Πρωί Δευτέρας. Φτάνω στο γνώριμο μέρος. Η ώρα επτά και κάτι ψιλά… Το φως του πρωινού με γοητεύει. Τα ξερά φύλλα των δέντρων της αυλής ανακατεύουν την ησυχία του πρωινού. Κάποια πουλιά με ηρωική διάθεση ξεπετιούνται από τις φωλιές, για να ξεμουδιάσουν μέσα στις πρώτες αχτίδες και την δροσιά που εξατμίζεται αργά αργά….
Ξεκλειδώνω την πόρτα, βγάζω το συναγερμό. Ακούω τους σωλήνες του καλοριφέρ να γρυλίζουν. Τα δυο ψυγεία γουργουρίζουν πεινασμένα. Κάποια βρύση σταλάζει. Θέλει φτιάξιμο. Ανοίγω το γραφείο, βάζω μπρος τον υπολογιστή, μπαίνω στην κουζίνα, ετοιμάζω τα ανάλογα για τον πρωινό καφέ και περιμένω….. περιμένω….περιμένω………..
Τα λεπτά περνούν, η μονοτονία συνεχίζεται. Αναρωτιέμαι τι συμβαίνει η ώρα έφτασε σχεδόν οχτώ. Που είναι ο Έρι, ο Γιώργος, η Σωτηρία; Δε θα μουν πουν καλημέρα; Γιατί αργήσανε;….. Και περνά η ώρα και κανείς δεν αγγίζει την εξώθυρα. Καμιά ψυχούλα δε περνά το κατώφλι του σχολείου… Γιατί;;; Γιατί;;;….
Όλα αυτά τα πιτσιρίκια και οι πιτσιρίκες που έφταναν στη φωλιά του σχολείου , μπαίνουν με την μασκούλα στο πρόσωπο, πηγαίνουν στην αίθουσα τους, ανοίγουν το παράθυρο, κάθονται στην καρέκλα περιμένοντας τους άλλους, να μιλήσουν, να σχολιάσουν, να γελάσουν, να σοβαρευτούν, γιατί τους περιμένει τεστ στα μαθηματικά και ψιλοζορίζονται, μέχρι να μπει στην τάξη ο δάσκαλος να κάνουν την προσευχούλα και να ξεκινήσουν τον πανέμορφο ανήφορο του ταξιδιού στη γνώση.
Δεν ήρθε κανείς και καμιά τη Δευτέρα το πρωί!! Γιατί το σχολειό τους όπως κι όλα τα σχολειά στην πατρίδα έκλεισαν. Ποιος ο λόγος δεν έχω καταλάβει. Ίσως έχω μια υποψία άνοιας και ξεχνώ ότι βλέπω και διαβάζω. Ίσως…..
Και τώρα ο Γιώργος, ο Άρης, η Ανσουέλα, η Κωνσταντίνα δεν θα συλλαβίσουν με τη δασκάλα τους τα γράμματα. Δε θα διαβάζουν τις λεξούλες. Δε θα τρέξουν στην αυλή στο χώρο που τους αναλογεί στο κιόσκι… Κι η πρώτη τάξη είναι η ρημάδα λίγο ζόρικη κι αυτός ο Νοέμβρης αν χαθεί θα ζορίσει τα μικρούλια….
Ο Βαγγέλης, η Δέσποινα, ο Αποστόλης, η Γκριζέλντα με τι χαρά δούλευαν τη ρομποτική!! Ο Βασίλης που μοίραζε με τον κο Γιώργο τα φαγητά. Οι μυρωδιές των καθαριστικών κι απολυμαντικών, από τα συνεχή καθαρίσματα της Σταυρούλας, που δεν αφήνει τίποτε να μη γυαλίζει!
Και ξάφνου όλα εικόνες… Όλα θα γίνονται πίσω από μια οθόνη!! Μια εικονική πράξη… Λογική για πολλούς μα παράλογη για μας που ζούμε την καθημερινότητα του σχολείου, μαθητές και δασκάλους! Τα συναισθήματα μοιράζονται μέσα από τις οθόνες; Η ζωή της γνώσης κλείνεται μέσα σε ίντσες κινητού ή τάμπλετ ή λαπ-τοπ;;
Θα μου πείτε μα για λίγες μέρες θα συμβεί αυτό! Οι ειδικοί ξέρουν!! Συμφωνώ και δε μπαίνω στα χωράφια των ειδικών περί της πανδημίας. Όμως μας ρώτησε κανείς να πούμε τη γνώμη μας σε αυτά τα συμβούλια των σοφών. Σήκωσε ένα τηλέφωνο να καλέσει κάποιος ένα, δυο, πέντε, δέκα, σχολεία, να συζητήσει με τους εκπαιδευτικούς πως βλέπουν την κατάσταση τι βιώνουν, να πουν βρε αδελφέ τη γνώμη τους. Και δεν εννοώ να μιλήσουν με κολλητούς κι αλλήλους, αλλά με τυχαία «δείγματα» όπως τα λένε στις έρευνες τους οι επιστήμονες…..
Εύχομαι κι ελπίζω αυτές οι λίγες μέρες να είναι οι τελευταίες..;..;.. Τα παιδιά είναι ευάλωτα σε καταστάσεις εγκλεισμού. Η ψυχοσύνθεσή τους διαλύεται και φέρονται με τρόπους ακραία περίεργους. Οι γονείς πιέζουν και πιέζονται. Και στο τέλος πάλι οι εκπαιδευτικοί και οι ψυχολόγοι θα τρέξουν να ερμηνεύσουν, να βοηθήσουν, να θεραπεύσουν, να σώσουν οτιδήποτε κι αν σώζεται, όπως λέει ο στίχος.
Ελπίζω μετά από δέκα χρόνια, γιατί η ζωή συνεχίζεται, να μην δρέψουμε καρπούς εγκλημάτων. Και πλείστα των εγκλημάτων ανιχνεύονται αργά, με τους ενόχους να είναι ή άφαντοι ή να έχουν νίψει τας χείρας τους!
Ο κατά συρροή ονειροπόλος
Δημήτρης Νούλας
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!
«Και ξάφνου όλα εικόνες… Όλα θα γίνονται πίσω από μια οθόνη!! Μια εικονική πράξη… Λογική για πολλούς μα παράλογη για μας που ζούμε την καθημερινότητα του σχολείου, μαθητές και δασκάλους!» : Καθόλου παράλογη. Είναι η καλύτερη αντίδρασή της πολιτείας για να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά λόγω κλεισίματος των σχολικών μονάδων. Το αγαθό της υγείας προηγείται από αυτό της εκπαίδευσης.
“Όμως μας ρώτησε κανείς να πούμε τη γνώμη μας σε αυτά τα συμβούλια των σοφών” : Δεν αποφασίζεται με δημοψήφισμα η αντίδραση της πολιτείας σε πανδημίες ! ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, εσύ και εγώ δεν έχουμε γνώμη.- (τελεία και παύλα)
«Τα παιδιά είναι ευάλωτα σε καταστάσεις εγκλεισμού» : Συμφωνώ ! και εκπαιδευτικός και πατέρας παιδιών.
«Ελπίζω μετά από δέκα χρόνια, γιατί η ζωή συνεχίζεται, να μην δρέψουμε καρπούς εγκλημάτων» : Δεν έχω γνώσεις στο θέμα. Σήμερα όμως οφείλω να προσφέρω ο,τι περισσότερο μπορώ ποιοτικά και σε ποσότητα στα παιδιά. Η ψηφιακή τεχνολογία και η κατάρτιση που φρόντισα να έχω, είναι εργαλεία που θα ωφελήσουν τα παιδιά .
Μη ξεχνάμε : Μάσκα – πλένω χέρια – κρατώ αποστάσεις .