Από τις αρχές του 2024, το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΣΕ προχωρούν στις μόνιμες αποκαταστάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, το κόστος των οποίων εκτιμάται σε πάνω από 200 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Εάν τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, ενδέχεται η πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας (διπλή γραμμή, με συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης) να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2025.
Η στρατηγική του ΟΣΕ δίνει έμφαση στην επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου αλλά και στην βελτίωση των υποδομών, σημείωσαν στελέχη του Οργανισμού.
Όπως ανέφερε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, τα ποσά που θα χρειαστούν για την αποκατάσταση στην Θεσσαλία θα αγγίξουν τα 280 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε κάνει γνωστό ότι αναδιαμορφώνεται το ποσό για να καλυφθούν οι ανάγκες για πιο ανθεκτικό σιδηρόδρομο στην περιοχή που έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια 3 φορές από καταστροφικά καιρικά φαινόμενα.
Πλέον σύμφωνα με πληροφορίες, στα έργα αποκατάστασης εντάσσονται και οι αναβαθμίσεις των σιδηροδρομικών γραμμών σε Λάρισα-Βόλος και Καλαμπάκα-Παλαιοφάρσαλος στο πλαίσιο του όρου της ανθεκτικότητας απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Αυτό κρίθηκε αναγκαίο ώστε στο μέλλον να είναι θωρακισμένη όχι μόνο η βασική σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης (δηλαδή το τμήμα Δομοκός-Λάρισα) αλλά και οι περιφερειακές γραμμές στην ευρύτερη περιοχή.
Πλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα προκηρυχθούν από τον ΟΣΕ 4 διαφορετικές εργολαβίες στην περιοχή της Θεσσαλίας, όλες με τη διαδικασία του κατεπείγοντος για να ξεκινήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα η διαδικασία της αποκατάστασης.Η πρώτη εργολαβία θα αφορά την ανάταξη της υποδομής και επιδομής της κατεστραμμένης γραμμής Δομοκός-Λάρισα (μέχρι την περιοχή του Κρανώνα) η οποία έχει εκτιμώμενο κόστος 140 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
O ανάδοχος θα αναλάβει αρχικά την αποκατάσταση της γραμμής ανόδου με προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα τους 11 μήνες. Όταν θα παραδοθεί η γραμμή, θα επανέλθουν και οι κανονικές ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και τα 160χλμ/ώρα. Στη συνέχεια ο ανάδοχος θα πρέπει να αναλάβει την γραμμή καθόδου (από Λάρισα προς Δομοκό) με χρονοδιάγραμμα 9 μήνες. Ουσιαστικά η γραμμή θα είναι εγκιβωτισμένη και ανά κάποια μέτρα θα υπάρχουν ανοίγματα (χαμηλά στην υποδομή) ώστε σε περίπτωση πλημμύρας να υπάρχει η δυνατότητα τα νερά να διοχετεύονται από τη μια πλευρά της γραμμής στην άλλη και να μην καταστρέφεται η υποδομή της γραμμής αλλά και τα συστήματα που την συνοδεύουν.
Η δεύτερη εργολαβία αφορά τα συστήματα της γραμμής Δομοκός-Λάρισα μήκους 40 χλμ (μέχρι την περιοχή του Κρανώνα) με εκτιμώμενο κόστος περίπου 35 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Στην εργολαβία περιλαμβάνεται η σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και ETCS. Αναφορικά δε με το ETCS αυτό θα παραμείνει στο level 1 αλλά θα αναβαθμιστεί σε base line 3.1. δηλαδή θα περιλαμβάνει το πιο πρόσφατο update.
H τρίτη εργολαβία θα αφορά στην αναβάθμιση της γραμμής Λάρισα-Βόλος (έως Λατομείο) και το κόστος εκτιμάται σε περίπου 105 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Εδώ θα γίνει πλήρης αναβάθμιση της υποδομής η οποία θα ανυψωθεί, θα τοποθετηθούν νέες σιδηροτροχιές. Παράλληλα θα αναβαθμιστεί και η γέφυρα του Κραυσίδωνα η οποία επίσης θα ανυψωθεί, θα μεγαλώσει η διατομή της ούτως ώστε να μην επηρεάζεται από πλημμυρικά φαινόμενα.
Η τέταρτη εργολαβία αφορά στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα που επίσης θα αναβαθμιστεί με όρους ανθεκτικότητας. Το κόστος των έργων εδώ υπολογίζεται σε περίπου 45 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και περιλαμβάνει κατά τόπους ανύψωση, ούτως ώστε σε πλημμυρικά φαινόμενα το νερό να περνά κάτω από τις γραμμές. Όλες οι εργολαβίες έχουν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
ΠΗΓΗ: septrainose.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!