Τι έφταιξε και η Ελλάδα, μια ιστορική ευρωπαϊκή χώρα με πανάρχαιο πολιτισμό, προικισμένη από τη φύση, οδηγήθηκε σε εκρηκτικά ελλείμματα – υπερχρέωση – ουσιαστική χρεωκοπία και στη συνέχεια σε κηδεμονία από τους Δανειστές της και σε μνημονιακές Συμφωνίες εσωτερικής υποτίμησης – φτωχοποίησης του ελληνικού λαού;
Εμείς που υπογράφουμε τη πρόταση Σύστασης Εξεταστικής για τη διερεύνηση των σκανδάλων στο χώρο της Υγείας, υποστηρίζουμε ότι στις βασικές αιτίες για τα απίθανα ελλείμματα της εθνικής οικονομίας, για τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό, καθώς και για την επακόλουθη υγειονομική τραγωδία και για τις τραγικές ελλείψεις στο ΕΣΥ, βρίσκεται και η πρωτοφανής διαπλοκή – διαφθορά – προκλητή ζήτηση υπηρεσιών, φαρμάκων, εργαστηριακών εξετάσεων. Βρίσκεται το μεγάλο φαγοπότι στο χώρο της υγείας, η αθλιότητα της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος. Τα δεδομένα αποκαλύπτουν αδικαιολόγητη αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης επί πάρα πολλά χρόνια – ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΉ στο διάστημα που εξετάζουμε, σε σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα ( 700 ευρώ κατά κεφαλήν ανέβηκε η φαρμακευτική δαπάνη στην Ελλάδα το 2009, 270 ευρώ σταθερά στη Βρετανία ). Σημειώνουμε ότι η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη έφτασε στα 5,3 δις ευρώ το 2009 και συνεχίστηκε και τα άλλα μνημονιακά χρόνια μέχρι, με 4,522 το 2010, 3,750 το 2011, 2,880 το 2012, 2,371 το 2013 ). Ταυτόχρονα, η ιδιωτική φαρμακευτική δαπάνη, η δαπάνη από τις τσέπες των πολιτών, εκτοξεύτηκε στο διάστημα που ερευνούμε στα 1,3 – 1,4 δις ευρώ περίπου και η συνολική φαρμακευτική δαπάνη έφτασε στα 6,346 δις ευρώ το 2009. Τα δεδομένα αποκαλύπτουν ακόμη, ξεζούμισμα του ΙΚΑ και των άλλων Ασφαλιστικών Ταμείων, τεράστιες υπερτιμολογήσεις υγειονομικού υλικού – βηματοδοτών – φαρμάκων – εμβολίων – καμερών ανίχνευσης γρίπης – βιοϊατρικού εξοπλισμού – υλικών αρθροπλαστικής και αγγειοπλαστικής, αιμοστατικών γαζών… Αποκαλύπτουν γενικευμένες συναλλαγές –υπέρογκες μίζες – φουσκωμένα φακελάκια… Αποκαλύπτουν την κατασπατάληση των δημοσίων πόρων – τη λεηλάτηση του δημοσίου χρήματος – την αμαρτωλή συμπεριφορά γιατρών, φαρμακοποιών, κρατικών λειτουργών.
Δεν το υποστηρίζουμε μόνον εμείς αυτό, με τα στοιχεία που παραθέτουμε στην πρότασή μας.
Η επερώτηση των Βουλευτών του ΠΟΤΑΜΙΟΥ που συζητήθηκε στη Βουλή την 22/ 1/16, διαπιστώνει « τη διαχρονική απροθυμία των εναλλασσόμενων Κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ να συγκρουστούν με ομάδες πίεσης και συμφέροντα που λυμαίνονται χρόνια το χώρο της υγείας, να πατάξουν τις παθογένειες – τις συναλλαγές – τη διαφθορά, να προχωρήσουν σε ουσιαστικές ώριμες μεταρρυθμίσεις που ακυρώθηκαν ακόμη και όταν επιχειρήθηκαν…». Όμως και στις εκθέσεις του κ. Ρακιντζή και στις αναλύσεις πολλών ερευνητών για την υπερχρέωση της Ελλάδας, ακόμη και στις διαχρονικές τοποθετήσεις πολλών στελεχών της ΝΔ ( π.χ. του κ. Σούρλα, του κ. Σαλμά, της κ. Μπακογιάννη ), καθώς και του ΠΑΣΟΚ ( π.χ. του πρώην Υπουργού Υγείας κ. Αλέκου Παπαδόπουλου περί « πιράνχας», του κ. Ηλία Μόσιαλου για κερδοσκοπία με αντιδεοντολογική συνταγογράφηση στα Ασφαλιστικά Ταμεία ) επισημαίνονται σημαντικές πλευρές των σκανδάλων, που δεν δικαιολογούν τα τωρινά φληναφήματα του κειμένου της ΝΔ περί « πολιτικού αντιπερισπασμού της Κυβέρνησης».
Είναι λοιπόν πάρα πολύ σημαντικό καθήκον όλων μας να πέσει άπλετο φώς στο καθεστώς που εξέθρεψε τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος και σε όλες τις υποθέσεις που συγκροτούν το πάζλ των σκανδάλων στην Υγεία, προκειμένου – να υπάρξουν παρεμβάσεις απονομής δικαιοσύνης από τα Όργανά της σε όσους αποδεδειγμένα καταχράστηκαν εξουσία και δημόσιο χρήμα, « με ειλικρινή και αποτελεσματική αναζήτηση ευθυνών, χωρίς μικροκομματικές σκοπιμότητες » ( όπως ζητά και η πρόταση της ΔΗΜ.ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ).
– Το κεντρικό όμως ΚΑΘΗΚΟΝ μας είναι να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα για τη μεγάλη προσπάθεια συνολικής εξυγίανσης στο χώρο της υγείας, χρηστής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος, στρατηγικής οργάνωσης ολοκληρωμένου – ποιοτικού – αποτελεσματικού – δωρεάν Δημόσιου Συστήματος Υγείας.
Τα σκάνδαλα που διερευνούμε δεν είναι μόνον αυτά που έγιναν μέχρι τώρα πασιφανή, όπως εκείνα του ΚΕΕΛΠΝΟ, της ΝΟΒΑΡΤΙΣ, του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ, της ΝΤΕΠΟΥΙ, της ΖΗΜΕΝΣ, του ΟΚΑΝΑ, αλλά και των πανομοιότυπων επιθεμάτων, των τριγωνικών συναλλαγών, των αδικαιολόγητων διαφημιστικών δαπανών, των εικονικών τιμολογίων, του τουρισμού αναψυχής για γιατρούς χωρίς να υπάρχουν ιατρικά συνέδρια… Είναι στη κυριολεξία μια εγκληματική αντικοινωνική συμπεριφορά που οφείλουμε να διερευνήσουμε σε βάθος, ένα τεράστιο ιδιωτικό πάρτυ ( των πιράνχας κι όχι της κοινωνίας ) που φούσκωνε τις κρατικές δαπάνες στην υγεία και στο φάρμακο, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Στη περίπτωση της ΝΟΒΑΡΤΙΣ λαμβάνουμε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που αφορούν τη διακίνηση μαύρου χρήματος. Υπάρχουν οι καταγγελίες για τραπεζικά εμβάσματα σε προσωπικούς λογαριασμούς, για δωροδοκία ύψους 28 εκατ. Ευρώ σε άνω των 4500 γιατρών του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και πολιτικών προσώπων και κρατικών αξιωματούχων επί 10 ολόκληρα χρόνια ( 2001 – 2010 ) για να ισχυροποιήσει η συγκεκριμένη Πολυεθνική Φαρμακευτική Εταιρεία τη θέση της στην ελληνική φαρμακευτική αγορά, για να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις με κάθε τρόπο, σε βάρος και της δημόσιας δαπάνης και των ανταγωνιστών της, μεταξύ των οποίων είναι και οι Ελληνικές Φαρμακοβιομηχανίες. Στη δικαστική έρευνα που διενεργήθηκε και με εφόδους παραμονές Πρωτοχρονιάς και οδήγησε σε κατάσχεση μεγάλου όγκου υλικού και στοιχείων και συνεχίζεται με τη συνδρομή του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ για πιθανό ξέπλυμα – δωροδοκία και φοροδιαφυγή, η Ελβετική Εταιρεία παραδέχεται ότι πλήρωνε μέσω τροφοδότη λογαριασμού τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες ελλήνων επαγγελματιών υγείας, με απευθείας πληρωμές προς τρίτους. Η ΝΟΒΑΡΤΙΣ και άλλες Φαρμακοβιομηχανίες επωφελήθηκαν και από Υπουργική Απόφαση αλλαγής τη τελευταία στιγμή της « ειδικής χονδρικής τιμής» στα φάρμακα υψηλού κόστους, με επιπλέον κέρδος 13%, καθώς αυτό όφειλε να αφαιρεθεί προκειμένου να υπολογιστεί η λιανική τιμή. Η ΝΟΒΑΡΤΙΣ φαίνεται να παράκαμψε και τις Αρχές Ορθής Κλινικής Πρακτικής στη μη παρεμβατική μελέτη για φάρμακο υψηλού κόστους ( GILENYA για τη Σκλήρυνση κατά πλάκας ) χωρίς έγκριση του ΕΟΦ.
Οι αποκαλύψεις αυτές ερμηνεύουν την έκρηξη της φαρμακευτικής δαπάνης στην Ελλάδα στα χρόνια της κραιπάλης, καθώς η πρακτική της δωροδοκίας δεν αφορούσε μόνον την ΝΟΒΑΡΤΙΣ αλλά και πολλές άλλες Φαρμακευτικές Εταιρείες. Σε Επιστημονικές Ημερίδες που οργανώνονται από τον ΣΦΕΕ και την ΠΕΦ θεωρείται ορθόλογη μια φαρμακευτική δαπάνη του ύψους των 2,2 – 2,3 δις ευρώ, με σωστή φαρμακευτική τιμολόγηση. Στη βάση αυτή υπολογίζεται ότι στη 10ετία 2004 – 13 η υπέρβαση – οικονομική αιμορραγία ανήλθε σε πάνω από 10 δις ευρώ, ενώ στο διάστημα 1997 – 2014 υπολογίζεται σε πάνω από 12 δις ευρώ.
Γιατί η διερεύνηση γίνεται μέχρι το 2015 ; Απλά γιατί μέχρι τότε, αντί για προοδευτικό εκσυγχρονισμό – επανίδρυση του κράτους – σύγκρουση με τους νταβατζήδες, υπήρξε ασυδοσία προς τα πιράνχας, αδιαφορία για τη κακοδιαχείριση, ασύδοτη εμπορευματοποίηση, διάχυτη ανομία στη διοίκηση των υπηρεσιών υγείας, ανορθολογική ανάπτυξη δομών και υπηρεσιών και κυρίως συνωμοσία σιωπής για όλα τα σκάνδαλα, τα στοιχεία, το προανακριτικό υλικό, τις καταγγελίες, τις εκθέσεις του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας – Πρόνοιας… Ο πολιτικός λόγος αφορά τη πεποίθησή μας ότι μετά τις Εκλογές του 2015 προέκυψε μια Κυβέρνηση μηδενικής ανοχής στη ρεμούλα, στη διαπλοκή, στη διαφθορά. Εάν έχετε διαφορετική εικόνα θα ακούσουμε προσεκτικά και θα διερευνήσουμε και τα δεδομένα που θα παρουσιάσετε.
Εμείς πάντως θα αξιοποιήσουμε τα συμπεράσματα του συνολικού έργου της Εξεταστικής Επιτροπής
– για να εξοικονομήσουμε πολύτιμους πόρους για τις ανάγκες του Δημόσιου Συστήματος Υγείας ( π.χ. για να αποδοθούν σε λειτουργία όλες οι έτοιμες κλίνες ΜΕΘ – ΜΑΦ – ΜΕΝΝ, για να στελεχώσουμε τα Νησιά και τις δυσπρόσιτες περιοχές, για επαρκές σύστημα εφημεριών, για να οργανώσουμε Αυτοτελή ΤΕΠ – Τραυματολογικά Κέντρα στις Εθνικές Οδούς – Κέντρα Χρονίως Πασχόντων – Κέντρα Μεταμοσχεύσεων…, για να αναπτύξουμε τις ΤΟΜΥ και τα Δίκτυα ΠΦΥ , για να αναβαθμίσουμε το ΕΚΑΒ… )
– για να τα λάβουμε σοβαρά υπόψη στο νέο Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Προμηθειών,
– στον νέο ΕΚΠΥ του ΕΟΠΥΥ,
– στις Λίστες Χειρουργείων που θεσμοθετήσαμε,
– Στη νέα εθνική φαρμακευτική πολιτική που πραγματοποιούμε, στα νέα συστήματα αξιολόγησης της τεχνολογίας υγείας, στην αναβάθμιση του ΙΦΕΤ, στη προώθηση των κλινικών μελετών, στον ποιοτικό έλεγχο των φαρμάκων, στη σωστή αδειοδότηση – τιμολόγηση των νέων καινοτόμων – ακριβών φαρμάκων και στην από κοινού με τις Χώρες του Νότου Διαπραγμάτευση των τιμών των φαρμάκων
– στη δεοντολογική ηλεκτρονική συνταγογράφηση στη βάση θεραπευτικών και διαγνωστικών πρωτοκόλλων και των στοιχείων του ηλεκτρονικού φακέλου των ασθενών,
– στην αρμονική συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα,
– στη προώθηση των ποιοτικών ελληνικών γενόσημων φαρμάκων,
– Στην συγκρότηση εθνικής λίστας φαρμάκων και στην οργάνωση Κρατικής Φαρμακαποθήκης
– στη στήριξη της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας για την επάρκεια φαρμάκων και τη κάλυψη των αναγκών μας (το 77% της κατανάλωσης φαρμάκων καλύπτεται σήμερα από τις Πολυεθνικές) και για τον εξαγωγικό προσανατολισμό τους
– στην ανάπτυξη της καινοτόμου βιομηχανίας παραγωγής υγειονομικού υλικού, φίλτρων…
– ΘΕΛΟΥΜΕ τα ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ της Εξεταστικής Επιτροπής για να τα αξιοποιήσουμε στην συνολική προσπάθεια ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ της χώρας, καθήκον για το οποίο θα αξιολογηθούμε από τον ελληνικό λαό στις Εκλογές του 2019.