Μετά την επαίσχυντη διάταξη της κυβέρνησης του Μητσοτάκη που ποδοπατεί το άρθρο 16 του Συντάγματος και την αναγνώριση των ακαδημαϊκών τίτλων των κολλεγίων, πολλοί διερωτώνται για τον τρόπο αντίδρασης της εκπαιδευτικής κοινότητας ενάντια στους ολετήρες της δημόσιας εκπαίδευσης.
Ας επικεντρωθούμε λοιπόν στα ζητήματα «αριστείας» για τα οποία ξιφουλκούν οι «άριστοι» των Κολάμπια (χωρίς πολλές φορές να κατέχουν πτυχία και τίτλους σπουδών), προσπαθώντας και με τη βοήθεια των Μέσων Μαζικής Αποβλάκωσης να καλλιεργήσουν τον νέο μύθο της ιδιωτικής παιδείας, ως πανάκεια στα δεινά της εκπαίδευσης. Και ας παίξουμε το παιγνίδι της αξιολόγησης που τόσο αρέσκονται στο ΙΕΠ και το ΥΠ. Παιδείας. Αναζητείστε στο διαδίκτυο τις λίστες αξιολόγησης των Ελληνικών Πανεπιστημίων αυτών που «παρασκευάζουν μολότωφ». Λίστα Σαγκάης, (βλ. Καθημερινή 29-8-2019). Επτά από τα ελληνικά Πανεπιστήμια βρίσκονται σε πολύ καλή σειρά (500 συν, πλήν) ανάμεσα σε χιλιάδες, με τάσεις υποχώρησης τα τελευταία δέκα χρόνια και αυτό οφείλεται κυρίαρχα στην υποχρηματοδότηση λόγω κρίσης και μνημονίων! (http://www.shanghairanking.com/aboutarwu.html)
H λίστα QS (QuacquarelliSymonds) χρησιμοποιεί τέσσερις βασικούς πυλώνες αξιολόγησης : την έρευνα, τη διδασκαλία, τη δυνατότητα εύρεσης εργασίας και τη διεθνοποίηση. (http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2018). Σε αυτή τη λίστα για το 2018 το ΕΜΠ βρίσκεται στη 476 σειρά κατάταξης. Τα δε πανεπιστήμια (ειδικά αγγλόφωνα) που «συνεργάζονται» με ελληνικά κολλέγια βρίσκονται, αλήθεια που;
Στη λίστα https://www.4icu.org/ η αξιολόγηση βασίζεται σε έναν αλγόριθμο, ο οποίος περιλαμβάνει τρεις ανεξάρτητους τρόπους μέτρησης στο διαδίκτυο από τρεις διαφορετικές μηχανές αναζήτησης: GooglePageRank, AlexaTrafficRank και Majestic SeoReferring Domains . Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης βρίσκεται στη θέση 116 το 2019, ανάμεσα στα 200 πρώτα πανεπιστήμια της Ευρώπης.
Και επειδή του κ. πρωθυπουργού του αρέσει τόσο πολύ η ψηφιακή εποχή και η καινοτομία ας πάμε και στη λίστα η οποία περιλαμβάνει και κολλέγια : http://www.webometrics.info/en/Europe/Greece%20
Ερευνά την παρουσία στο διαδίκτυο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Χρησιμοποιούνται τέσσερις δείκτες: το μέγεθος (ο αριθμός των σελίδων), η ορατότητα (ο αριθμός των εξωτερικών συνδέσμων/links), η χρήση κειμένων/φακέλων που έχουν δημιουργηθεί με συγκεκριμένα προγράμματα [Adobe Acrobat (.pdf), Adobe PostScript (.ps & .eps), Microsoft Word (.doc & .docx) and Microsoft Powerpoint (.ppt & .pptx)] και η επιστημονικότητα (επιστημονικές δημοσιεύσεις). Εδώ θα γελάσει και ο κάθε «πικραμένος» και χρειάζεται να δημοσιοποιήσουμε μερικά στοιχεία. ΕΚΠΑ θέση 226, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο 272, ΕΜΠ 379, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 539, Πάτρας 549, Κρήτης 656 αλλά και Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 2140. Να πάμε και στα κολλέγια. Το πρώτο εκ των κολλεγίων το Am… College of Greece 4871 !!! , το Me… 6327 !!! και μετά το κολλεγιακό ΧΑΟΣ!!!.
Ας πάμε και στο προσωπικό που διδάσκει σε ένα κλασσικό κολλέγιο, από αυτά που αυτοδιαφημίζεται ως πρώτο στις μεταξύ των κολλεγίων συγκρίσεις, και σε ένα επαρχιακό πανεπιστήμιο π.χ. στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ας συγκρίνουμε το εκπαιδευτικό και ερευνητικό status δύο παρεμφερών σχολών Πληροφορικής. Στο Κολλέγιο αυτό 23 διδάσκοντες, με διδακτορικό οι 9. Με πλήθος εργασιών ανά διδάσκοντα αξιόλογο, κάτω των δέκα, αλλά μη δημοσιοποιήσιμο. Με εταιροαναφορές; Άγνωστος αριθμός. Με βάση εισαγωγής 20.000 μόρια; 12.000, 9000, 0000 μόρια;
Στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής (Ιωάννινα): Διδάσκοντες 28 με διδακτορικό και οι 28. Υποχρεωτικά στο link που αντιστοιχεί σε κάθε διδάσκοντα, το πλήθος και ο τίτλος κάθε εργασίας, paper, ερευνητικού προγράμματος. Δεκάδες οι εργασίες στην πλειοψηφία των διδασκόντων. Δεν κάνουμε αξιολογική κρίση. Απλά παραθέτουμε στατιστικά στοιχεία. Με αξιόλογο πλήθος εταιροαναφορών σε πολλούς από τους/τις διδάσκοντες/σες. Με βάση εισαγωγής 12386 μόρια. Τελικά η Αριστεία πως ορίζεται μεταξύ των σχολών αυτών;
Η Αριστεία δεν έχει σχέση με εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές και επιστημονικές αξιολογήσεις. Είναι μια ταξικά μεροληπτική θέση κατά του Δημόσιου Πανεπιστήμιου και υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης των ημετέρων, αντιγραφόντων! Και όσοι κόπτονται για τα καημένα τα παιδιά που σπουδάζουν νομικά στην Κύπρο θα πρέπει να εξηγήσουν επαρκώς γιατί κατήργησαν τη Νομική Πάτρας και πλήθος άλλων σχολών.
Τελικά το Πανεπιστήμιο ως χώρος διδασκαλίας, εκπαίδευσης αλλά και ΕΡΕΥΝΑΣ, ειδικά βασικής έρευνας, απειλείται από τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες. Και αν ως θεσμός θεμελιώθηκε στην Ευρώπη του Διαφωτισμού, στην Ευρώπη των κοινωνικών επαναστάσεων, στην Ευρώπη της διάχυσης της επιστημονικής σκέψης, τώρα επιχειρείται η άλωσή του με υποταγμένους διδάσκοντες και ανεγκέφαλους και με έλλειμμα παιδείας διδασκόμενους.
ΥΓ. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα με τον αστείρευτο αρχαιολογικό πλούτο, εντύπωση κάνει η απουσία φιλολογικών/αρχαιολογικών σπουδών από τα κολλέγια. Γιατί άραγε οι τιμητές της πατρίδας και της θρησκείας δεν εντάσσουν και αυτές τις σπουδές στα προγράμματά τους;
Βασίλειος Παππάς – εκπαιδευτικός – μέλος Πρωτοβουλίας καθηγητών Τρικάλων
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!