Με αφορμή διάφορα σχόλια του Τύπου αλλά και του διαδικτύου, ότι δηλ. υπάρχουν πολλοί μαθητές που αρίστευσαν εφέτος στη Βιολογία, Φυσική και Χημεία, ενώ δεν κατάφεραν να κάνουν το ίδιο στη Νεοελληνική Γλώσσα, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής :
Πράγματι απορώ πώς ένα μάθημα όπως η Νεοελληνική Γλώσσα καθορίζει την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση , όταν το 65% της αξιολόγησης είναι καθαρά υποκειμενικό ( περίληψη και παραγωγή γραπτού λόγου) και το 35% είναι αντικειμενικά μετρήσιμο.
Είναι απορίας άξιο, να βλέπει κανείς απόκλιση οκτώ, δέκα ή και δεκαπέντε μορίων στη βαθμολόγηση γραπτών του παραπάνω μαθήματος. Και εύλογα γεννάται το ερώτημα,γιατί να υπάρχουν αυτές οι αποκλίσεις που σίγουρα επηρεάζουν και μάλιστα σημαντικά τη γενική βαθμολογία ; Με άλλα λόγια δημιουργείται η εντύπωση του ..αν έχεις τύχη διάβαινε ή αλλιώς ..όποιον πάρει …ο χάρος !!!
Πώς γίνεται το συγκεκριμένο μάθημα ( με παθογένεια στη βαθμολόγηση ) να έχει τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας με τη Φυσική , μάθημα αντικειμενικά μετρήσιμο ;
Πώς γίνεται βαθμολογητές να βαθμολογούν διαφορετικά ακόμα και στα συνώνυμα -αντώνυμα ή τρόπο ανάπτυξης ; Κι όμως αυτό το μάθημα (αφού τα άλλα όπως υποστηρίζεται ήταν εύκολα, θα κρίνει την εισαγωγή μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση…. ένα μάθημα που και οι ίδιοι οι φιλόλογοι αν το διόρθωναν κάποια άλλη χρονική στιγμή , υπό άλλες συνθήκες, πολύ δύσκολο να έβαζαν τον ίδιο βαθμό.. Kάτι επομένως πρέπει να γίνει και μάλιστα όσο πιο σύντομα γίνεται, γιατί αλλιώς και όπως πολύ εύστοχα γράφτηκε στον Τύπο θα ψάχνουμε για γιατρούς και όχι μόνο, ..λογοτέχνες !!!
Υ.Γ 1 Οι βαθμολογητές του μαθήματος, πόσο συστηματικά και ευσυνείδητα έχουν διδάξει το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Λύκειο οι ίδιοι; Γιατί, για να βαθμολογήσεις όσο γίνεται αντικειμενικά, πρέπει πρώτα πρώτα να έχεις μεγάλη εμπειρία…. Αν εφαρμόζονται οι οδηγίες του Υπουργείου, γιατί να υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις στη βαθμολόγηση πολλών γραπτών ;
Υ.Γ 2 Έχω ήδη μια πρόταση, 65% τα μετρήσιμα και 35% η υποκειμενική βαθμολόγηση !! Ευχαριστώ για τη φιλοξενία ..