Δεν είμαι πολιτικός μηχανικός δεν είμαι συγκοινωνιολόγος, αλλά το τι θέλει μία πόλη , σύγχρονη, τουριστική, Ευρωπαϊκή, εν έτει 2023 είναι ευνόητο για τον κάθε απλό πολίτη . Πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομο ,χώροι στάθμευσης , πάρκινγκ , πράσινο.
Οι καλαμπακιώτες βιώνουν μία καθημερινότητα βάναυση μια αναρχία στους δρόμους της πόλης.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη αυξάνεται χρόνο με το χρόνο και αναμένεται σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας , τα επόμενα έτη αν θέλουμε να μιλάμε για αύξηση του τουρισμού στην πόλη μας.
Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού δεν είναι απλή υπόθεση και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με ένα μέτρο , όσο σημαντικό και να είναι αυτό.
Το κυκλοφοριακό επομένως χρειάζεται στρατηγικό σχεδιασμό και συνεχείς προσαρμογές και κατάλληλη ανάλυση.
Η νέα Δημοτική Αρχή όποια και να είναι αυτή , πρέπει να βάλει ένα τέλος στο κυκλοφοριακό χάος , με σχέδιο πλάνο και σαφή προσανατολισμό.
Ενδεικτικά κάποια μέτρα είναι αναπόφευκτα όπως:
- Η χάραξη νέας περιφερειακής Οδού
- Η μονοδρόμηση της Τρικάλων και όλων των παράπλευρων οδών για να αποφευχθεί το μποτιλιάρισμα με χώρους στάθμευσης στη μία πλευρά και χώροι στάθμευσης φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων.
- Βελτίωση υποδομών στην οδό Πίνδου, να μειωθεί το όριο ταχύτητας και να τοποθετηθούν κάμερες.
- Περισσότερο χώρο στους πεζούς.
- Δημιουργία ποδηλατοδρόμων.
- Δημιουργία νέων χώρων πάρκινγκ (ο Δήμος οφείλει να αγοράσει ή να ενοικιάσει νέα οικόπεδα για στάθμευση σε κεντρικά σημεία της οδού Τρικάλων και από Δεληγιάννη εως χατζηπέτρου και σε κάθετους δρόμους επί των οδών αυτών. Βέβαια το κόστος αγοράς είναι πάρα πολύ μεγάλο)
- Πρέπει τα αυτοκίνητα να μένουν έξω από την πόλη.
Δεν μπορούμε να πάμε με το αυτοκίνητο ο καθένας έξω από την είσοδο της κάθε υπηρεσίας και το κάθε καταστήματα και δεν μπορεί να διπλοπαρκάρει Όπου θέλει ο καθένας .
Για την κυκλοφορία και την λειτουργικότητα της πόλης πρέπει να μπει σε εφαρμογή ένα βιώσιμο σχέδιο, ενώ υπάρχουν κάποιοι που για ιδιαίτερους λόγους προσωπικού συμφέροντος αδιαφορούν, διαφωνούν για την εύρυθμη λειτουργία του κυκλοφοριακού .
Πρέπει να καταλάβουμε ότι το κυκλοφοριακό είναι πολιτισμός, δημιουργεί καλύτερες συνθήκες για την καθημερινότητα των ανθρώπων και την ποιότητα ζωής.
ΝΑΙ. Γνωρίζουμε ότι μέσα στο κέντρο είναι όλο το ενδιαφέρον εμπόριο ιατρεία δικηγορικά γραφεία καφετέριες όλοι αυτοί θέλουν τα αυτοκίνητα μέσα στην πόλη όπως και κάποιοι μόνιμοι κάτοικοι που θέλουν μόνιμες θέσεις στάθμευσης. Ολοι αυτοί επηρεάζουν καταστάσεις και αποφάσεις ενώ ταυτόχρονα συντηρούν αυτήν την παρωχημένη νοοτροπία.
Η βελτίωση του κυκλοφοριακού προϋποθέτει αφενός την υλοποίηση των αναγκαίων υποδομών και άλλων έργων που έχουν πιο μακροπρόθεσμο χαρακτήρα και πρέπει να υλοποιούνται στη βάση ενός συγκοινωνιακού σχεδιασμού , και δεύτερον στην αξιοποίηση και ενδυνάμωση της Δημοτικής Αστυνομίας.
Το κυκλοφοριακό δεν πρέπει να μείνει άλλο στο περιθώριο, αλλά αντίθετα να μπει στο προσκήνιο και να υλοποιηθεί .
Η πόλη πρέπει να γίνει φιλόξενη στους πεζούς και τους ποδηλάτες, στους τουρίστες και σε όλους τους δημότες.
Η απουσία ολοκληρωμένο δικτύου ποδηλατοδρόμων αλλά και πεζόδρομου καθιστά δύσκολη τη μετακίνηση .
Η δυσκολία αυτή αναδεικνύει και την επικινδυνότητα καθώς οι κακοί δρόμοι και τα πεζοδρόμια δημιουργούν ατυχήματα ενώ συχνά παραβιάζεται ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας και έχουμε αρκετά προβλήματα και ατυχήματα όπως πχ στην οδό Πίνδου.
Μεγάλος αριθμός πεζοδρομίων της πόλης είναι σε κακή κατάσταση, οι δρόμοι είναι κατεστραμμένοι , πεζοδρόμια έχουν καταλειφθεί από εμπορεύματα πινακίδες, τραπεζοκαθίσματα, και όλοι προτιμούν να περπατούν στο οδόστρωμα ηλικιωμένοι μητέρες με καρότσι δεν μπορούν να προχωρήσουν.
Μεγάλο πρόβλημα αποτελούν τα επαγγελματικά οχήματα που φορτώνουν και ξεφορτώνουν εμπορεύματα καθώς και τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα .
Η πόλη μη έχοντας αναπτύξει υποδομές δικτύων μεταφορών ωράριο φορτοεκφορτώσεων δεν έχει Νέα Περιφερειακή Οδό και μη έχοντας ουσιαστικά σχεδιάζει το παρόν και το μέλλον βρίσκεται κυριολεκτικά στην κυκλοφοριακή ομηρία.
Πρέπει να συγκροτηθεί μία επιτροπή με επιστημονικό και εξειδικευμένο προσωπικό Συγκοινωνιολόγων σε συνεργασία με Επιστήμονες επαγγελματίες φορείς και τέλος σε ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ με τους πολίτες να καθίσουν να συζητήσουν τα προβλήματα και να προτείνουν λύσεις ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ .
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Καλαμπάκα είναι ανίκητο.
Πολλές συσκέψεις πολλές μελέτες τα τελευταία χρόνια αλλά στην πράξη δεν έχει γίνει τίποτα επί δεκαετίες .
Οι Δημοτικές Αρχές αναβάλουν τις αποφάσεις για την επόμενη Δημοτική Αρχή
Οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές πιεζόμενοι από διάφορα συμφέροντα δεν έχουν αποδείξει πολιτική γενναιότητα και δεν άγγιζαν το καυτό αυτό θέμα.
Επομένως το βάρος θα πέσει στην επόμενη Δημοτική Αρχή.
Η πόλη χρειάζεται να επιλέξει ένα Δήμαρχο πού θα χτυπήσει δυνατά το Χέρι στο τραπέζι. Να σπάσει το τραπέζι .
Για να μπορέσει να αλλάξει αυτήν τη νοοτροπία, ο νέος Δήμαρχος επιβάλλεται να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι να γίνει ακόμα και δυσάρεστος.
Η νέα Δημοτική Αρχή πρέπει να έχει όραμα να κάνει τα έργα υποδομής και ένα νέο στρατηγικό συγκοινωνιακό σχεδιασμό που θα έχουν άμεσα οφέλη για την κοινωνία της Καλαμπάκας.
Η λέξη κλειδί που θα ξεκλειδώσει το κυκλοφοριακό είναι ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Συνεργασία προκειμένου να βρεθούν λύσεις.
Πρέπει όλοι να βοηθήσουν για να έχουμε μία ομαλή ροή στους δρόμους.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ Πρέπει να δώσουμε έναν αγώνα και να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πολιτών της Καλαμπάκας.
Η Καλαμπάκα πρέπει να αλλάξει.
ΤΣΙΤΣΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
&
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ
« ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»
ΔΗΜΟΥ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!