Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν έχει αλλάξει και ο τρόπος μιας προεκλογικής εκστρατείας. Ας δούμε πως μπορούν να κερδηθούν οι εκλογικές αναμετρήσεις σήμερα.
Καταρχάς, πρέπει να τεθούν οι στόχοι, η ποιότητα, ο χρόνος, το κόστος, οι προδιαγραφές ανάλογα με τις ανάγκες των διαφορετικών συμμετεχόντων.
Ο υποψήφιος που θέτει υποψηφιότητα πρέπει να έχει και να παρουσιάζει σαφή εκλογικό στόχο. Για παράδειγμα, αν θέλει να εκλεγεί στο αξίωμα για το οποίο γίνονται οι εκλογές ή αν θέλει να χάσει αξιοπρεπώς. Στο οικονομικό κομμάτι ο ίδιος ο υποψήφιος πρέπει να σκεφτεί τους πόρους και τρόπους άντλησης χρημάτων. Η χρονική διάρκεια μιας προεκλογικής εκστρατείας ορίζεται από 8-12 μήνες πριν την καθορισμένη ημερομηνία των εκλογών.
Ποια είναι τα σύγχρονα μέσα μιας προεκλογικής εκστρατείας;
Οι εθελοντές αποτελούν πολύ σημαντικό στοιχείο σε μια προεκλογική εκστρατεία. Ο εθελοντισμός αποτελεί μια αξιέπαινη και ταυτόχρονα ευρέως αναγνωρίσιμη πράξη, την οποία ο εκάστοτε υποψήφιος προωθεί και επιβραβεύει. Οι δημοσκοπήσεις διάφορων τρόπων και σταδίων είναι πάντα σημαντικές, οι συζητήσεις σε ΜΜΕ, και φυσικά οι διαφήμιση.
Η σχέση της πολιτικής με τη ρητορική έχει τις ρίζες της στα αρχαία χρόνια, καθώς θεωρούταν από τότε το πιο ισχυρό μέσο επικοινωνίας με τον λαό.
Τέλος, η προπαγάνδα ως πολιτικό εργαλείο που συναντάται από τους αρχαίους χρόνους.
Καλά όλα τα παραπάνω, οι εκλογές του 2008 όμως στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής έχουν μείνει στην ιστορία, καθώς ήταν αυτές που άλλαξαν στον πυρήνα τους τον τρόπο που λειτουργούσαν μέχρι τότε οι προεκλογικές καμπάνιες των υποψηφίων και των κομμάτων.
Αυτό συνέβη λοιπόν, διότι ο υποψήφιος πρόεδρος της Αμερικής τότε, Barack Obama, έριξε το μεγαλύτερο βάρος της προεκλογικής του εκστρατείας στον ψηφιακό κόσμο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κέρδισε.
Και εδώ στην μπανανία του 2022 τι κάνουμε;
Θα δούμε Καραγκιόζη σε όλα τα χωριά…
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΪΟΥ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!