Πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 14 Ιανουαρίου η 6η Λογοδοσία του Δημάρχου Μετεώρων. Ακολουθούν οι ερωτήσεις που τέθηκαν από την Αντιπολίτευσης (1 από τη Λαϊκή Συσπείρωση και 5 από τους Ανοιχτούς Ορίζοντες):
1) Αναφορικά με την εξέλιξη (εάν υπάρχει) του προγράμματος υποχρεωτικού προσεισμικού ελέγχου των δημόσιων κτιρίων και κυρίως των σχολικών κτιρίων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων στον Δήμο Μετεώρων
Πριν ένα χρόνο περίπου, ξεκίνησε το πρόγραμμα του υποχρεωτικού ελέγχου των δημόσιων κτιρίων από το Υπουργείο Κλιματικής κρίσης και Πολιτικής προστασίας σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας. Στόχος ήταν μέχρι και το τέλος του έτους 2024 να έχουν ολοκληρωθεί οι αυτοψίες στα δημόσια κτίρια που θα έχουν καταχωρηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα απογραφής κτιρίων.
Από πληροφορίες της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμο μας δεν υπάρχει ίχνος εξέλιξης του συγκεκριμένου προγράμματος και ιδιαίτερα για τα κτίρια που δίνεται προτεραιότητα όπως είναι οι εκπαιδευτικές μονάδες.
Η Λαϊκή Συσπείρωση επανειλημμένα σε Δημοτικά Συμβούλια ανέδειξε τα προβλήματα και τις ανησυχίες που προκύπτουν από τα παλιά και γερασμένα σχολικά κτίρια του Δήμου, όπου τα περισσότερα εξ’ αυτών έχουν κατασκευαστεί με τον αντισεισμικό κανονισμό του 1959, που έχει σοβαρές αδυναμίες και ελλείψεις, και τον κανονισμό του 1985, που παρά τις σημαντικές βελτιώσεις είναι ξεπερασμένος, αφού από το 1995 τέθηκε σε αποκλειστική εφαρμογή ο Νέος Αντισεισμικός Σχεδιασμός, ενώ από το 2001 ισχύει ο κανονισμός του 2000. Επιπλέον οι σεισμοί του 2021 καταπόνησαν σημαντικά τα κτίρια και δημιούργησαν πρόσθετα προβλήματα.
Από το πρόγραμμα φαίνεται ξεκάθαρα ότι πρόκειται για πρωτοβάθμιο έλεγχο, όπου αρχικά θα γίνεται αυτοψία, και σε όποια κτίρια εντοπισθεί κάποιο πρόβλημα θα ακολουθήσει η διαδικασία του δευτεροβάθμιου ελέγχου, που θα είναι και ο τελικός έλεγχος και θα δείξει σε ποια κτίρια θα γίνουν επεμβάσεις και σε ποια όχι.
• Έχει δηλωθεί το σύνολο των εκπαιδευτικών μονάδων στην τράπεζα δεδομένων του συγκεκριμένου προγράμματος;
• Εάν όχι, τι ενέργειες θα κάνει άμεσα ώστε να καταγραφούν όλα τα σχολεία στο πληροφοριακό σύστημα και να ξεκινήσει η εφαρμογή του προγράμματος με τους εξειδικευμένους μηχανικούς που θα κάνουν τις αυτοψίες?
(Ερωτών: Κεραμίδας Λεωνίδας)
Ο κ. Αβραμόπουλος είπε ότι είναι θέμα της Τεχνικής Υπηρεσίας, η οποία έχει προβεί στις ενέργειες που χρειάζονται, ενώ τόνισε ότι ο Δήμος έχει κάνει έναν χρόνο τώρα ό,τι μπορεί για να είναι ασφαλείς και σύγχρονες οι σχολικές μονάδες.
2) Με την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης στον Δήμο Μετεώρων, μπορούν οι ιδιοκτήτες (φυσικά και νομικά πρόσωπα) , να προχωρούν σε διόρθωση της κτηματογράφησης στις ιδιοκτησίες τους όταν εντοπίζουν ανακρίβειες, βάσει του αρ.8 του Ν.5142 (ΦΕΚ Α’ 158/04-10-2024)
Η γεωμετρική μεταβολή πρέπει να κοινοποιείται και προς τους θιγόμενους όμορους ιδιοκτήτες δηλαδή προς τον Δήμο Μετεώρων όταν αυτός είναι όμορος ιδιοκτήτης.
Η εξέταση της σχετικής αίτησης πρέπει να γίνεται από νομικό του δήμου (για αντίστοιχο θέμα) ή και από μηχανικό του δήμου (για το τεχνικό μέρος της αίτησης) και μάλιστα σε συγκεκριμένες προθεσμίες (30 ημέρες αλλιώς η αιτούμενη διόρθωση θεωρείται ότι γίνεται αποδεκτή από τον Δήμο).
Πρέπει λοιπόν ο Δήμος να ορίσει τους αρμόδιους υπαλλήλους που θα εξετάζουν τις παραπάνω αιτήσεις για την διασφάλιση των συμφερόντων του Δήμου και για την ταχεία εξυπηρέτηση των πολιτών, οι οποίες απ’ ότι φαίνεται θα είναι πάρα πολλές, τόσο για ακίνητα εντός της πόλεως Καλαμπάκας, όσο και στις τοπικές κοινότητες.
Ο ορισμός των παραπάνω στελεχών είναι απαραίτητο να γίνει άμεσα μιας και οι θιγόμενοι πολίτες ήδη ξεκινούν την διαδικασία των γεωμετρικών μεταβολών πχ για να συντάξουν συμβόλαια, έκδοση οικ. αδειών κλπ.
Θα ήθελα να ρωτήσω σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε (Όσον αφορά τον ορισμό αρμόδιων υπαλλήλων) για την διασφάλιση των συμφερόντων του Δήμου και την εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς επίσης και αν με την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης έχει ελεγχθεί αν εμβληματικά περιουσιακά του στοιχεία όπως «Τζέρτση» , «Μεράϊ» βρίσκονται στην κατοχή του Δήμου.
(Ερωτών: Νικόλαος Τρίμμης)
Ο Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρερσίων, Νίκος Λύχος, είπε ότι η Τεχνική Υπηρεσία δεν διαθέτει το απαραίτητο προσωπικό λόγω φόρτου εργασίας, για να διαχειριστεί αυτό το θέμα.
Η Αντιδήμαρχος Μαρία Φροσυνάκη είπε ότι για πρώτη φορά ο Δήμος έχει αρμόδιο διοικητικό υπάλληλο για να καταγράψει την περιουσία του Δήμου. Είπε επίσης ότι η νυν δημοτική Αρχή δεν έχει δικαίωμα να κάνει ενστάσεις.
Ο κ. Αβραμόπουλος είπε ότι η ερώτηση είναι ετεροχρονισμένη και αφορούσε στην προηγούμενη δημοτική Αρχή, στην οποία συμμετείχε ο κ. Παπαχρήστος. “Η ερώτησή σας είναι μια μομφή για τον τέως Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας, κ. Τόλη, ο οποίος δεν είναι εδώ για να σας απαντήσει. Θα θεραπεύσουμε όλες τις παθογένειες, που δεν είναι λίγες. Θα έπρεπε να κάνετε μια συζήτηση με τον επικεφαλής σας, ο οποίος γνωρίζει τι γινόταν, αλλά κι εκείνος αποχώρησε και δεν είναι εδώ για να μας απαντήσει”.
“Αν νομίζετε ότι οι Υπηρεσιακοί παράγντες κάνουν ό,τι θέλουν, δικαίωμά σας. Εγώ νομίζω ότι εκτελούν εντολές”, σημείωσε ο κ. Τρίμμης και ρώτησε αν θα αναθέσει σε κάποιους ειδικούς συνεργάτες τη διαφύλαξη των συμφερόντων του Δήμου.
3) Συμπληρώνοντας έναν χρόνο στον Δημαρχιακό θώκο θα ήθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζετε ποιο είναι το ποσό των απευθείας αναθέσεων είτε με απόφαση Δημάρχου είτε με απόφαση δημοτικής επιτροπής;
(Ερωτών: Ευθύμιος Γάτσιας)
Ο κ. Αβραμόπουλος είπε ότι υπάρχουν πάνω από 100 κωδικοί για να κινηθεί και να κάνει έργα ο Δήμος Μετεώρων. Πρόσθεσε ότι το όριο είναι 30.000 ευρώ συν ΦΠΑ για απευθείας αναθέσεις, “κι εμείς εξαντλούμε όλες τις νόμιμες ενέργειες και διαδικασίες”. “Δεν ξέρω το σύνολο και δεν είμαι αρμόδιος να απαντήσω. Πάντως η διαφορά του παρελθόντος με το σήμερα είναι ότι παλαιότερα γίνονταν αναθέσεις και δεν βλέπαμε τα έργα, ενώ τώρα γίνονται αναθέσεις και βλέπει ο κόσμος τα έργα”, κατέληξε.
4) Η περιοχή μας είναι γνωστό ότι δέχεται μεγάλο αριθμό τουριστών ειδικά κατά την περίοδο των εορτών. Κατά την περίοδο αυτή διαπιστώθηκε η αναποτελεσματικότητα και η προχειρότητα των μέτρων που είχατε πάρει για το κυκλοφοριακό και την στάθμευση. Σκοπεύετε να προβείτε και σε ποιο χρονικό διάστημα σε μία ολοκληρωμένη λύση ή θα συνεχίσετε τα αποσπασματικά μέτρα για δήθεν επίλυση του προβλήματος;
(Ερωτών: Ευάγγελος Παπακώστας )
Ο Αντιδήμαρχος Νίκος Τσιούκας είπε ότι η ερώτηση είναι απαξιωτική για όσα έχει κάνει η δημοτική Αρχή για το συγκεκριμένο θέματα. “Με τι διαφωνείτε; Με την επαναδραστηριοποίηση δημοτικής αστυνομίας, με την αναβάθμιση χώρων στάθμευσης, με τη δημιουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων;”, ρώτησε ο κ. Τσιούκας.
Ο κ. Παπακώστας απάντησε ότι η ερώτηση είναι για το πρόβλημα του κυκλοφοριακού.
“Ποτέ δεν έλεγα ότι θα λύσουμε αμέσως το πρόβλημα, αλλά ότι θα ανακουφίσουμε την κατάσταση”, είπε ο κ. Αβραμόπουλος, προσθέτοντας ότι οι λύσεις δίνονται μέσα από τα έργα.
“Μιλήσαμε με τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Τρικάλων και με τον Διοικητή του ΑΤ Μετεώρων και συζητήσαμε τα μέτρα που θα λάβουμε για τις ημέρες αιχμής. Χρειάζονται έργα, νέοι χώροι στάθμευσης, θα δώσουμε 300 θέσεις. Ό,τι είπαμε, θα το κάνουμε. Στην οδό Τρικάλων θα ληφθούν ακόμη πιο αυστηρά μέτρα, αν συνεχιστούν τα προβλήματα. Τα μονά-ζυγά τις νυχτερινές ώρες δεν θα τα πάρουμε πίσω, επειδή κάποιοι επαγγελματίες παρκάρουν αντίθετα εσκεμμένα. Αν χρειαστεί, δεν θα επιτρέπεται καθόλου η στάθμευση”, κατέληξε ο κ. Αβραμόπουλος.
5) Αναφορικά με τον Δημοτικό ξενώνα στο Μαλακάσι και λαμβάνοντας υπόψην το γεγονός ότι πρόκειται για ένα κτήριο ανακαινισμένο αποτελώντας περιουσιακό στοιχείο του Δήμου και με δυνατότητα άμεσης λειτουργίας.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω: α) Αν έχετε λάβει γνώση του γεγονότος ότι έχει αποξηλωθεί τμήμα της στέγης με εμφανή κίνδυνο ανεπανόρθωτης ζημιάς του κτηρίου και β) σε ποιες άμεσες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε για να αποφύγουμε περαιτέρω ζημιά στο κτήριο.
(Ερωτών: Ηλίας Σιούτας)
“Η στέγη έχει ανακατασκευαστεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια. Πρόσφατα μόνο βάφτηκε και τίποτε περισσότερο. Το κτήριο χρειάζεται στέγη από την αρχή και ίσως χρειάζονται πάνω από 70.000 ευρώ. Θέλουμε να βάλουμε το κτήριο σε πρόγραμμα “Εξοικονομώ”, απάντησε ο κ. Αβραμόπουλος.
6) Αρχές Σεπτεμβρίου του 2023 είχαμε το πέρασμα της καταστροφικής κακοκαιρίας Ντάνιελ από την χώρα μας η οποία έπληξε και τον Δήμο Μετεώρων. O απολογισμός της επόμενης μέρας σε καταστροφές των υποδομών (δίκτυο υδροδότησης, οδικό δίκτυο, αμαξοστάσιο κ.α.) παραμένει οδυνηρός.
Μετά από 15 μήνες αφού έγιναν οι αυτοψίες και καταγραφές από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες οφείλεται αν θέλετε να λέγεστε σοβαρή δημοτική αρχή να δώσετε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα αυτών των αυτοψιών. Εμείς ως αντιπολίτευση πέρα από γενικότητες μέχρι στιγμής δεν είδαμε ποτέ κάτι επίσημο και γι αυτό προβαίνουμε σε ερώτηση όσον αφορά το πλημμυρισμένο αμαξοστάσιο του Δήμου μας.
Το αμαξοστάσιο αρχές Σεπτεμβρίου του 2023 επλήγη από το πλημμυρικό φαινόμενο Ντάνιελ αποτέλεσμα αυτού ήταν να εισρεύσουν στα κτίρια του αμαξοστασίου , (όπου εκτός από οχήματα, μηχανήματα έργου βρίσκονται υπολογιστές και άλλες υποδομές) πάνω από 1 μέτρο νερό, τόνοι λάσπης και λυμάτων με αποτέλεσμα να καταστεί ανενεργό για ένα χρονικό διάστημα.
Γι’ αυτό συγκεκριμένα σας ρωτάμε:
1ον) Μετά την αυτοψία και καταγραφή ποίος είναι ο ακριβής απολογισμός της καταστροφής σε αριθμούς; (τόσα οχήματα, τόσα Μ.Ε, τόσα κτίρια, τόσοι Η.Υ τόσα γραφεία και ντουλάπες και σε πόσες χιλιάδες ή εκατομμύρια Ευρώ ανέρχεται η ζημιά;)
2ον) Αυτή τη στιγμή που μιλάμε το αμαξοστάσιο έχει τεθεί σε πλήρη κανονικότητα και λειτουργία;
3ον) Η πλήρης κανονικότητα και επαναλειτουργία του αμαξοστασίου αν έχει ξεκινήσει έγινε με κρατική επιχορήγηση ή από ιδίους πόρους του Δήμου;
4ον) Σαν σοβαρή, υπεύθυνη και διαβασμένη δημοτική αρχή που αποφαίνεστε ότι είσαστε , επειδή έως τώρα δεν είδαμε να προσφεύγετε στη δικαιοσύνη για αναζήτηση ευθυνών σε καμία από τις περιπτώσεις όπως για παράδειγμα η κραυγαλέα περίπτωση της επανακαταστροφής της γέφυρας της Διάβας , μήπως σκοπεύετε για τις καταστροφές στο αμαξοστάσιο να προσφύγετε στη δικαιοσύνη για να αναζητηθούν πέραν των εμφανών πολιτικών ευθυνών που υπάρχουν , ποινικές ή αστικές ευθύνες ή θα πληρώσει ο λαός του Δήμου Μετεώρων ξανά τα σπασμένα; και
5ον) Ο χώρος του αμαξοστασίου με τις κτιριακές εγκαταστάσεις του στη θέση ποταμιά Καλαμπάκας εκτός από χώρος εργασίας είναι και χώρος συγκέντρωσης των δημοτών σε έκτακτες ανάγκες (σεισμοί, θεομηνίες). Έχετε ελέγξει κ. Τσιούκα αν είναι αυθαίρετες ή νόμιμες ; επίσης αν το αμαξοστάσιο είναι εγκατεστημένο σε δημοτική έκταση, σκοπεύετε να οχυρώσετε με αντιπλημμυρικά έργα το αμαξοστάσιο ώστε να μην υπάρξουν ξανά τέτοιες καταστροφές κ. Τσιούκα και κ. Χαλατσάκη;
(Ερωτών: Σωτήριος Παπαχρήστος)
Ο κ. Αβραμόπουλος είπε ότι ο κ. Παπαχρήστος διετέλεσε Αντιδήμαρχος και Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου επί σειρά ετών και ρωτά τι έκανε η δημοτική Αρχή έναν χρόνο.
“Ήμουν 25 ημέρες Δήμαρχος, όταν έκανα τις ενέργειες που έπρεπε και ειδαμε ότι οι ζημιές είναι πάνω από 50.000 ευρώ. Το συζήτησα με τον Υπουργό κ. Λιβάνιο και μου απάντησε ότι προτεραιότητα έχουν οι αποκαταστάσεις της κακοκαιρίας Ντάνιελ.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!