάτε μετ΄ επιτάσεως αυτόν τον ρόλο να τον υποκαταστήσουν οι εκπαιδευτικοί?
• Συναινείτε στο να βλέπουν τα παιδιά τα θεατρικά σεξουαλικά «αστεία» του Φεσερλή, αλλά εξανίστασθε με την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλικής αγωγής με τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς στο σχολείο?
• Συναινείτε στο να υποδαυλίζετε δοξασίες για εμβολιασμένους που ως μαγνήτες έλκουν ψαλίδια, κατσαρόλες κλπ. και δεν τοποθετείστε κριτικά, ακόμη και με τη βοήθεια των σχολικών βιβλίων (π.χ. βιολογίας) στις ηλιθιότητες της ψευδοεπιστήμης?
Τελικά σας έχουμε συμμέτοχους στην προσπάθεια εκπαίδευσης των παιδιών ή αντίπαλους στο ταξίδι της γνώσης? Αποφασίστε μαζί μας ακόμη και κριτικά ή με κάθε λογής κατιάνες και πορτοσάλτσες!!!
Βασίλειος Παππάς
Εκπαιδευτικός (δ/ντης)