Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α
ΠΡΟΣ: Την κα: Λυδία Κονιόρδου, Υπουργό Πολιτισμού.
Αξιότιμη: κα . Υπουργέ,
Σας καλωσορίζω στην όμορφη πόλη της Καλαμπάκας.
– Είστε η πρώτη Υπουργός Πολιτισμού πού επισκέπτεται τα Άγια Μετέωρα.
– Σύμφωνα με το πρώτο Προεδρικό Διάταγμα και με βάση τον νόμο 2351 του 1995, -Ο Ιερός χώρος των ΜΕΤΕΩΡΩΝ αναγνωρίζεται ,ως σπάνιο γεωλογικό φαινόμενο, ως μοναδικός ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ με διαχρονικό ρόλο στη Βυζαντινή, μεταβυζαντινή και νεότερη Ελληνική ιστορία. Αποτελεί αναπόσπαστο και καθοριστικό στοιχείο παραγωγικής και πολιτιστικής ταυτότητας της πόλης μας.
– Σήμερα, ενόψει της Παγκοσμιοποίησης πρέπει να υπάρξει μια στενή συνεργασία με την πολιτεία ώστε η πολιτιστική κληρονομιά και η θρησκευτική λειτουργία να συμβαδίζουν με άλλες ήπιες δράσεις αναπτυξιακού, τουριστικού και αθλητικού χαρακτήρα, χωρίς να εμποδίζουν τη λειτουργία των μονών, όπως προϋπήρχε από της συστάσεώς της Μοναστικής κοινότητας, τον 9ο αιώνα π.χ .
– «… Η συνύπαρξη των πρώτων μοναχών με τους αναρριχητές, στους Ιερούς Βράχους των Μετεώρων έως σήμερα, δεν διεκόπη ποτέ. Οι κρίκοι της Ιερής αυτής αλυσίδας, των πρώτων Μοναχών – ΑΝΑΡΡΙΧΗΤΩΝ δεν διερράγησαν καθόλου, με την τοπική κοινωνία, στην χιλιόχρονη ιστορία του…..»
-Το τελευταίο διάστημα ξεκίνησε μια πολύπλευρη αντιπαράθεση μεταξύ της μοναστικής κοινότητας των πολιτών και των επιχειρηματιών του τουρισμού , της επαρχίας Καλαμπάκας, ενόψει του 2ου Προεδρικού Διατάγματος που βρίσκεται υπό έκδοση , σχετικά με την περιοχή των Μετεώρων.
-Πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στις ασάφειες του Π.Δ και στις πολλές ερμηνείες που δίνει ο κάθε πολίτης, για το πέτρινο Δάσος, την Μετεωρίτικη μοναστική πολιτεία ( Λιθόπολη ). Όπως , προς το διοικητικό ιδιοκτησιακό καθεστώς ,την αποκλειστική διαχείριση , την εμπορική και οικονομική εκμετάλλευση του γεωγραφικού χώρου των Μετεώρων, την λανθασμένη ερμηνεία του Νόμου, τους αδικαιολόγητους περιορισμούς, την ομηρία των μικροπολιτικών, τις απαγορεύσεις των ανθρώπινων – αθλητικών δραστηριοτήτων που εντάσσονται στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού ( πεζοπορία, αναρρίχηση, φυσιολατρία ), κ.λ.π.
-Έχω την πεποίθηση, ότι αυτή η σύγκρουση επέρχεται εξαιτίας της ΚΑΚΗΣ σύνταξης του Π.Δ. Ίσως , οι ειδικοί σύμβουλοι, ή ο εμπνευστής του Π.Δ , εμμένει στις τετριμμένες , αναχρονιστικές αντιλήψεις του.
-Στον 21ο αιώνα που διανύουμε ο κοινωνικός ρόλος που επιτελούμε με τους μοναχούς σε πολλά επίπεδα είναι κοινός . Το οικονομικό μέλλον μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την πορεία της τουριστικής βιομηχανίας της πόλης μας . Ήρθε η ώρα του τοπικού τουριστικού κόσμου να στηρίξει τις προσπάθειες από κοινού με την μοναστική κοινότητα και να αποφύγουμε τις Συγκρούσεις και τις αποτυχίες του ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ. Δεν χρειάζονται ακρότητες.
– Συνεπώς: πρέπει όλοι μας να δείξουμε τον ανάλογο σεβασμό στην ιερότητα του χώρου των μετεώρων.
– Πρέπει να συνυπάρξουμε αρμονικά με τους χαρμόσυνους ήχους των ταλάντων, τις κωδωνοκρουσίες και τις γλυκές μελωδίες των μοναχών
– Πρέπει να υπάρξει αρμονική σχέση μεταξύ λαϊκών και μοναχών.
κα Υπουργέ
-Σας καταθέτω το υπόμνημα αυτό, διότι πιστεύω ότι εσείς μπορείτε με δική σας παρέμβαση, να βοηθήσετε στη λύση των διαφορών ώστε να πρυτανεύσει η λογική να βρεθεί μια λύση που να ικανοποιεί όλους τους φορείς ως έναν βαθμό και όλες τις κοινωνικές ομάδες της περιοχής μας».
– ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΙΟ ΔΩΡΟ , – ανήκουν σε ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
« Ματαιότις Ματαιοτήτων …………… τα πάντα Ματαιότις».
πηγή: Φιλοσοφικός λόγος
Καλαμπάκα 10- 08 2017
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ