Παρ΄ολίγων Διπλωματικό επεισόδιο με τις συλλήψεις Γερμανών τουριστών στην περιοχή των Μετέωρων. Ποιός και γιατί μηνύει ξένους επισκέπτες; Τι τουρισμό θέλουμε τελικά στο Δήμο Καλαμπάκας;
Το Σάββατο 31/3/2018 στην πόλη μας, την Καλαμπάκα εξελίχθηκε ένα ακόμη περιστατικό που αναμφίβολα αναδεικνύει και πάλι μία σταθερή αλήθεια για την κοινωνία μας.
Συγκεκριμένα μία μέρα πριν την Κυριακή των Βαΐων, σε μία ασφυκτικά γεμάτη από επισκέπτες πόλη, που ήρθαν να θαυμάσουν το παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, τα Μετέωρα, παρέα πέντε Γερμανών τουριστών αποφάσισε να εκτελέσει το αγαπημένο της άθλημα, της αναρρίχησης και του highline (σχοινοβασία). Ανάμεσα στους βράχους του Άλυσσου και της Αγιάς στερέωσαν το σχοινί τους.
Όμως, το όμορφο εγχείρημα τους, το οποίο θαύμαζε ο κόσμος της Καλαμπάκας και απαθανάτισαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, φαίνεται πως θορύβησε κάποιους. Το ίδιο βράδυ, καθώς κατέβαιναν από το βράχο, έχοντας ολοκληρώσει την αθλητική τους δραστηριότητα, τους περίμεναν ένας ένστολος πυροσβέστης και ένας άνθρωπος με πολιτική ενδυμασία. Αυτοί οι δύο με τις φωνές και τα νταηλίκια του δεύτερου ανάγκασαν τους Γερμανούς τουρίστες να τους ακολουθήσουν όπου και τους παρέδωσαν στην αστυνομία η οποία τους προσήγαγε στο Α.Τ. Καλαμπάκας. Εκεί άρχισε η ανακριτική τους διαδικασία και ταλαιπωρία διότι κατηγορήθηκαν για ασέβεια του Ιερού χώρου των Μετεώρων. Αυτοί που τους κατηγόρησαν, επικαλέστηκαν, τι άλλο, τον εξωφρενικό Νόμο 2351/1995. Αλλά και αυτός ο νόμος ακόμη, δεν απαγορεύει τέτοιου είδους δραστηριότητες σε κανένα του άρθρο. Έτσι, και αφού ταλαιπωρήθηκαν άσκοπα για δυόμιση τουλάχιστον ώρες, έπειτα από παρέμβαση και σχετική εντολή εισαγγελέα, αφέθηκαν ελεύθεροι.
Οι περιπέτειες όμως των αθλητών δε σταματούν εδώ. Οι καταγγέλλοντες αποφάσισαν να πάνε την υπόθεση ένα βήμα παραπέρα, στα ελληνικά δικαστήρια. Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι υποβλήθηκαν τρεις μηνύσεις εναντίον των άτυχων Γερμανών επισκεπτών. Οι οποίες είναι:
Α) Υποβολή μήνυσης από τον υπάλληλο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Τρικάλων. Ο οποίος αποφάσισε να μηνύσει τους άτυχους Γερμανούς επισκέπτες ζητώντας την ποινική τους δίωξη, επικαλούμενος τον αρχαιολογικό Νόμο και τον Νόμο 2351/1995.
Β) Υποβολή μήνυσης από κάτοικο Τρικάλων ο οποίος κατά την επίσκεψη του στην Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου όπου και εκτελεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα, εντόπισε τους σχοινοβάτες και επικαλούμενος την προσβολή του θρησκευτικού του συναισθήματος από αυτούς αποφάσισε να τους μηνύσει, ζητώντας την ποινική τους δίωξη.
Γ) Υποβολή μήνυσης από μοναχή του Αγίου Στεφάνου η οποία το μεσημέρι του Σαββάτου εντόπισε τους αθλητές σχοινοβασίας και επικαλούμενη την διατάραξη της μοναχικής της λατρείας και μοναστικής της ζωής, αποφάσισε να τους μηνύσει, ζητώντας την ποινική τους δίωξη.
Μετά την έξοδο τους από το Α.Τ. Καλαμπάκας οι Γερμανοί επισκέπτες με πικρία και απογοήτευση δεν μπορούσαν να καταλάβουν γιατί περάσανε σχεδόν τρεις ώρες ως κρατούμενοι… Κατέθεσαν ότι ακριβώς κάνανε με κάθε ειλικρίνεια και είπαν σε αρκετούς συμπολίτες μας που βρίσκονταν έξω από το τμήμα: «Εκτελέσαμε το άθλημα του highline με κάθε σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και την μοναστική ζωή γι’ αυτό και το πράξαμε τόσο μακριά από οποιαδήποτε μοναστήρι. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε που παρανομήσαμε, αφού διαβάζοντας την σχετική νομοθεσία των Μετεώρων δεν προκύπτει από πουθενά ότι αυτό το άθλημα απαγορεύεται». Ο ένας εκ’ των δύο πρόσθεσε: «Μα πως κυνηγάνε εμάς που δεν παρανομούμε απλώνοντας ένα σχοινί που σε λίγες ώρες το μαζέψαμε και την ίδια στιγμή δεν βλέπουν αυτούς που έχουν διαλύσει τα βράχια για να εγκαταστήσουν μόνιμα συρματόσχοινα και τελεφερίκ;»… Οι ντόπιοι έσκυψαν το κεφάλι από ντροπή για την κατάντια του τόπου τους και χωρίστηκαν με τους επισκέπτες…
Εμείς ως «Μετέωρα για Όλους» και ως πολίτες αυτού του τόπου, ευχόμαστε στους άτυχους επισκέπτες μας να πάνε όλα καλά με την δίκη τους και να αθωωθούν. Γεγονός το οποίο σε ένα οποιοδήποτε πολιτισμένο μέρος του κόσμου θα ήταν το πλέον αυτονόητο. Αλλά σε τούτο εδώ τον τόπο, δεν είμαστε πλέον σίγουροι για τίποτα…
Η κίνηση πολιτών «Μετέωρα για Όλους» για αυτό το τραγικό περιστατικό θέτει τα εξής ΚΑΙΡΙΑ ερωτήματα:
1) Προς το Α.Τ. Καλαμπάκας: Τελικά, πόσο φρόνιμο και πόσο ηθικό είναι να γίνονται συλλήψεις ανυποψίαστων και ακίνδυνων επισκεπτών που θέλουν να απολαύσουν το πανέμορφο Μνημείο και να ενισχύσουν οικονομικά την περιοχή μας σε μία περίοδο που η περιοχή σφύζει από τουρισμό…;
2) Προς τον υπάλληλο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Τρικάλων: Κάνατε μήνυση σε δύο επισκέπτες που εκτελέσανε το άθλημα του highline. Επικαλεστήκατε τον Νόμο 2351/1995. Πείτε μας σε πιο ακριβώς σημείο του Νόμου απαγορεύεται η συγκεκριμένη αθλητική δραστηριότητα; Υποτίθεται πως προστατεύετε τον Αρχαιολογικό χώρο από κάθε είδους παρανομίες. Όμως γιατί δεν προχωρήσατε σε μηνύσεις μόλις δυο εικοσιτετράωρα νωρίτερα όταν πιάσατε επ’ αυτοφώρω μη αδειοδοτημένη ομάδα εργατών στο μονοπάτι της Αγίας Τριάδας να φορτώνει μπάζα παράνομων εργασιών με καρότσι και να τα πετάει τρία μέτρα παραπέρα, πάντα εντός του αρχαιολογικού χώρου, νομίζοντας ο εντολέας τους πως με αυτό τον τρόπο θα κοροϊδέψει το κλιμάκιο του Συνήγορου του Πολίτη που θα ερχόταν την επόμενη μέρα; Πόσες μηνύσεις έχετε κάνει για την περιβαλλοντική υποβάθμιση του Μνημείου; την άναρχη δόμηση πολλών μοναστηριών; την παράνομη αγροτική οδοποιία Καστρακίου στην αδόμητη ζώνη Α;
3) Προς την μοναχή Αγίου Στεφάνου : Διαταράχτηκε η μοναχική σας λατρεία προς τον Θεό από μία χούφτα σχοινοβάτες που αθόρυβα εκτέλεσαν το νόμιμο δικαίωμα τους να αθληθούν στο ευρύτερο χώρο των Μετεώρων και που βρίσκονταν σύμφωνα με το χάρτη ένα χιλιόμετρο μακριά σε απόλυτη ευθεία από την Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου και την πολύβουη πόλη της Καλαμπάκας στο ενδιάμεσο. Αρχικά επικροτούμε την οξεία αίσθηση της όρασης που έχετε, μιας και ο υπάλληλος της εφορείας αρχαιοτήτων Τρικάλων χρειάστηκε 300 μέτρα για να τους δει και αυτό με μεγάλη δυσκολία. Πως και δεν διαταράχτηκε ο μοναστικός σας βίος από τους πιθανώς αλλόθρησκους τουρίστες (μαζικός τουρισμός) που περνάγανε κατά συρροή την πύλη του μοναστηριού την ίδια στιγμή που λίγες δεκάδες μέτρα παραπέρα αγκομαχούσε το επόμενο λεωφορείο που κατέφτανε; Τι φοβηθήκατε και κατά την ανακριτική διαδικασία δώσατε διαβεβαίωση με πολιτικό όρκο και όχι με θρησκευτικό; μήπως τι ψυχή θα παραδώσετε για τα ψεύδη σας;
4) Προς τον κάτοικο Τρικάλων: Πάντα τόσο αργά εκπληρώνετε τα θρησκευτικά σας καθήκοντα στην Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου; Στις 17:00 ήσασταν στο δρόμο κατά την μετάβαση σας προς το μοναστήρι. Μα η Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου κλείνει στις 17:00… Επισκεφθήκατε το μοναστήρι εκτός των ωρών επισκέψεως του; Θα πρέπει να έχετε πολύ ιδιαίτερες σχέσεις με τις μοναχές… Επίσης σας επικροτούμε και εσάς για την οξεία όρασή σας. Αν είχατε φτάσει στο μοναστήρι λίγο νωρίτερα θα βλέπατε και πλήθος τουριστών να προσβάλει την γαλήνη του μοναστηριού και τον πλούτο του μνημείου της UNESCO πολύ περισσότερο από τους άτυχους σχοινοβάτες στην άλλη άκρη των Μετεώρων. Πάντως παίξατε σωστά το ρόλο σας, ένα ρόλο που είναι στα μέτρα του Συλλόγου Μετεώρων Λιθόπολις, στον οποίο τυγχάνει να έχετε την θέση του γραμματέα.
5) Προς τον Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καλαμπάκας : Από την παρέα των τουριστών που προσήχθησαν στο Α.Τ. Καλαμπάκας έχει γίνει γνωστό ότι κατά την κατάβαση τους από τον βράχο πρώτα αναγνώρισαν δύο ανθρώπους, έναν ένστολο πυροσβέστη και έναν άνθρωπο με πολιτική ενδυμασία. Αυτοί οι δύο με τις φωνές και τα νταηλίκια κυρίως του δεύτερου «ανάγκασαν» τους γερμανούς επισκέπτες να τους ακολουθήσουν όπου και τους παρέδωσαν στην αστυνομία. Γνωρίζετε μήπως τον άνθρωπο με την πολιτική ενδυμασία και τον πυροσβέστη που επέβαιναν στο πυροσβεστικό όχημα και έλαβαν μέρος στην σύλληψη των γερμανών τουριστών και αν είχε ζητηθεί επίσημα η συνδρομή της Πυροσβεστικής Καλαμπάκας; Το Σάββατο 31/3/2018 βρισκόσασταν σε υπηρεσία ή μήπως σε άδεια; Κινήσατε το προσωπικό σας ΙΧ αυτοκίνητο ή κάποιο υπηρεσιακό όχημα για να πάτε να κάνετε τη σύλληψη; Κατά τη μετάβαση σας ήσασταν με πολιτικά ντυμένος; Γνωρίζετε μήπως την αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος; Γιατί εμείς απ’ ότι γνωρίζουμε το Π.Σ. είναι για την ασφάλεια και προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών του κράτους και του δασικού πλούτου της χώρας από πυρκαγιές και θεομηνίες. Πάντως η Πυροσβεστική δεν έχει αποστολή να συλλαμβάνει τουρίστες και μάλιστα με αυθάδη τρόπο.
6) Προς όλους τους συμπολίτες μας: Τα συμπεράσματα δικά σας, όπως βλέπετε το παιχνίδι είναι πολύ καλά στημένο. Αλλά ο Θεός αγαπά τον κλέφτη, μα πιο πολύ όμως αγαπά τον νοικοκύρη… Ας αναλογιστούμε όλοι μας τον αρνητικό αντίκτυπο που έχουν στην επισκεψιμότητα της περιοχής μας αλλά και γενικότερα στην εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό τέτοια γελοία περιστατικά. Ας δούμε επιτέλους όλοι μας ποιοι πολεμούν με μένος ποιους… Και αυτοί που αρνούνται να δουν την αλήθεια ας σκεφτούν τούτο: Αν πραγματοποιούνται αναιτιολόγητες και κούφιες μηνύσεις για τόσο μικρής έκτασης και συνάμα νόμιμα περιστατικά μήπως θα έπρεπε κάθε φορά να ασκείται και ποινική δίωξη για κάθε λεωφορείο που ξεφορτώνει πολυπληθέστερα σύνολα ανθρώπων που ηχορυπαίνουν και βρωμίζουν τoν αρχαιολογικό χώρο των Μετεώρων; Ή μήπως αυτοί οι τουρίστες δεν προσβάλλουν την ιερότητα του χώρου επειδή ακουμπούν τον οβολό τους στα μοναστήρια μας;
Με Τιμή
Εν αρχή
καλοπροαίρετα βρήκα
όσα διάβασα
στα λεγόμενά σας.
Πείτε μας μόνο
και ποιοι είστε εσείς
που υπογράψετε ως
ΜΕΤΕΩΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
και μετά
αφού ξέρετε
τόσα πολλά και
τόσες λεπτομέρειες
τι φοβάστε (;)
πείτε και σε μας
τα ονόματα των ‘τσαμπουκάδων’
που ενεπλάκησαν
για να προφυλαχτούμε…!
Υποψιάζομαι ότι πίσω από την “κίνηση πολιτών” βρίσκονται ολιγάριθμοι Συριζαίοι. Παλιά τακτική των κομμουνιστών και των αριστεριστών να εμφανίζονται ως (ολιγομελείς) ¨κινήσεις πολιτών”, που εκπροσωπούν φυσικά τα κόμματά τους… Θυμίζω “κίνημα δεν πληρώνω”, “κινήσεις πολιτών” για να μην γίνει το γήπεδο Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα (εκεί που φτιάχτηκε το hot spot) και άλλα ωραία. Πολυπλόκαμο χταπόδι ο Σύριζα…
Κατά δεύτερο λόγο: Αν τα Μετέωρα γίνουν αποκλειστικά τουριστικός προορισμός και χαθεί η ιερότητα του χώρου, θα σταματήσουν να έρχονται νέοι μοναχοί και μοναχές στα μοναστήρια και τα μοναστήρια θα γίνουν απλά μουσεία με ένα φύλακα και ένα παπά ενδεχομένως για την κυριακάτικη λειτουργία. Αυτό θέλουν προφανώς οι κρυφο-συριζαίικες “κινήσεις πολιτών¨; Υπάρχουν ένα σωρό μέρη για αναρρίχηση στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμπάκας, γιατί θα πρέπει οπωσδήποτε και στα Μετέωρα η αναρρίχηση; Μήπως το επόμενο στάδιο θα είναι τεράστιοι προβολείς να φωτίζουν τη νύχτα τα μοναστήρια;
Την περιοχή την αγαπώ ιδιαίτερα, την γνωρίζω πάρα πολύ καλά από τα 22 μου χρόνια (είμαι 50 τώρα), όπως και τα μοναστήρια, και θα πρέπει αυτά τα μοναστήρια να συνεχίσουν να επιβιώνουν και οι αδελφότητες να αυξηθούν. Στα ανδρικά μοναστήρια οι αδελφότητες είναι οριακά μικρές και ο λόγος, φυσικά, είναι ο τουρισμός.
Υπενθυμίζω ότι στο Άγιον Όρος δεν επιτρέπεται ούτε κολύμπι, ούτε αναρρίχηση, και ας έχει θαυμάσιες παραλίες και τον υπέροχο Άθωνα.
Εν κατακλείδι: Είναι προς όφελος (και οικονομικό…) της Καλαμπάκας να υπάρχει ένα μικρό Άγιον Όρος δίπλα της, με πανορθόδοξη ακτινοβολία, παρά 6 νεκρά μουσειακά μοναστήρια (κατ’ όνομα) και μερικοί αναρριχητές…
Κύριε Γιάννη Β. δε σας τιμούν καθόλου αυτά τα σχόλια. “Μικρό Άγιο Όρος”; Ατζέντα.
Συμφωνώ! Να κλείσουν τα μοναστήρια και να επιτρέπεται μόνο η αναρρίχηση και το high line. Kαι μ’ αυτούς τους 5-10 που θα μαζεύονται κάθε ΣΚ, θα κοιμούνται στα παγκάκια και θα τρώνε το .. παξιμάδι τους, θα προοδέψει η περιοχή μας και θα χ….. στο τάλληρο! Όχι σαν το χάλι το σημερινό!
γιάννης β..Πίσω από την κίνηση ”Μετέωρα για Όλους” βρίσκονται πολίτες που δεν ανέχονται την Θρησκευτική δικτατορία που θέλουν να επιβάλουν πάμπλουτοι αλλά κατά τ΄άλλα σεμνοί μοναχοί-μοναχές. Εγώ που έχω μιλήσει με αρκετούς τέτοιους πολίτες που τους αποκαλείς συριζέους δεν έχουμε αναπτύξει ποτέ πολιτική συζήτηση. Και μιας και βλέπεις παντού κόμματα θέλω να σε ενημερώσω ότι κανένας στο Σύριζα δεν είναι ούτε αριστερός ούτε κομμουνιστής. Είναι ίδια φάρα με όλους όσους ψήφιζες τόσα χρόνια.
Τωρα σε παρακαλώ πες μου λίγο για ποιά ιερότητα μιλάς ακριβώς, τα Μετέωρα έχουν ένα πάρα πολύ μεγάλο αριθμό επισκεψιμότητας όλο τον χρόνο..Μήπως επειδή πληρώνουν είσοδο και πουλάνε τα αγορασμένα σουβενίρ από Κίνα και απο διάφορους βιοτέχνες της περιοχής δεν χαλάει η ιερότητα και ο μοναχισμός. Τα μοναστήρια είναι εδώ και πολλά χρόνια μουσεία αφού δέχονται κόσμο και κόβουν κ εισιτήριο. Και δεν κατάλαβα τι θα πει έχει πολλά μέρη για αναρρίχηση η Ελλάδα, εγώ μένω στην περιοχή και θα σκαρφαλώνω εκεί, σου είπε κανείς που να πας να ευλογηθείς.. δεν σε πιάνω.. Τα Μετέωρα δεν είναι τσιφλίκι κανενός..Θα σκαρφαλώνουμε για να κρατήσουμε την παράδοση των προγόνων μας που έχτισαν τα μοναστήρια και ΟΧΙ οι μοναχοί που λένε οι ψεύτες.
Και δεν έπιασα αυτο που συγκρίνεις τα Μετέωρα με το Άγιον Όρος(ν).. Το Άγιο Όρος δεν έχει μία πόλη από κατώ ούτε πολίτες ούτε ξενοδοχεία.. Η ουτοπία που ανέφερες κρύβει εγκληματίες που αποφεύγουν την δικαιοσύνη, ομοφυλόφιλους και οικονομικά εγκλήματα.
Τέλος για να ανοίξει λίγο το μυαλό…οικονομικό όφελος θα είχε η Πόλη Αν τα μοναστήρια άφηναν ελεύθερο τον τουρισμό, αλλά τον θέλουν μαντρωμένο τον κόσμο..Μοναστήρι-Εστιατόριο-Ξενοδοχείο κ αντίο σας την επόμενη μέρα, ότι γινόταν όλα τα χρόνια στην ερημωμένη Καλαμπάκα..
Πίσα και πούπουλα στους βολεμένους που έχουν γίνει μαριονέτες
Εγώ πάντως για να απαντήσω στο ερώτημα της Κίνησης πολιτών “Τι τουρισμό θέλουμε στα Μετέωρα”, απαντάω: Θέλω τουρίστες που με πληρώνουν και δεν τους δίνω απόδειξη, θέλω τουρίστες που τους πάω όπου θέλω μέσα στο χώρο επειδή έτσι γουστάρω, που κάνω με αυτούς (και κάνουν κι αυτοί με μένα) ό,τι θέλουμε δίπλα, κοντά, μακρυά, πάνω και κάτω από τα μοναστήρια επειδή είμαι μάγκας και μπορώ. Θέλω έναν τουρισμό που θα μπορώ να πετάω, να κυλιέμαι, να βοσκάω, να παίζω, να τρέχω, να τραβάω βίντεο γυμνόστηθος, να μουγκρίζω, να γαβγίζω, να σέρνομαι, να ανεβαίνω και να κατεβαίνω από όποιον βράχο θέλω με όποιον τρόπο θέλω επειδή έτσι μου αρέσει, Θέλω έναν τουρισμό που θα μπορώ να τους τα παίρνω χοντρά και μαύρα (κυρίως του δεύτερο) επειδή είμαι πολύ της νομιμότητας και σέβομαι το Νόμο που δεν σέβονται τα εκατομμύρια των βρομιάρηδων που έρχονται να προσκυνήσουν τα μοναστήρια που δεν σέβονται τον Νόμο!