Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιες δημοσιεύσεις, δημιουργούν σύγχυση απόψεων, όταν μάλιστα υπογράφονται από Κληρικό Θεολόγο.
Εξηγούμαστε αμέσως. Σε πρόσφατη δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τίτλο, «Ο αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος τον λίθο» και θέμα σχετικό με το νομοσχέδιο για το γάμο ομοφυλοφίλων, όχι όμως και για το δικαίωμα της τεκνοθεσίας (γιατί άραγε παραλείπεται;), διαβάζουμε:
1) «Το τελευταίο διάστημα είναι αλήθεια πως γίνεται συχνά λόγος για τον πολιτικό γάμο των ομοφυλόφιλων ζευγαριών. Πρόκειται για ένα ακόμη ζήτημα που προκάλεσε αντιδράσεις και ιδιαίτερα μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας. Ας δούμε νηφάλια κάποια σημεία του ζητήματος, τώρα που συναντάται μία σχετική ηρεμία».
Αναρωτιόμαστε: Όσοι, πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου, διατύπωσαν δημοσίως αντιρρήσεις, ενστάσεις, προβληματισμούς, επιχειρήματα (νομικά, ηθικά, επιστημονικά θεολογικά) δεν ενεργούσαν νηφάλια; Δηλαδή, η διοικούσα Εκκλησία δια των Επισκόπων της δεν διατύπωσε τις θέσεις της με νηφαλιότητα; Το ψήφισμα των Κληρικών της Ι. Μητροπόλεώς μας για τη θεσμοθέτηση «γάμου και δικαιώματος τεκνοθεσίας ομοφύλων ζευγών» δεν υπεγράφη με νηφαλιότητα; Ο ίδιος ο συντάκτης του άρθρου δεν το υπέγραψε με νηφαλιότητα; Μόνο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου γράφει και υπογράφει νηφάλιος;
2) «Δεν χρειάζεται να περιμένουμε από την Πολιτεία να νομοθετεί χριστιανικά. Η Πολιτεία δεν έχει την υποχρέωση να νομοθετεί χριστιανικά».
Αναρωτιόμαστε: Υπάρχουν ή όχι στην Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) πλείστα όσα παραδείγματα και περιστατικά σχετικά με την κατά Θεόν κυβερνητική, που οφείλουν να ασκούν οι άρχοντες του λαού; Άραγε Πολιτεία είναι μόνο ο πολιτικός; Δεν είναι και ο πολίτης; Δεν έχουν και οι δυο την υποχρέωση να νομοθετούν χριστιανικά σε ένα κράτος, του οποίου το Σύνταγμα έχει ως προμετωπίδα την επίκληση εις το Όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος; Δεν είναι γραμμένο στη Σοφία Σειράχ: «κατὰ τὸν κριτὴν τοῦ λαοῦ αὐτοῦ οὕτως καὶ οἱ λειτουργοὶ αὐτοῦ, καὶ κατὰ τὸν ἡγούμενον τῆς πόλεως πάντες οἱ κατοικοῦντες αὐτήν»; Δεν μιλούν οι ψαλμοί του Δαυίδ για ασεβείς βασιλιάδες όπως ο υιός Μανασσής; Δεν μίλησε ο ίδιος ο Θεός για την πολιτική στον Προφήτη Ησαΐα και του είπε ότι θα βάλει στην άκρη τους σωστούς άρχοντες, θα τοποθετήσει κυβερνήτες νεανίσκους, δηλαδή άμυαλους εμπαίκτες που ποδοπατούν ιερούς και παραδοσιακούς θεσμούς, ώστε να μη μπορεί ο λαός να κυβερνηθεί, γιατί δεν του αξίζει;
Από πού, λοιπόν, προκύπτει η παραπάνω θέση; Σαφώς και περιμένουμε από την πολιτεία να νομοθετεί χριστιανικά και, αν δεν το κάνει, το απαιτούμε και μάλιστα αντιστεκόμαστε και αντιδρούμε. «Μη συγκοινωνήτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε» Εφεσίους (5,11)
3) «Μπορούμε να διώξουμε κάποιον από την Εκκλησία; Με βάση ποια κριτήρια ενεργούμε; Διαχωρίζουμε τους ανθρώπους, ακόμη κι όταν αμαρτάνουν; Πόσο δε μάλλον τους κλείνουμε την πόρτα της Εκκλησίας; Γιατί;»
Αναρωτιόμαστε: Η προτροπή «τας θύρας, τας θύρας» δεν αφορά αβάπτιστους, αμύητους, ακατήχητους και εχθρούς της εκκλησίας; Οι βουλευτές, λοιπόν, που υπερψήφισαν το αντίθεο νομοσχέδιο, δεν έθεσαν αυτομάτως τον εαυτό τους εκτός εκκλησίας, αφού όχι μόνο ακατήχητοι και αμύητοι φάνηκαν, αλλά Θεομάχοι και βλάσφημοι;
Κι αν δεν μπορούμε να διώξουμε από την εκκλησία, όχι κάποιον που αμαρτάνει αλλά κάποιον που νομοθετεί την αμαρτία, χωρίς να μετανοεί, αλλά αντιθέτως κομπορρημονεί, με ποια κριτήρια την εποχή του κορωνοϊού, κάποιοι ρασοφόροι διαχώρισαν τους πιστούς σε μασκοφορεμένους και μη, σε εμβολιασμένους και μη και τους έκλεισαν την πόρτα του Ναού κατάμουτρα;
4) «Λοιπόν, είναι μόνο η ομοφυλοφιλία αμαρτία; …γεμάτοι από κάθε αδικία, πορνεία, πονηρία, πλεονεξία, κακία, γεμάτοι φθόνο, φόνο, έριδα, δόλο, κακοήθεια, ψιθυριστές, συκοφάντες, εχθροί του Θεού, υβριστές, υπερήφανοι, αλαζόνες, εφευρέτες κακών, απειθείς στους γονείς, ανόητοι, άστατοι, άστοργοι, σκληροί, ανελεήμονες’’ (Ρωμ. 1, 29-32). Ας μην υποκρινόμαστε. Δεν είναι μόνο η ομοφυλοφιλία αμαρτία. Δεν πρέπει λοιπόν να βγούμε κι εμείς από την Εκκλησία;»
Αναρωτιόμαστε: Πόσο δύσκολο είναι να διακρίνει ο υπογράφων το εν λόγω άρθρο ότι δεν καταφέρεται κανείς εναντίον του αμαρτωλού, αλλά αντιδρά στη θεσμοθέτηση της αμαρτίας; Οι βουλευτές, λοιπόν, που θεσμοθέτησαν με την ψήφο τους την αμαρτία, μετανόησαν; Ζήτησαν συγγνώμη δημοσίως; Παραιτήθηκαν από τους βουλευτικούς θώκους τους; Όχι, εξακολουθούν να εμμένουν με φθηνές δικαιολογίες στις απόψεις τους και να καυχώνται για την επαίσχυντη πράξη τους. Παραμένουν βλάσφημοι και, εφόσον νομοθετούν αντίθετα στο νόμο του Ευαγγελίου, είναι διώκτες του Θεού. Θα γίνουν, λοιπόν, δεκτοί στους ιερούς ναούς, ως εξέχοντα πρόσωπα;
Την προσεχή Κυριακή της Ορθοδοξίας, στις 24/03/2024, ο Αρχιεπίσκοπος και η Iερά Σύνοδος αποφάσισε να αποφύγει τεχνηέντως να συνυπάρξει στον ίδιο ιερό χώρο με όσους κοινοβουλευτικούς υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, θα διαπράξει σφάλμα;
Άραγε οι Μητροπολίτες, που με τις δηλώσεις και ανακοινώσεις τους κήρυξαν ανεπιθύμητους τους βουλευτές που υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, έσφαλαν και εκείνοι;
Είναι, λοιπόν, ολοφάνερη η σύγχυση που έχει προκαλέσει η συγκεκριμένη δημοσίευση. Και, όπως δηλώσαμε αρχικά, δεν είναι η πρώτη φορά που αρθρώνεται λόγος θολός τόσο στη μορφή, στη δομή όσο και στο περιεχόμενο.
Θυμίζουμε ότι στις 14 Αυγούστου 2015 στον ιστοχώρο pemptousia.gr αναρτήθηκε από τον εν λόγω Κληρικό Θεολόγο άρθρο με τίτλο «Η Θεομήτωρ και ο Ευσεβισμός της Αίρεσης». Σε αυτό ο συντάκτης διατυπώνει το εξής ερώτημα: «Αν η Παναγία δεν ήταν Παρθένος αλλά μία γυναίκα που είχε συνάψει νόμιμη σχέση, ο Θεός δεν θα μπορούσε να γεννηθεί στην μήτρα της; Δηλαδή το μέγα μυστήριο είναι το αειπάρθενο της Θεοτόκου;» Πρόσφατα η εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος φιλοξένησε άρθρο-απάντηση του Αναστασίου Ομ. Πολυχρονιάδη, Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ, ο οποίος όχι μόνο αποκατέστησε θεολογικώς την αλήθεια αλλά και αμφισβήτησε με στοιχεία συγκεκριμένο τίτλο με τον οποίο υπέγραφε ο συντάκτης, εκθέτοντας τη Μητρόπολή μας και με τέτοιου είδους ολίσθημα.
Αναρωτιόμαστε, άραγε «έχουν γνώση οι φύλακες» της Μητροπόλεώς μας; Αν όχι, η παρούσα δημοσίευση ας γίνει αιτία προβληματισμού. Αν ναι, ας πράξουν τα δέοντα, προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια και να παύσει η σύγχυση.
.
Υποσημείωση: Α. Τα ονόματα όσων συνυπογράφουν το παραπάνω άρθρο είναι στη διάθεση καθενός
Β. Σχετικώς παραθέτουμε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις για αναλυτικότερη ενημέρωση:
1) https://aktines.blogspot.com/2024/01/blog-post_71.html (έχει ενδιαφέροντα σχόλια )
2)https://tasthyras.wordpress.com/2024/01/02/%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b8%ce%b5%ce%bf%cf%84%cf%8c%ce%ba%ce%b5%ce%b9%ce%b1%cf%82-%ce%b1%ce%b5%ce%b9%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b8%ce%b5%ce%bd%ce%af%ce%b1%cf%82/#more-83606 (έχει ενδιαφέροντα σχόλια )
3) https://choratouaxoritou.gr/?p=316172
4) https://trelogiannis.blogspot.com/2024/01/blog-post_89.html?m=1
5) https://orthros.eu/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1/%CE%B5%E1%BC%B0%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/1676-peritheotmet.html
6)ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ ΕΤΟΣ ΞΓ΄ ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΥΛΛΟΥ 2487
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!