Ανατρέχοντας στο αρχείο τής εφημερίδας μας, είδα ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη της Καλαμπάκας ήταν το ζητούμενο τα τελευταία 20 χρόνια, απ’ όταν δηλαδή ξεκίνησε να καταγράφεται μέσα από «Τα Μετέωρα» η σύγχρονη ιστορία τού τόπου μας.
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έγιναν από περασμένες δημοτικές αρχές και επήλθαν σε δρόμους τής Καλαμπάκας μονοδρομήσεις, αλλαγές κυκλοφοριακής ροής, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων και παρεμβάσεις στην Πλατεία Ρήγα Φεραίου και στην οδό Δημουλά, που έγινε Πλατεία.
Πέρυσι ήρθαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποφάσισε η Δημοτική Αρχή του Δημήτρη Σακελλαρίου και εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο, προκαλώντας αντιδράσεις επαγγελματιών, που έφτασαν στην Εισαγγελία.
Στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου ο Δήμαρχος έδειχνε σίγουρος για τις αποφάσεις του, προσδίδοντας στις ερχόμενες δημοτικές εκλογές τον χαρακτήρα δημοψηφίσματος «Ναι ή όχι στις κυκλοφοριακές αλλαγές».
Εδώ και μήνες περιμένουμε τις αποφάσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας για το ορθό της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, μετά από την προσφυγή των επαγγελματιών.
Πριν από λίγες μέρες όμως ο Δήμαρχος προεξόφλησε το άνοιγμα του πεζόδρομου, που έχει χαρακτηρίσει και «κλειστό δρόμο», υποστηρίζοντας ότι δεν είναι η παρούσα κατάσταση αυτό που επιδίωκε, ότι αποδείχθηκε λάθος και ότι καθυστερεί η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Κι όλα αυτά ενώ οι πολυπόθητες για χρόνια κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και ο πολυπόθητος (σε οποιοδήποτε σημείο) για πολλούς πεζόδρομος έχουν επιπτώσεις στο ταμείο των επαγγελματιών. Η πλειοψηφία των καταστηματαρχών λέει ότι έχει πληγεί από τα μέτρα, ενώ κάποιοι νέοι επαγγελματίες έχουν ανοίξει καταστήματα, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα στην πόλη.
Τι μπορούμε να πούμε σήμερα, μπρος στην επικείμενη ακύρωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων; Διότι, ακόμη και αν ο Δήμαρχος αποφασίσει να ανοίξει τον «κλειστό δρόμο» ανεξάρτητα από την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τότε σαφώς θα ανατραπεί η κυκλοφοριακή μελέτη.
Κι αυτό διότι ο Συγκοινωνιολόγος μελετητής Θανάσης Τσιάνος είχε τονίσει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα μας ότι ο πεζόδρομος ήταν ο βασικός άξονας, πάνω στον οποίο βασίστηκαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Οπότε, αν ανοίξει ο δρόμος πιθανότατα θα χρειαστεί να γίνει νέα μελέτη ή να επανέλθουμε στην πρότερη κατάσταση.
Έτσι, πηγαίνουν χαμένα τα χρήματα των δημοτών, ενώ οι καταστηματάρχες είδαν το εισόδημά τους να μειώνεται για διάστημα πέντε μηνών.
Βεβαίως και δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι υπάρχουν και απλοί δημότες που επικροτούν τις αλλαγές, αφού, όπως προαναφέραμε, είναι το ζητούμενο εδώ και πολλά χρόνια, διότι βλέπαμε κατά καιρούς να δημιουργούνται προβλήματα στους δρόμους.
Όλα αυτά όμως έχουν προκαλέσει στην τοπική μας κοινωνία ποικίλα συναισθήματα, το κυριότερο όμως μάλλον είναι η ανασφάλεια, αφού οι δημότες βλέπουν ότι οι αποφάσεις των εκλεγμένων από τον λαό δεν είναι προς το συμφέρον τους και ότι κάποιες αποφάσεις λαμβάνονται «ελαφρά τη καρδία» και χωρίς τις απαιτούμενες προεγκρίσεις. Και φυσικά, διαφαίνεται μια προχειρότητα, που βεβαίως και δεν θα έπρεπε να υπάρχει όταν αφορά στην ευημερία των πολιτών.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!