Του Βασίλη Παππά
Τις τελευταίες ημέρες και όσο πλησιάζει η ημέρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των πανελληνίων εξετάσεων , στα ΜΜΕ ηλεκτρονικά και μη δημοσιοποιούνται πλήθος αναρτήσεων για σπουδές σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και σε «πανεπιστημιακά» κολλέγια στο εσωτερικό.
Ο ενδιαφερόμενος που θέλει να σπουδάσει νομικά έχει έτοιμη τη λύση. Καταργήθηκε η Νομική Πατρών, αφού έχουμε πολλούς δικηγόρους, αλλά προσφέρουμε σπουδές με το αζημίωτο σε Νομική ομόγλωσσου κράτους, αφού οι αποτυχόντες στα ελληνικά ΑΕΙ θα έρχονται ως «άριστοι» από το εξωτερικό.
Άλλος/η ενδιαφερόμενος/η προσπαθεί να «ανακαλύψει» το πρόγραμμα σπουδών και τους διδάσκοντες σε «πανεπιστημιακό» κολέγιο της βόρειας Ελλάδας. Έκπληκτος βλέπει ότι μόνον το ένα τρίτο των διδασκόντων κατέχει διδακτορικό δίπλωμα σπουδών, ενώ οι υπόλοιποι διδάσκοντες/σες έχουν απλούς μεταπτυχιακούς τίτλους. Κανείς δεν αντιλέγει ότι και τούτοι/ες είναι ικανοί/ές αλλά είθισται εκεί στο Κολάμπια (Columbia) το διδακτικό προσωπικό να έχει τουλάχιστον διδακτορικό δίπλωμα. Το ίδιο βεβαίως – βεβαίως συμβαίνει σε όλα μα όλα τα ελληνικά ΑΕΙ ακόμη και στην πλειοψηφία των πρώην ΤΕΙ. Μόνο κάποιοι παλαιοί καθηγητές εφαρμογών έχουν απλούς τίτλους σπουδών – οι οποίοι τείνουν να εκλείψουν.
Εκεί όμως που γελά ο κάθε πικραμένος είναι αν μπεί στον κόπο και συγκρίνει τα εργαστηριακά προγράμματα σπουδών. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ και σχολή μηχανολόγων μηχανικών κολεγίου του θείου μου του «Φερδινάνδου». Πενήντα δύο (52) σελίδες το πρόγραμμα σπουδών στο ΕΜΠ με πλήθος εργαστηρίων και υποδομών με αναλυτική περιγραφή και πολλές φωτογραφίες – μερικές σελίδες το πρόγραμμα «σπουδών» χωρίς καμία φωτογραφία από εργαστηριακούς χώρους (τυχαίο?) και με την εξής «ακαδημαϊκή» πληροφορία «πολλά από τα εργαστήριά μας γίνονται σε εξειδικευμένα» εργαστήρια εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται το «ίδρυμα», σικ. Ερώτημα. Πόσα τέτοια «πανεπιστήμια» στην Ελλάδα έχουν τη «σεισμική τράπεζα» του ΕΜΠ ή τη δεξαμενή για μεγάλα μοντέλα πλοίων της σχολής Ναυπηγών;
Και το οξύμωρο. Φωνάζουν οι καλοθελητές: «Με 4 και 6 μπαίνουν στα πανεπιστήμια. Να βάλουμε τη βάση του 10, για να μπαίνουν οι άριστοι». Οι υπόλοιποι? Προφανώς πληρώνοντας στα «πανεπιστημιακά» κολέγια και μετά ώ του θαύματος, ως άριστοι θα προσλαμβάνονται από τις εταιρίες, αφού πολλά από τα «ιδρύματα» αυτά λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία με αντίστοιχες εταιρίες!
Προφανώς σε ελεύθερη και καπιταλιστική κοινωνία ζούμε. Προφανές επίσης ότι πολλά τα προβλήματα και οι κακοδαιμονίες στα ελληνικά ΑΕΙ. Η κατευθυνόμενη παραπληροφόρηση για «την αριστεία των μολότωφ» και η σκόπιμη απόκρυψη της πολύ καλής σειράς που έχουν ελληνικά ΑΕΙ και σχολές στη παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα, είναι εκ του πονηρού! Η σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ έβδομη (7) στην παγκόσμια κατάταξη με τη λίστα Σαγκάης! Όσο για το κόστος των διδάκτρων σε καλές σχολές του εξωτερκού – πέραν του κόστους διαβίωσης βλέπε ΕΔΩ.
Είναι σαφές ότι οι επιλογές των παιδιών και των ελληνικών οικογενειών για σπουδές είναι απολύτως σεβαστές και ελεύθερες. Πίσω όμως από αυτή τη θέληση για γνώση ή επαγγελματική αποκατάσταση ή και τα δύο, στήνεται διαχρονικά και μεθοδικά η απαξίωση των ελληνικών ΑΕΙ, γιατί είναι πολλά τα λεφτά κ. πρωθυπουργέ , ακόμη και για τους αντιγραφείς νεοσσούς του μακεδονομάχου πρωθυπουργού σου.
ΥΓ. «Ει το τρέφειν πώγωνα δοκείς σοφίαν περιποιείν, και τράγος ευπώγων αίψ’ όλος εστί Πλάτων». Μετ: Αν το να έχεις γένια νομίζεις ότι φέρνει σοφία, τότε και ο τράγος θα ήταν Πλάτων. Λουκιανός 120-180 μ.Χ., Σύρος συγγραφέας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!