Σάλο έχει προκαλέσει η είδηση ότι η η εταιρεία Μαρινόπουλος Α.Ε. υπέβαλε αίτημα υπαγωγής στον πτωχευτικό κώδικα, ένα θέμα που αφορά και τους Καλαμπακιώτες, μια που εδώ και χρόνια λειτουργεί υποκατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ και στην Καλαμπάκα, με αρκετούς εργαζόμενους.
«Μάχη» αναμένεται να γίνει την Παρασκευή στο Πρωτοδικείο καθώς πολυάριθμοι προμηθευτές που κινήθηκαν πιο έγκαιρα καταθέτουν «κύριες παρεμβάσεις» ζητώντας να απορριφθεί ή αίτηση της Μαρινόπουλος για υπαγωγή στο άρθρο 99 χαρακτηρίζοντας την «μη νόμιμη, καταχρηστική αβάσιμη και αναληθή», καθώς, όπως υποστηρίζουν, η εταιρία βρίσκεται ήδη από καιρό σε κατάσταση παύσης πληρωμών, για υποχρεώσεις ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (σ.σ. δείτε αναλυτικά τις υποχρεώσεις στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό).
Στο μεταξύ σε μια απρόοπτη εξέλιξη, άλλη δικηγορική εταιρία ανακοίνωσε χθες το βράδυ ότι πρόκειται να καλέσει προς συζήτηση, αίτηση πτώχευσης η οποία είχε ματαιωθεί το… 2012, ενώ ταυτόχρονα κατηγορεί τους μετόχους της Μαρινόπουλος για «καταδολιευτικές μεταβιβάσεις ακινήτων» προς Fund με έδρα το Κατάρ, από το οποίο εν συνεχεία εκμίσθωνε τα ακίνητα!
Σε κάθε περίπτωση, η «Μαρινόπουλος Ανώνυμη Εταιρεία Γενικού Εμπορίου» (διακριτικός τίτλος Μαρινόπουλος ΑΕ) στην αίτηση προστασίας (μεγέθους 104 σελίδων μαζί με τους πίνακες) επικαλείται την ύφεση που χτύπησε την ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια η οποία «έπληξε ποικιλοτρόπως και σφοδρά τον τομέα της» και η οποία οδήγησε σε… «πρόσκαιρη ταμειακή δυσχέρεια»
Σημειώνει δε ότι «με τη ρύθμιση των οφειλών της εταιρείας λόγω της υπαγωγής σε διαδικασία εξυγίανσης, προκύπτει ότι η εταιρεία μας μπορεί να επανέλθει και πάλι στην κατηγορία των υγιών οικονομικά επιχειρήσεων».
Στην αίτησή της η εταιρεία κάνει αναλυτική περιγραφή των όσων συνέβησαν μετά την υπογραφή του Μνημονίου και το PSI, την πτώση των εισαγωγών, την εσωτερική υποτίμηση κ.ά.
Σε ότι αφορά την ίδια την εταιρεία γίνεται λόγος για σταδιακή μείωση του τζίρου τα τελευταία χρόνια, προβλήματα τροφοδοσίας και σταδιακή αποδόμηση της φήμης της εταιρείας. Υποστηρίζει ότι υπήρξε μείωση λειτουργικών δαπανών αλλά «ήταν δυσανάλογη ως προς τις πωλήσεις».
Η Μαρινόπουλος καταγράφει μια διαδικασία κατά την οποία τα κέρδη μετατράπηκαν σε ζημιές μετά το 2011 «με αποκορύφωμα το 2015».
Όπως υποστηρίζεται, η εταιρεία αντιμετώπισε προβλήματα ρευστότητας καθώς δεν μπορούσε να εισπράξει απαιτήσεις. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «οι πιστώσεις των franchise δημιουργήσανε τεράστιο ποσό μη εισπράξιμων απαιτήσεων.
Οι διευθυντές των καταστημάτων είχαν, όπως αναφέρεται στο κείμενο «πάρει άδεια να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις σε χονδρικές πωλήσεις (προκειμένου να αυξήσουν τον τζίρο) εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι η εταιρική πολιτική δεν ήταν αυστηρή»….
Το αποτέλεσμα της ακολουθούμενης στρατηγικής εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας σε συνδυασμό με τις αρνητικές επικρατούσες οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, ήταν να χειροτερέψει η ρευστότητα του ομίλου».