Με αφορμή τον πρόσφατο εορτασμό της διεθνούς ημέρας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και αντιπροσωπεύουν περίπου το 95% του ελληνικού επιχειρείν, αξίζει να γίνει μία ιδιαίτερη αναφορά!
Η συνεχής προσπάθεια και ο μόχθος του ελεύθερου επαγγελματία, της ατομικής επιχείρησης και των λοιπών νομικών εταιρικών σχημάτων (Ο.Ε, Ε.Ε, Α.Ε, Ε.Π.Ε, Ι.Κ.Ε, κλπ) αντιπροσωπεύουν το ρόλο που η εκάστοτε διοίκηση και το προσωπικό ασκούν στο οικονομικό κύκλωμα* της κοινωνίας και του κράτους.
*με τον όρο οικονομικό κύκλωμα εννοούμε τις αμφίδρομες οικονομικές ροές – σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των τριών βασικών στοιχείων, του κράτους, των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, όπως αυτές αποτυπώνονται και στο ακόλουθο διάγραμμα:
Π.χ μία ροή (1) είναι η τροφοδότηση των επιχειρήσεων από τα νοικοκυριά με εργαζόμενους (ανθρώπινο δυναμικό) και η αντίστροφη ροή (2) είναι η χορήγηση αμοιβής από τις επιχειρήσεις προς τους εργαζόμενους.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν το στυλοβάτη της ελληνικής οικονομίας και εκφράζουν τις αγωνίες και τα θέλω των ανθρώπων που συμβάλουν τα μέγιστα στην τοπική κοινωνία και στην ελληνική πραγματικότητα.
Υπηρετώντας για σχεδόν δύο δεκαετίες, ως τραπεζικό στέλεχος τον κόσμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με την ιδιότητα του αναλυτή αγοράς (business & credit analyst) αλλά και ασκώντας επιχειρηματική δραστηριότητα, αναπτύσσοντας ισχυρές σχέσεις με ανθρώπους και επιχειρήσεις, θα ήθελα να τονίσω την ανάγκη ενίσχυσης και προστασίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων απέναντι στο ισχυρό και απρόσωπο κατεστημένο των πολυεθνικών funds τα οποία στηριζόμενα στο επιθετικό μάρκετινγκ, προκαλούν αφαίμαξη στην τοπική οικονομία πλήττοντας παραδοσιακά οικονομικά μοντέλα, οδηγώντας τους τελικούς καταναλωτές στην καταστρατήγηση μέσω της εφαρμογής του «δυναμικού της αγέλης».
Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων, όπως αυτοί προκύπτουν κυρίως μέσω επενδυτικών προγραμμάτων, είναι η παροχή σωστής συμβουλευτικής καθοδήγησης με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίησή τους, σε συνάρτηση με τις επενδυτικές ανάγκες, ευκαιρίες και καινοτομίες που προκύπτουν και αρμόζουν σε κάθε γεωγραφική περιφέρεια.
Σπυρίδων Δημ. Νικολογιάννης
Οικονομολόγος MSc in Finance & Tourism