«Στο αέρα» εξακολουθεί να βρίσκεται το θέμα τής επανεκκίνησης των έργων για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, τον γνωστό Ε65.
Αυτό προκύπτει μετά από τη συνάντηση που είχαν πριν από λίγες μέρες τρία μέλη τού Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας Θεσσαλικών Μελετών (ΕΘΕΜ) με τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχ. Χρυσοχοίδη, με βασικά αντικείμενα συζήτησης τα έργα στον Αχελώο και τον αυτοκινητόδρομο Ε65.
Τα τρία μέλη τού Δ.Σ. της ΕΘΕΜ ήταν ο Ιωαν. Καλλές, ο Αναστ. Μπαρμπούτης και ο Φώτης Αλεξάκος, ο οποίος είναι Περιφερειακός Σύμβουλος και τέως Νομάρχης Καρδίτσας.
Στην ανακοίνωση του κ. Αλεξάκου και αναφορικά με τον Ε65, αναφέρεται πως επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι ότι τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά, εξ αιτίας της αδράνειας των φορέων της Δυτικής Θεσσαλίας. «Το διαπίστωσα προσωπικά στις δεκάδες επαφές που έχω πραγματοποιήσει μέχρι τώρα. Δυστυχώς από όλα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα σε κακή μοίρα είναι μόνο ο Ε65», σημειώνει ο τέως Νομάρχης και προσθέτει ότι, αφού «έπαιξε» και το ενδεχόμενο πλήρους εγκατάλειψης της οδού, έχει αποφασιστεί να γίνουν μόνο τα 80 χλμ. από Δομοκό μέχρι Τρίκαλα.
Για τα δύσκολα οδικά τμήματα, Λαμία – Δομοκός και Τρίκαλα – Εγνατία, είναι στο τραπέζι τρία σενάρια, σύμφωνα πάντα με τον κ. Αλεξάκο και όσα προέκυψαν από τη συνάντησή του με τον Υπουργό: Της μη κατασκευής τους, της κατασκευής τους ως Δημόσια έργα, της κατασκευής τους από τον παραχωρησιούχο.
Τα τρία μέλη τής ΕΘΕΜ εξήγησαν στον Υπουργό ότι το υπό κατασκευή τμήμα μόνο του είναι εντελώς άχρηστο και ότι δεν θα μπαίνει ούτε ένας διερχόμενος, χαρακτηρίζοντάς το ως «Ένα κουφάρι μέσα στον κάμπο», ενώ τόνισαν ότι χωρίς τα άλλα οδικά τμήματα το κράτος απλώς πετάει τα λεφτά από το παράθυρο.
Απ’ ότι φάνηκε, ο Υπουργός δεν είχε ενημέρωση αντίστοιχη με αυτή του Αχελώου και τελικά υποσχέθηκε ότι στο νομοσχέδιο που θα κυρώσει τις συμβάσεις στη Βουλή θα προβλεφθεί η άμεση έναρξη των διαπραγματεύσεων με τον παραχωρησιούχο, για να κατασκευαστούν και τα άλλα οδικά τμήματα.
Ο κ. Αλεξάκος τονίζει σχετικά με τον Ε65 ότι χρειάζεται πίεση από τους Κοινοβουλευτικούς μας εκπροσώπους και τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, έτσι ώστε η κατασκευή των δυο υπολειπόμενων τμημάτων να ξεκινήσει άμεσα, εντός της παρούσας Κοινοβουλευτικής θητείας. Ήδη στο Νομό Ηλείας πέτυχαν και ενέταξαν το οδικό τμήμα Πάτρα – Πύργος στο ΕΣΠΑ. Μόνο ο Ε65 παραμένει αμφίπλευρα κολοβός, σημειώνει ο κ. Αλεξάκος.
Θετικός για Αχελώο
Η βούληση του Υπουργού για την ολοκλήρωση των έργων είναι ισχυρή και εκφρασμένη, αναφέρει για το θέμα τού Αχελώου στην ανακοίνωσή του ο κ. Αλεξάκος. «Ο Υπουργός έχει κατανοήσει απόλυτα ότι η προώθηση των έργων απαιτεί τη συμμόρφωση με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο της χώρας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε το έργο να μην είναι ευάλωτο σε κάθε είδους προσφυγή», αναφέρει χαρακτηριστικά ο τέως Νομάρχης.
Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες ο κ. Χρυσοχοΐδης, έτσι ώστε μετά την δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ να εκπονηθούν το ταχύτερο δυνατό οι απαιτούμενες περιβαλλοντικές μελέτες και να καλυφθούν οι προϋποθέσεις που θα αναφέρονται σε αυτή. Παράλληλα θα βοηθήσει στην επίσπευση της υπογραφής των σχεδίων διαχείρισης που προβλέπουν οριστικά πλέον την αναγκαιότητα μεταφοράς νερών από τον Αχελώο στη Θεσσαλία. Επίσης, στη συζήτηση τέθηκε το ζήτημα της ολοκλήρωσης των έργων συντήρησης του μη επενδεδυμένου τμήματος της σήραγγας προσαγωγής, για να μην υποστεί επιπλέον ζημιές. Η απάντηση ήταν θετική, με την πρόσθετη δέσμευση ότι θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ταχεία δημοπράτηση του έργου τής συνολικής επένδυσης.
Συμπερασματικά, ο κ. Αλεξάκος σημειώνει: «Βρήκαμε ένα σύμμαχο που κατανοεί πλήρως την αναγκαιότητα έργου και όπως είπε χαρακτηριστικά, αυτοί που είναι εναντίον του έργου σίγουρα δεν έχουν επισκεφθεί την περιοχή και δεν έχουν συνομιλήσει με τους ντόπιους κατοίκους.
Από την πλευρά μας δεσμευτήκαμε ότι θα βοηθήσουμε όσο μπορούμε για την επίτευξη του στόχου της επανεκκίνησης των έργων και ορίστηκε συνεργάτης του Υπουργού για να υπάρχει μόνιμος δίαυλος επικοινωνίας».
Τα υπόλοιπα θέματα
Με την ολοκλήρωση της συζήτησης για τη βασική ατζέντα της συνάντησης, τέθηκε στον Υπουργό από τον κ. Αλεξάκο το ζήτημα της μη μετακίνηση των εργαζομένων στα έργα Αχελώου και Σμοκόβου στη Λάρισα, όπου υπήρξε η δέσμευση ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα παραμείνουν στην Καρδίτσα.
Τέλος, ο κ. Αλεξάκος έθεσε το μεγάλο πρόβλημα των προσθέτων εγγυητικών επιστολών στην εκτέλεση των Δημοσίων έργων, όπως το βιώνει καθημερινά στη δουλειά του ως Μηχανικός, κάτι που προβλημάτισε τον Υπουργό. «Οι πρόσθετες εγγυητικές επιστολές, χωρίς να προσφέρουν τίποτα θετικό και πόρους, μεταφέρουν από τα έργα στο τραπεζικό σύστημα, και θηλιά στον λαιμό των εργολάβων είναι και μεγάλη καθυστέρηση στην εξέλιξη των έργων προκαλούν. Μόνη λύση η επαναφορά στο προ του 2004 καθεστώς», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο κ. Αλεξάκος.