Παραμονές πρωτοχρονιάς και δυστυχώς, τα γραφόμενα ενός ιερέα της Μητροπόλεώς μας, για άλλη μια φορά μας συνετάραξαν!…
Θεωρούμε όμως πως μερικά ζητήματα δε χωράνε αναμονή και πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα.
Χρόνια πολλά π. Ηρακλή! Χριστός Ετέχθη!
Πριν πάρεις μερικές σύντομες απαντήσεις στο παραλήρημα το οποίο δημοσίευσες πριν από λίγο, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι από την αρχή.
Η θέση μου όσον αφορά τον εμβολιασμό είναι η εξής:
O καθένας σε ατομικό επίπεδο, θα πρέπει να πράξει ανάλογα με το τι του επιτρέπει η υγεία του, η συνείδησή του, το ένστικτό του και η γνώμη κάποιου γιατρού που εμπιστεύεται. Σε συλλογικό επίπεδο δε, όλοι θα πρέπει να δείξουν σεβασμό στην προσωπική επιλογή του συνανθρώπου και να μην αλληλοκατηγορούνται και διχάζονται.
Σε σένα οι απαντήσεις που θα δώσω θα είναι καθαρά για τη συσχέτιση την οποία κάνεις, ανάμεσα σε υγεία, γιατρούς και … «θεολογία».
Στο παρελθόν σου έχουν δοθεί ξανά παρόμοιες απαντήσεις από συμπολίτες μας, οι οποίες όμως ως δια μαγείας χάθηκαν από το διαδίκτυο!!!
1) Γράφεις: «Ποια θεολογία ασχολείται με το ζήτημα του εμβολίου και της μάσκας; Από πότε το εμβόλιο και η μάσκα έγιναν πνευματικά θέματα;»
Σου απαντώ με μία ερώτηση. Αν το εμβόλιο και η μάσκα δεν είναι πνευματικά θέματα, τότε γιατί ο Μητροπολίτης της περιφέρειάς μας, είπε αιρετικούς (!!!) και αμαρτωλούς (!!!) όσους δεν κάνουν το εμβόλιο;
Γιατί κάποιοι Μητροπολίτες έτρεξαν να χαρακτηρίσουν ως ανθρώπους που φέρουν το αμάρτημα του φονιά, όσους δεν εμβολιάζονται;
Γιατί η σύνοδος δέχτηκε να «κατηχήσει» το ποίμνιο υπέρ του εμβολίου βγάζοντας μάλιστα και ποιμαντορικές εγκυκλίους;
Πάντως πάτερ, θα έπρεπε να γνωρίζεις πως στη ζωή του Ορθοδόξου Χριστιανού, δεν υπάρχει θέμα που να μην είναι πνευματικό. Αμφιβάλλεις;
2) Ρωτάς: «Ποιος γέροντας έχει το ηθικό πλεονέκτημα να ανάγει το εμβόλιο και την μάσκα σε προσωπική υπόθεση, φετίχ, απωθημένο;»
Κανένας γέροντας από αυτούς που με αναίδεια αναφέρεσαι, δεν ζύγισε όλα τα παραπάνω με το δικό του λογισμό, αλλά πάντα με γνώμονα τους Αγίους, τους Ι. Κανόνες και τις Ι. Συνόδους έδιναν συμβουλές και πάντα με πολλή προσευχή.
Αντίθετα πολλοί, κοσμικά προβεβλημένοι αρχιερείς και ρασοφόροι, ανήγαγαν τη δειλία τους και την υποταγή τους, σε υψηλή θεολογία (!!!) σκαρφιζόμενοι ό,τι πιο ανήκουστο έως και κωμικό, ώστε να παρουσιάσουν την πτώση τους και την καισαρολατρεία τους, ως κάτι ανώτερο. Έγινε πανελληνίως γνωστό άλλωστε, το παρατσούκλι που τους βγήκε, χαρακτηρίζοντάς τους , «θεολόγους της ζακέτας». Επιχείρημα, που και εσύ αν θυμάμαι καλά το χρησιμοποίησες!
3) Γράφεις: «Υπάρχει μία αρχή, υπάρχει μία Σύνοδος, υπάρχει ένα συνοδικό σύστημα από τα πρώτα κιόλας αποστολικά χρόνια (βλ. Αποστολική Σύνοδος 49 μ.Χ. και Οικουμενικοί Σύνοδοι). Η Εκκλησία εκφράζεται συνοδικά, χωρίς να αποφασίζει ένας για όλους»
Καλά τα γράφεις, αλλά πάλι, ή εσκεμμένα αποκρύπτεις τα επίμαχα σημεία, ή είσαι τελείως ανίδεος από Θεολογία. Συμπληρώνω εγώ λοιπόν τα αποκεκρυμμένα ώστε να καταλάβει ο κόσμος τι ακριβώς έγινε στην πρώτη Αποστολική Σύνοδο.
Τότε ἔδοξε τοῖς ἀποστόλοις καὶ τοῖς πρεσβυτέροις σὺν ὅλῃ τῇ ἐκκλησίᾳ ἐκλεξαμένους ἄνδρας ἐξ αὐτῶν πέμψαι εἰς ᾿Αντιόχειαν σὺν τῷ Παύλῳ καὶ Βαρνάβᾳ, ᾿Ιούδαν τὸν ἐπικαλούμενον Βαρσαββᾶν καὶ Σίλαν, ἄνδρας ἡγουμένους ἐν τοῖς ἀδελφοῖς…
Όπως όλοι μπορούν να δουν, η πρώτη σύνοδος που έγινε από τον καιρό των Αποστόλων -και η οποία είναι τύπος πάσης άλλης Συνόδου- μας λέει πως την αποτελούν οι Αρχιερείς, οι ιερείς και ο λαός.
Πώς επικαλείσαι λοιπόν εσύ συνοδικό πνεύμα και μας κουνάς και το δάχτυλο, όταν, όχι μόνο ο λαός αγνοείται, αλλά ούτε καν οι ιερείς δε λαμβάνονται υπόψιν στις συνόδους!!! Αν το θέλεις ακόμα, ούτε οι αρχιερείς λαμβάνονται υπόψιν αφού για τις αποφάσεις πολλές φορές αρκούν οι συνοδικοί και μόνο!
4) Γράφεις: «για ακόμα μία φορά: «Φάγαμε» ήττα!»
Καλέ μου πάτερ, σε παρακαλώ πολύ, μην κακοποιείς έτσι το τιμημένο ράσο. Σου είπε κανείς πως μιλώντας αργκό, γίνεσαι …τρέντυ; (για να μιλήσω και τη γλώσσα σου) Σταμάτα να χρησιμοποιείς φρασεολογία καφενείου. Τουλάχιστον δημόσια, δεν ταιριάζει σε ιερέα. Φύλαξέ τα αυτά για τους 16χρονους που συγκεντρώνεις στις καφετέριες συχνά πυκνά, με πρόσχημα το πλησίασμα των νέων. Δε θέλω όμως να σε τρομάξω, αλλά να ξέρεις πως σε αυτές τις περιπτώσεις, συνήθως δεν κατηχείται η κοσμικότητα, αλλά κοσμικοποιείται η εκκλησία. Απόδειξη, το ότι δεν είδαμε κανέναν νέο, όταν τα βρίσκει σκούρα να λέει, Κύριε Ελέησον, εσένα όμως συχνά σε ακούμε να λες, πως… έφαγες ήττα!
5) Γράφεις: «Όταν ο Επίσκοπος μας Σταγών και Μετεώρων κ. Θεόκλητος μίλησε πριν από καιρό για αιρετικές φωνές έπεσαν πάνω του υποτίθεται ‘’ανώνυμοι’’ ευσεβιστές και ηθικιστές να τον κατασπαράξουν γιατί ομολόγησε μία μεγάλη αλήθεια, ότι δηλαδή όποιος γίνεται αιτία να διασπαστεί η συνοχή του εκκλησιαστικού σώματος και σκανδαλίζει με την συμπεριφορά του και ξεσηκώνει τον κόσμο είναι αιρετικός. Αυτή είναι η αλήθεια.»
Αρχικά να ξέρεις πως η επίμαχη φράση είναι αποθηκευμένη και δεν λέει τα πράγματα όπως τα περιγράφεις. Δε θα μείνω σε αυτό όμως. Θα σταθώ στο ότι έχεις δύο μέτρα και δύο σταθμά για την έννοια της αίρεσης. Υποστηρίζεις λοιπόν πως όσοι γίνονται αιτία να διασπαστεί η εκκλησιαστική συνοχή είναι αιρετικός. Δε σε είδαμε όμως να χαρακτηρίσεις κανέναν με αυτόν τον χαρακτηρισμό όταν είδες να τσαλαπατούν τους ιερούς κανόνες στο σύνολό τους οι αρχιερείς, όταν δεν άφησαν τίποτα στη θέση τους, κλείνοντας ναούς, απαγορεύοντας τον εκκλησιασμό, το μυστήριο της εξομολογήσεως, ευλογώντας την πρωτοφανή παρέκκλιση του εορτασμού του Πάσχα, και τελευταία, την εξίσωση των ι. Ναών με τα μπουζουκομάγαζα, αφού για να παραστεί κανείς στη Χριστουγεννιάτικη Θ. Λειτουργία, έπρεπε άκουσον άκουσον! …να έχει κάνει κράτηση!!!! Δόξα τη μακροθυμία Σου Κύριε!!!
Σε αυτά και σε άλλα πολλά πάτερ μου, δεν είδες καμμία διάσπαση της εκκλησιαστικής συνοχής;
6) Γράφεις με ασέβεια δυστυχώς: «Ορισμένοι γέροντες με μακριές γενειάδες και μαλλιά (από εκεί νομίζουν πως αντλούν την πνευματική τους πατρότητα)»
Το μόνο που θέλω να πω με μεγάλη μου λύπη, σε αυτό το ατυχέστατο σχόλιο που έκανες, είναι πως εγώ προσωπικά, περισσότερο αναπαύομαι στο να ακούω μακριές γενειάδες που μυρίζουν λιβάνι και ιδρώτα, παρά σε «μοντελέ» κομμώσεις που αναδύουν προσωρινότητα, Wet Look και Dior Fahrenheit.
Θα μπορούσα να σου απαντήσω λεπτομερέστατα σε όλα όσα έγραψες. Αντί για αυτό όμως έχω μία πρόταση.
Εγώ προσωπικά και μία μεγάλη ομάδα ανθρώπων διαφόρων ηλικιών και επαγγελμάτων, βιοπαλαιστές κατά κανόνα, με μεγάλη αγάπη στον Άγιο Τριαδικό Θεό και τους Αγίους Του, σε προσκαλούμε πάτερ Ηρακλή, σε ανοιχτό διάλογο, ο οποίος θα βιντεοσκοπηθεί και θα παρουσιασθεί από τα μέσα. Σκοπός του διαλόγου θα είναι να μας παρουσιάσεις μέσω των απαντήσεων που θα μας δώσεις, το τι ακριβώς πρεσβεύεις, επειδή πολύς κόσμος έχει μπερδευτεί.
Αφήνουμε σε εσένα την επιλογή του χώρου, απλώς θα προτιμούσαμε κάτι όχι και τόσο κοσμοπολίτικο όπως τα μέρη που συγκεντρώνεις τους ενορίτες σου. Κάνε αγάπη να αλλάξεις τόπο συνάντησης αν θέλεις, επειδή εμείς έχουμε μάθει σε κατακόμβες, παγωμένα υπόγεια, και σε εικονοστάσια που ξεπροβάλλουν μέσα από μουχλιασμένες γωνίες.
Τις Άγιες αυτές μέρες, νιώθω την ανάγκη να σου ζητήσω συγγνώμη αν σε στεναχώρησα, και ελπίζω ο Κύριος να μας φωτίσει το σκότος, ώστε εμείς που τώρα «μαλώνουμε» εν Κυρίω, να αγαλώμεθα, αναξίως σεσωσμένοι, υπό Του Αγίου Τριαδικού Θεού.
Περιμένουμε με χαρά την αποδοχή της προσκλήσεως. Καλή Πρωτοχρονιά.
Βαξεβανίδης Νίκος
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!
Αγαπητέ Νίκο Εύγε. Άν τό εμβόλιο ήταν όντως δώρο Θεού όπως υποστηρίζουν αρκετοί απο τήν Εκκλησιαστική ηγεσία, δεν θα προκαλούσε τη διχόνοια ανάμεσα σε οικογένειες, φίλους, κοινωνικές ομάδες κ.λ.π. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ειναι αγάπη και ενώνει λένε οι Αγιοι και οτιδήποτε αλλο θέλει πολλή προσοχή … Χρόνια πολλά καί μία καλή καί ευλογημένη χρονιά.
Ο Θεός έστειλε στη γη τον υιό του, τον Χριστό, για να σώσει τους ανθρώπους. Μερικοί αρνητές, όχι μόνο δεν πίστεψαν στη διδασκαλία του, αλλά τον σταύρωσαν…
Σήμερα, ενώ η πανδημία καλπάζει, κάποιοι αρνητές του κορωνοϊού και των εμβολίων προφύλαξης, δεν πιστεύουν στους επιστήμονες. Πιστεύουν στο Εγώ τους και την εγωϊστική τους πίστη και όχι μόνο δεν αγαπούν τους συνανθρώπους τους, αλλά τους παίρνουν στο λαιμό τους και, κυριολεκτικά τους σταυρώνουν…
Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες αδικαιολόγητες ή αδικαιολόγητες δικαιολογίες.
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά με υγεία.
Παπάς παπάς, ζευγάς ζευγάς. Καλή χρονιά.