Για πρώτη φορά στην ιστορία της Ειδικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Κύπρο, O Καθηγητής Μάριος Παπαευσταθίου και οι μαθητές του από το Δημόσιο Σχολείο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. Τρικάλων κέρδισαν το Χρυσό Βραβείο (GOLD) στην κατηγορία: Ψηφιακή Εκπαίδευση, Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη στα Education Leaders Awards 2024, έναν κορυφαίο θεσμό που βραβεύει την καινοτομία, τη δημιουργία, την ανθρωπιά, και το πάθος στην εκπαίδευση προάγοντας τις βέλτιστες πρακτικές και ενθαρρύνοντας την αριστεία με έμφαση στην έμπνευση των μαθητών και στη συμβολή στη διδασκαλία με πρωτότυπους και καινοτόμους τρόπους.
Η εξαιρετική αυτή διάκριση επισφραγίζει την πραγματικά πρωτοποριακή & καινοτόμα δράση που υλοποίησε ο Καθηγητής Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών Μάριος Παπαευσταθίου με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη-Ρομποτική & Social Media-Digital Marketing στην Ψηφιακή Εποχή »,όπου στέφθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία, αγκαλιάστηκε από μαθητές και εκπαιδευτικούς.Ο Μάριος Παπαευσταθίου, γνωστός για τη δυναμική του προσέγγιση στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, βραβεύτηκε με την ανώτατη διάκριση και το χρυσό βραβείο για τις πρωτοποριακές του μεθόδους στην εκπαίδευση που συνδυάζουν την ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη. Το έργο αυτό είναι αποτέλεσμα της οραματικής ηγεσίας του Καθηγητή Οικονομίας & Νέων Τεχνολογιών, που κατάφερε να συνδυάσει την τεχνολογία με την ειδική εκπαίδευση, προσφέροντας στους μαθητές του μοναδικές ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης και θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε πως έχει συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία ενός νέου, πιο διαδραστικού και αποδοτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος καθώς ο ψηφιακός κόσμος καλπάζει και εξελίσσεται, φέρνοντας συνεχείς μεταβολές στον τρόπο που εργαζόμαστε, επικοινωνούμε, συνδιαλεγόμαστε και εν τέλει ζούμε και σίγουρα στην εποχή των άπειρων data, φαίνεται πως προκύπτει τελικά θέμα διαχείρισης της πληροφορίας.
Η δράση τους επικεντρώθηκε στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των social media για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, προετοιμάζοντάς τους για τον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, καθώς και την ανάπτυξη προγραμμάτων που βοηθούν τους μαθητές να προσαρμόζουν την μάθηση τους με βάση τις ατομικές τους ανάγκες και ικανότητες. Περιελάμβανε τη χρήση προηγμένων εκπαιδευτικών εργαλείων και τεχνολογιών, όπως ρομποτική και αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης, για την ανάπτυξη προγραμμάτων που ενίσχυαν τις δεξιότητες των μαθητών στην επικοινωνία, τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν ψηφιακές καμπάνιες, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ (Digital Marketing) με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μάθησης που ενθαρρύνει την κριτική σκέψη και την καινοτομία. ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους, δίνοντάς τους τα εφόδια για μια επιτυχημένη πορεία στον ψηφιακό κόσμο.
Η πρωτοβουλία του Εκπαιδευτικού-Συντονιστή Κυρίου Παπαευσταθίου με το έξυπνο θέμα: «Τεχνητή Νοημοσύνη –Ρομποτική & Digital Marketing–Social Media», η οποία έλαβε χώρα στο Δημόσιο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Τρικάλων, είναι η πρώτη που έγινε σε Ελλάδα και Κύπρο, χρησιμοποιώντας ότι πιο επίκαιρο υπάρχει στην ψηφιακή εποχή που αφορά την εξέλιξη της τεχνολογίας ζώντας σε μία πόλη. Τα Τρίκαλα, αποτελώντας μία έξυπνη πόλη και κέντρο Τεχνολογίας, εφαρμόζουν καινοτόμα πιλοτικά προγράμματα (λεωφορείο χωρίς οδηγό, ρομποτάκια ντελίβερι, εφαρμογές τηλειατρικής, δίκτυα οπτικών ινών, ευφυείς μεταφορές, δίκτυα οπτικών ινών και δωρεάν ασύρματο δημοτικό δίκτυο 5G). Κατά τη διάρκεια του χρόνου, οι μαθητές είχαν την δυνατότητα να εξετάσουν βιωματικά την εξέλιξη της Τεχνολογίας μέσω πολλαπλών βιωματικών επισκέψεων και διαδραστικών μαθημάτων με χρήση Τ.Π.Ε (Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών).
Η Tεχνητή Nοημοσύνη (ΤΝ) επιδρά και με θετικό τρόπο σε μαθήματα οικονομίας σε Ειδικά Σχολεία, καθώς προσφέρει εικονική εκπαίδευση, μέσα από την οποία δημιουργούνται εικονικά περιβάλλοντα, όπου οι μαθητές μπορούν να εξοικειωθούν με οικονομικά θέματα και συμβάλλει στη πρόβλεψη των αγορών. Οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης και η ΤΝ χρησιμοποιούνται για την πρόβλεψη των οικονομικών εξελίξεων, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν την ανάγκη για ανάλυση δεδομένων και πρόβλεψη στον τομέα της οικονομίας. Η χρυσή αυτή διάκριση αναγνωρίζει και επιβεβαιώνει την αξία της καινοτομίας στην ειδική εκπαίδευση, αποτελώντας ένα φωτεινό παράδειγμα για το πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τις ζωές των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Ο Καθηγητής Μάριος Παπαευσταθίου και οι μαθητές του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Τρικάλων έδειξαν τον δρόμο, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για την ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Περισσότερες πληροφορίες για την βραβευμένη δράση του Μάριου Παπαευσταθίου και των μαθητών του ,που ξεχώρισε ανάμεσα σε πολλές και ισχυρές υποψηφιότητες στους παρακάτω συνδέσμους:
1) Ιστοσελίδα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. Τρικάλων
2)Επίσημη Ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
3)Ιστοσελίδα της ΕΡΤ
https://csr.ert.gr/foreis/drasi-kainotomias-digital-marketing-social-media-technitis-noimosynis/
4)Ιστοσελίδα Εφημερίδας Ελεύθερου Τύπου
https://eleftherostypos.gr/ellada/stin-psifiaki-epochi-xenagithikan-oi-mathites-tou-en-e-e-gy-l
5) Εκπαιδευτική Ιστοσελίδα ALFAVITA
Ο Υπεύθυνος Καθηγητής Μάριος Παπαευσταθίου παρέλαβε την τιμητική διάκριση για την δράση που υλοποίησε με θέμα: Τεχνητή Νοημοσύνη-Ρομποτική & Social Media-Digital Marketing σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής στην Αθήνα,παρουσία Υψηλών προσωπικοτήτων της Εκπαίδευσης ,της Καινοτομίας και της Τεχνολογίας ,της Πρώην Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου, Καθηγητών Πανεπιστημίων, Υψηλόβαθμων Στελεχών της Εκπαίδευσης και Εκπρόσωποι Φορέων και Τύπου , επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά, η Άννα Διαμαντοπούλου, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των Education Leaders Awards 2024, πρώnν Επίτροπος ΕΕ , έδωσε το δικό της ξεχωριστό στίγμα στη βραδιά με το μήνυμά της αναφέροντας: «Αν θα θέλαμε να ορίσουμε έναν μεγάλο Εθνικό Στόχο για τη χώρα αυτός θα ήταν η Παιδεία».
1) Το βίντεο της παραλαβής του Χρυσού Βραβείου από τον Καθηγητή Οικονομίας & Νέων Τεχνολογιών
2) Συνέντευξη του Μάριου Παπαευσταθίου σε Τηλεοπτικό σταθμό στην Γερμανία
3) Ο Μάριος Παπαευσταθίου απαντά σε 17+1 ερωτήσεις για την χρήση της τεχνολογίας και πως μπορεί να ενισχύσει τη μάθηση των νέων γενεών
4) Κανάλι Καθηγητή και βίντεο για την κατάθεση υποψηφιότητας στα Education Leaders Awards 2024
5) Προσωπική Ιστοσελίδα Καθηγητή Οικονομιάς & Νέων Τεχνολογιών Μάριου Παπαευσταθίου
mariospapaefstathiou.gr
Ο Κύριος Παπαευσταθίου, παραλαμβάνοντας το βραβείο, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς την Διεύθυνση του σχολείου του, προς τους μαθητές του και την ομάδα του, τονίζοντας ότι η επιτυχία αυτή είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας και η αφοσίωση ,ο ενθουσιασμός, η επιμονή, η συνεργασία και η δημιουργικότητα κατά την διάρκεια υλοποίησης της δράσης ήταν τα στοιχεία που έφεραν την τεράστια αυτή επιτυχία στο δημόσιο σχολείο «Κόσμημα» της Δευτεροβάθμιας Τρικάλων.
«Αυτό το βραβείο δεν ανήκει μόνο σε εμένα, αλλά σε όλους τους μαθητές μου, τους συναδέλφους που μοιράζονται το ίδιο όραμα για μια καινοτόμα εκπαίδευση και την ανάπτυξη μιας πιο θετικής και ενθαρρυντικής εκπαιδευτικής κουλτούρας. .Μαζί αποδείξαμε ότι η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της μάθησης και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων των μαθητών μας» και φυσικά η εκπαίδευση κατά την γνώμη μου δεν είναι η μόνο η εκμάθηση γεγονότων αλλά κυρίως η εξάσκηση του μυαλού να σκέφτεται, συνεπώς τα παιδία πρέπει να διδαχτούν πώς να σκέφτονται και όχι τι να σκέφτονται και η πιο ισχυρή μορφή διδασκαλίας είναι το παράδειγμα, δήλωσε ο καθηγητής μετά την Χρυσή Διάκριση του στην κατηγορία Ψηφιακή Εκπαίδευση-Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη.
Συγκεκριμένα τόνισε ότι για να είναι κάποιος πετυχημένος εκπαιδευτικός, πρέπει πρώτα να υπήρξε καλός μαθητής. Η πιο ισχυρή μορφή διδασκαλίας είναι να είσαι το παράδειγμα και δεν θα έπρεπε να έχει σημασία πόσο αργεί ένα παιδί να μαθαίνει φτάνει να το ενθαρρύνουμε να μη σταματάει.Eνα βέλος μπορεί να ριχτεί μπροστά, μόνο τεντώνοντας το προς τα πίσω οπότε όταν η ζωή σε τραβάει προς τα πίσω με δυσκολίες, σημαίνει ότι σε προετοιμάζει για να σε ρίξει μπροστά σε κάτι σπουδαίο, απλά εστιάσου και συνέχισε να στοχεύεις.
Στην συνέχεια δήλωσε πως για τον ίδιο, η εκπαίδευση είναι το άναμμα μια φλόγας και στόχος του ήταν να μεταλαμπαδεύσει σε όλη την κοινωνία την σημασία της ειδικής εκπαίδευσης και ότι Όλοι οι άνθρωποι είναι ισότιμοι και μπορούν να τα καταφέρουν. Οι μαθητές μας απέδειξαν πως η εκπαιδευτική διαδικασία είναι το εφαλτήριο κάθε μεγάλης επιτυχίας γιατί προάγει ήθος, υψηλές αξίες .Eίμαστε σαν τα βιβλία, οι περισσότεροι βλέπουν μόνο το εξώφυλλο, Η μειοψηφία διαβάζει την εισαγωγή, πολλοί πιστεύουν τους κριτικούς και ελάχιστοι γνωρίζουν το περιεχόμενο τους. Επίσης δήλωσε πως Το πιο υψηλό σημείο που μπορεί να βρεθεί ένας άνθρωπος είναι εκείνο που βοηθά κάποιον άλλον να σηκωθεί – οι χαμηλοί τόνοι ψηλώνουν τον άνθρωπο και σίγουρα στην ζωή και στην εκπαίδευση δεν υπάρχουν αδιέξοδα υπάρχει μόνο προοπτική.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Κανάλι του Απόδημο Ελληνισμού στην Γερμανία στον δημοσιογράφο Χρήστο Μουρτζούκο ο Εκπαιδευτικός ανέφερε τα εξής: υπάρχουν δύο ημέρες μέσα στον χρόνο που δεν μπορείς να κάνεις τίποτα..η μία ονομάζεται χθες και η άλλη αύριο, ζήσε λοιπόν το σήμερα όσο καλύτερα μπορείς,γιατί η ζωή είναι σαν να κάνεις ποδήλατο και για να κρατήσεις την ισορροπία πρέπει να κινείσαι συνεχώς προς τα εμπρός ο άνθρωπος διατηρεί την ισορροπία του, την αυτοκυριαρχία του και την σιγουριά του μόνο όταν κινείται προς τα εμπρός. Ασφαλώς η ευφυΐα αυτού του κόσμου κατοικεί στην ευαισθησία. Για αυτό και οι ευφυείς άνθρωποι δεν υπήρξαν ποτέ κριτές. Ήταν άνθρωποι που κατανοούσαν ανθρώπους και με άμιλλα και συνεργασία έδιναν πάντα λύσεις σε νέα αναδυόμενα προβλήματα της νέας ψηφιακής εποχής όπως η σωστή διαχείριση της πληροφορίας. Τόνισε πως η επικοινωνία για τις σχέσεις είναι ότι και η αναπνοή για τον άνθρωπο με αποτέλεσμα η καλή επικοινωνία να οδηγεί στην κατανόηση της οικειότητας και της αμοιβαίας εκτίμησης οπότε τότε τα social media τα χρησιμοποιούμε προς όφελος μας και δεν ζούμε σε καμία περίπτωση στην εικονική πραγματικότητα των μέσων κοινωνικών δικτύωσης (facebook,instagram,tik tok)κτλ.
Ο Μάριος Παπαευσταθίου χρησιμοποιεί καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας για την αύξηση της ποιότητας στην εκπαίδευση με κυριότερες την Ψηφιακή Μάθηση και την Τεχνολογία. Πεποίθηση του είναι ότι Οι δεξιότητες επικοινωνίας & αυτοδιαχείρισης σε συνδυασμό με την σκέψη σχεδιασμού & καινοτομίας & την συνεργατική εργασία μπορούν να βοηθήσουν τους νέους μαθητές του όχι μόνο να είναι αποτελεσματικοί χρήστες της τεχνολογίας, αλλά και να γίνουν ενεργοί δημιουργοί και κατανοητές φωνές στον ψηφιακό κόσμο και προσπαθεί στην τάξη ,με τον συνδυασμό της μαθησιακής θεωρίας ,της πρακτικής εφαρμογής και της τεχνολογικής καινοτομίας να δημιουργήσει ένα πιο δυναμικό μαθησιακό περιβάλλον ώστε να πετύχει τον σκοπό του που δεν είναι άλλος από εξέλιξη των μαθητών του και την προετοιμασία τους για έναν αλληλένδετο κόσμο τεχνολογικής εξέλιξης σε μία νέα ψηφιακή εποχή που είναι ήδη παρών. Χρησιμοποιεί Εκπαιδευτικό υλικό ελκυστικό και σύγχρονο που να δημιουργεί ερεθίσματα για περισσότερη διερεύνηση και εξέλιξη ευχάριστο και χρήσιμο για γονείς και μαθητές. Η συμβολή του καθηγητή στην ψηφιακή εκπαίδευση δεν περιορίζεται μόνο στην τάξη. Έχει διοργανώσει πλήθος σεμιναρίων και εργαστηρίων για εκπαιδευτικούς, βοηθώντας τους να ενσωματώσουν την τεχνολογία στο δικό τους διδακτικό έργο. Παράλληλα, συμμετέχει ενεργά σε διεθνή συνέδρια, διαδίδοντας τις γνώσεις και τις πρακτικές του σε ένα ευρύτερο κοινό).
Η τεχνολογία ενισχύει τον εκπαιδευτικό είναι ένας σύμμαχος που του επιτρέπει να προχωρήσει σε ένα μέλλον- εκπαιδεύοντας το μέλλον που είναι οι μαθητές μας τα παιδιά μας και η εκπαίδευση με την βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών & της Τεχνητής Νοημοσύνης γίνεται πιο προσαρμοσμένη πιο ενδιαφέρουσα και πιο αποτελεσματική για κάθε μαθητή και ιδιαίτερα στο κομμάτι της Ειδικής Εκπαίδευσης που είναι και το πιο ευαίσθητο κομμάτι της Παιδείας έχουμε εξατομικευμένη εκπαίδευση με εξαιρετικά αποτελέσματα.
Τα Education Leaders Awards ανέδειξαν για 9η χρονιά το φάσμα των εκπαιδευτικών μονάδων και δραστηριοτήτων που ξεχώρισαν από κάθε βαθμίδα και περιοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας μας. Σκοπός των βραβείων είναι η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή και της ανάδειξης των καινοτόμων δράσεων από όλα τα σχολείο της Ελλάδας Δημόσια και Ιδιωτικά και αυτό που είναι σπουδαίο ότι η υποψηφιότητα μας ξεχώρισε ανάμεσα σε εκατοντάδες και κατέκτησε την κορυφή.
Το Χρυσό Βραβείο στην Καινοτομία στην Εκπαίδευση αποτελεί μια επιβεβαίωση των προσπαθειών του καθηγητή και των μαθητών του και ένα εφαλτήριο για περαιτέρω επιτεύγματα. Με τέτοιους πρωτοπόρους στον χώρο της εκπαίδευσης, το μέλλον διαγράφεται λαμπρό και η χρυσή αυτή διάκριση αναγνωρίζει και επιβεβαιώνει την αξία της καινοτομίας στην ειδική εκπαίδευση, αποτελώντας ένα φωτεινό παράδειγμα για το πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τις ζωές των μαθητών με ειδικές ανάγκες.
Ο καθηγητής Μάριος Παπαευσταθίου και οι μαθητές του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Τρικάλων έδειξαν τον δρόμο, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για την ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα και την Κύπρο σε μία εποχή που η παιδεία των γνώσεων είναι σε αφθονία ενώ η παιδεία των αξιών είναι σε μεγάλη έλλειψη και για αυτό χρειαζόμαστε Δύναμη για να κάνουμε το εφικτό και Πίστη για να κάνουμε το ανέφικτο.
Σ᾿αυτό τον κόσμο, ποὺ ολοένα στενεύει, ὁ καθένας μας χρειάζεται όλους τοὺς άλλους. Πρέπει ν᾿αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου και να βρίσκεται». «Γιώργος Σεφέρης»
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!