Η βελτίωση της Δημόσιας διοίκησης με τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού θα οικοδομήσει μια νέα σχέση κράτους – πολίτη.
Για να οδηγηθούμε σε μια νέα δομή της σχέσης κράτους- πολίτη θα πρέπει να ξεπεράσουμε προβλήματα κι ελλείψεις στη λειτουργία των υπηρεσιών τα οποία σχετίζονται με συγκεκριμένες τομές που είναι αναγκαίες όπως έλλειψη επιμόρφωσης κι εξειδίκευσης, δυνατότητα αναπλήρωσης υπαλλήλων σε περίπτωση απουσίας των από τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα, μόνιμο προσωπικό χωρίς διαρκείς μετακινήσεις σε τομείς που απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις και δίκτυο μηχανοργάνωσης και ψηφιοποίησης με δυνατότητα ενδοεπικοινωνίας των τμημάτων της ίδιας υπηρεσίας και υπηρεσιών άλλων υπουργείων.
Επίσης θεωρώ αδήριτη ανάγκη τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που θα λειτουργούν ενισχυτικά στη λειτουργία των υπηρεσιών και θα παρέχουν υψηλές αποδόσεις μέσω του εξειδικευμένου προσωπικού των υπηρεσιών. Τούτο θα αυξήσει την ταχύτητα διεκπεραίωσης υποθέσεων μειώνοντας την αναμονή των πολιτών σε ζητήματα που τους αφορούν και βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Η λογική δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στις δημόσιες υπηρεσίες, είναι απόλυτα συμβατή με τις τεχνολογικές εξελίξεις, την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στην υπηρεσία του πολίτη σε συνάρτηση με την παγκόσμια οικονομία που απαιτούν νέες ταχύτητες και αλλαγή στοχοθεσίας.
Η δημόσια διοίκηση πρέπει να χαρακτηρίζεται από αποτελεσματικότητα γι’ αυτό μία άλλη σημαντική τομή, που θα βοηθούσε στην οικονομία του χρόνου διεκπεραίωσης υποθέσεων, είναι η αποκέντρωση των υπηρεσιών έτσι ώστε να περάσουμε από την αθηνοκεντρική δημόσια διοίκηση στην περιφερειακή.
Για το λόγο αυτό απαιτείται μια νέα διοικητική διάρθρωση που θα στηρίζεται σε μια ρεαλιστική δομή αποκέντρωσης.
Μια ματιά σε πολλά κράτη – μέλη της οικονομικής και νομισματικής ένωσης, αποδεικνύει την αναγκαιότητα κατάργησης, σε κάποιους τομείς, του συγκεντρωτικού κράτους!
Για ένα σύγχρονο, ανθρωποκεντρικό κράτος οφείλουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις προχωρώντας στις αναγκαίες αλλαγές που θα μας οδηγήσουν σε ένα νέο μοντέλο το οποίο μπορεί να ανταποκρίνεται στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.
Γεώργιος Τσιάκαλος
Εκπαιδευτικός