Ανοίγουν τα σχολεία!!!
• Χωρίς ακόμη να έλθουν οι οδηγίες / κανόνες για την πρόληψη από την παραλλαγή «δέλτα» του κορονοϊού.
• Χωρίς ακόμη να γνωρίζουμε επίσημα τα πρωτόκολλα ασφαλούς λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
• Με ελλιπές ή και το ίδιο προσωπικό καθαριότητας στις σχολικές μονάδες. Την φετινή χρονιά δεν χρειάζεται πρόεδρε της ΚΕΔΕ να καθαρίζονται οι αίθουσες, θρανία, πόμολα στα ενδιάμεσα διαλείμματα.
• Με τμήματα 25 και 27 μαθητών. Ακόμη και εκεί (βλ. εργαστήρια) που το τμήμα με 22 μαθητές σπάει σε δύο υποτμήματα, αν το τμήμα έχει 21 παιδιά είναι καταδικασμένο να συνωθούνται δύο μαθητές πάνω από το πληκτρολόγιο. Στα πληκτρολόγια δεν κολλάει.
• Με μάσκες ότι να είναι. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ελέγξουν την ασφάλεια και καταλληλότητα των μασκών! Πως άραγε;
• Με αντιεπιστημονικές οδηγίες. Αγιασμός σε αντιπροσωπία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Αν όμως οι συμμετέχοντες είναι θετικοί και ασυμπτωματικοί θα περιφέρουν τον κορονοϊό από τμήμα σε τμήμα! Στον βασιλικό δεν κολλάει !
• Με τους μαθητές/τριες ανά δύο στα θρανία. Και όμως, ειδικά στην επαρχία λόγω συρρίκνωσης του μαθητικού δυναμικού των σχολείων, θα μπορούσαν οι μαθητές/τριες να κάθονται ανά ένας σε κάθε θρανίο. Κάποια «τυχερά» σχολεία το κάνουν. Καμία μέριμνα επ’ αυτού!
• Με ά-λογες συμπληρώσεις ωραρίου εκπαιδευτικών. Συμπλήρωση ωραρίου έστω και μιάς (1) ώρας σε άλλο σχολείο. Αλήθεια ποιος θα οδηγήσει το παιδί που νοσεί στον ειδικό χώρο – γραφείο, με τα δέοντα μέτρα προφύλαξης, μέχρι να έλθει ο γονέας να το παραλάβει; Σε ποια σχολεία έχει έλθει πιστοποιημένο υλικό ατομικής προφύλαξης του προσωπικού; Πέρασαν ήδη δύο χρόνια. Τότε δεν γνωρίζαμε. Τώρα ποιες πρόνοιες λαμβάνουμε;
• Ποιος θα διασφαλίζει την εγκυρότητα των self tests των παιδιών; Παραλλαγή «δέλτα» είναι αυτή και σύμφωνα με τους ειδικούς μεγάλο το ποσοστό των παιδιών που θα προσβληθεί.
Ερωτήματα εκπαιδευτικών, γονέων, κοινωνίας. Απάντηση καμία. Α ναι. Σήμερα δημοσιοποιήθηκε η υπουργική απόφαση για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Αγαπητοί μου, αν ένας λειτουργός της εκπαίδευσης αγωνιά και συμμετέχει δίνοντας το είναι του για ασφαλές σχολείο, για ασφαλή εκπαιδευτική διαδικασία, αν πάρει από το «χέρι» το παιδί που νοσεί (γιατί του το επιβάλλει η παιδαγωγική του συνείδηση), πιστεύετε ότι θα προλάβει να αξιολογηθεί;
Η πολιτεία θεωρεί ότι είμαστε αναλώσιμοι ή παράπλευρες απώλειες στη μάχη κατά του κορονοϊού.
Βασίλης Παππάς,
μέλος Πρωτοβουλίας Καθηγητών Τρικάλων