Η Γιουβέντους παραμένει η ομάδα με τους περισσότερους φιλάθλους στην Ιταλία, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη για την περίοδο 2010-2016.
Οι εταιρίες “StageUp” και “Ipsos” διενήργησαν την έρευνα “Sports Fans” στην οποία μεταξύ άλλων οι συμμετέχοντες, ηλικίας 14 έως 64 ετών, κλήθηκαν να αναφέρουν την ομάδα την οποία αγαπούν.
Οι… μόνιμοι πρωταθλητές Ιταλίας τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν 8.316.000 φιλάθλους, εκ των οποίων μόλις το 13% κατοικεί στο Πιεμόντε, το 17% στα βορειοανατολικά της Ιταλίας, το 14% στο κέντρο και το υπόλοιπο 40% στη Νότο και στα νησιά.
Ακολουθεί η Μίλαν με τους μισούς οπαδούς, περίπου 4.201.000, ενώ το… βάθρο συμπληρώνει η έτερη ομάδα του Μιλάνου, η Ίντερ, με 3.934.000 τιφόζι.
Στην 4η θέση υπάρχει μία… προσπέραση, αφού πλέον εκεί φιγουράρει η Νάπολι με 2.910.000 φιλάθλους, έχοντας αφήσει πίσω τη Ρόμα με 1.906.000 φιλάθλους.
Η Νάπολι είναι η ομάδα με τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία χρόνια, αφού το 2010-2011 αριθμούσε περίπου 1.809.000 υποστηρικτές και μέσα σε πέντε σεζόν, παρουσίασε αύξηση 61%. Ακολουθεί σε ρυθμό αύξησης η Μπολόνια με 58% (από 211.000 το 2011 σε 334.000 το 2016) και η Λάτσιο με 46% (από 425.000 το 2011 σε 622.000 το 2016).
Η Ρόμα, από την πλευρά της, αναδεικνύεται πρωταθλήτρια ως η… δεύτερη ομάδα της χώρας, αφού την προτιμούν 3.405.000 φίλαθλοι, μετά από την αγαπημένη τους, εκ των οποίων το 55% είναι γυναίκες. Ακολουθεί η Γιουβέντους με 3.081.000 φιλάθλους, η Μίλαν με 2.637.000, η Νάπολι με 2.601.000 και η Ίντερ με 2.572.000. Μάλιστα, οι “τζιαλορόσι” διαθέτουν και τον πιο δημοφιλή ποδοσφαιριστή, αφού το 97% των ερωτηθέντων γνωρίζουν τον Φραντσέσκο Τότι.
Από εκεί και πέρα, ένα άλλο σκέλος της έρευνας αφορούσε τη συνδρομητική τηλεόραση και το κατά πόσο οι φίλαθλοι είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν για να παρακολουθήσουν την αγαπημένη ομάδα τους. Το 54% των φιλάθλων της Ρόμα διαθέτει τουλάχιστον μία πλατφόρμα για να παρακολουθεί τους “τζιαλορόσι”, στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι φίλοι της Μπολόνια (48%) και στην τρίτη εκείνοι της Αταλάντα (47%).
Όσο για τον βασικό χορηγό που έχουν οι ομάδες τους, τον θυμούνται κατά μέσο όρο το 55% των φιλάθλων κάθε μιας.