Υπάρχει ένα νήμα που χωρίζει την «πρόοδο» από την «κανονικότητα». Το νήμα αυτό έχει την παράξενη ιδιότητα να είναι για κάποιους πολύ εμφανές και για κάποιους άλλους εντελώς αόρατο.
Για τη ΝΔ και την κυβέρνηση Μητσοτάκη με υπουργούς τον Άδωνη Γεωργιάδη, τον Βορίδη, την Κεραμέως και τον Χρυσοχοϊδη φαίνεται ότι αποκλειστικός στόχος είναι το νήμα αυτό να γίνει αόρατο για όλους.
Τα έργα και οι ημέρες όχι μόνο των παραπάνω υπουργών, αλλά ολόκληρης της κυβέρνησης της ΝΔ που ψηφίστηκε από το 40% των Ελλήνων -αυτό το επιχείρημα χρησιμοποιούν κάθε φορά που τους ασκείται κριτική και που άλλωστε είναι αλήθεια- αν δεν τρομάζουν, αποθαρρύνουν όποιον πίστεψε σε μία καλύτερη καθημερινότητα.
Δεν είναι λόγου χάριν τρομακτικό να δηλώνει η υπουργός Παιδείας ότι πρέπει να διδάσκουν και ιεροδιδάσκαλοι στα σχολεία;
Δεν είναι τρομακτικό να θέλει η κα υπουργός να φτιάξει μια κοινωνία κλεισμένη στις αυταπάτες της εγκλωβίζοντας νέα παιδιά στις ιεραρχίες της καθιερώνοντας ότι την ελληνική σημαία πρέπει να την σηκώνουν μόνο «οι άριστοι» και όχι όλοι οι μαθητές;
Πόσο τρομακτικές μπορεί να είναι οι εμπρηστικές και αντι-επιστημονικές δηλώσεις περί αλλαγής του μαθήματος της ιστορίας ώστε να αναπτύσσει εθνική συνείδηση στους μαθητές και όχι ιστορική και κοινωνιολογική γνώση;
Πόσο εξοργιστικό μπορεί να είναι να εισβάλλουν αστυνομικοί ζωσμένοι τα κουμπούρια στους κινηματογράφους και να συλλαμβάνουν ανήλικους; Μαζί με τους γονείς.
******Αλήθεια οι γονείς γιατί δεν διαμαρτυρήθηκαν; Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων για ποιο λόγο υπάρχουν; Ας πάρουν παράδειγμα από αυτό: «Το μάρμαρο της Πεντέλης χτίζει Παρθενώνες, όχι φράχτες» είναι το μήνυμα που στέλνουν με κοινή ανακοίνωσή τους πέντε σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων νηπιαγωγείων και δημοτικών από τις περιοχές της Πεντέλης και των Μελισσίων.
Ειρήσθω εν παρόδω την ίδια απορία έχω και για την καθ’ άλλα λαλίστατη Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων……
Και πόσο λυπηρό, πόσο «κανονικό» και πόσο «διδακτικό» μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε να μην βρίσκεται κανείς άριστος υπουργός να αναλάβει την ευθύνη….
Το σχολείο οφείλει να δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να αρπάζουν τις ευκαιρίες, να αναπτύσσουν συλλογικές πρωτοβουλίες, να κάνει τα πράγματα, τις ιδέες και τους ανθρώπους να κυκλοφορούν ελεύθερα, να προετοιμάσει το κάθε παιδί τον κάθε έφηβο να αντιμετωπίζει κατάματα τις συγκρούσεις.
Να προετοιμάζει πολίτες που δεν θα βυθίζονται στην ιδιώτευση, που θα καθορίζονται από την απληστία, τον καταναλωτισμό, τον τηλεοπτικό και διαφημιστικό ευνουχισμό, το κυνήγι ενός πλούτου.
Η σημερινή Κυβέρνηση, κηρύσσει πανηγυρικά τον θρίαμβο της κανονικότητας, όμως αν αφήσουμε να κατακάτσει ο κουρνιαχτός από τα συμβάντα, τότε θα παρατηρήσουμε ότι τα βαθύτερα ζητήματα εξακολουθούν να είναι άλυτα, ότι η φιλελεύθερη ελληνική κοινωνία βυθίζεται, και μαζί μ’ αυτήν όλοι εμείς , που διατρέχουμε τον κίνδυνο να υποστούμε μια μη αναστρέψιμη καταστροφή.
Δεν μπορεί να υπάρξει άλλη διέξοδος από το να αφυπνιστούν οι άντρες και οι γυναίκες αυτής της δύστυχης χώρας και να αποφασίσουν να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους.
«Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι αυτό θα συμβεί, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά να εργαστούμε για να αφυπνιστούν».
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΟΧΙ
Πέρυ Χαρτοπούλου
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!