Περιθώριο ενός μηνός έχουν περίπου 1.833.000 πελάτες της ΔΕΗ προκειμένου να διακανονίσουν τις οφειλές τους προς την επιχείρηση οι οποίες ανέρχονται σε
Σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούν αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο διακοπής της ηλεκτροδότησης. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία (67%) οι «κακοπληρωτές» αφορούν κυρίως στους λεγόμενους «μικρούς» πελάτες της ΔΕΗ, με οφειλές δηλαδή κάτω των 500 ευρώ.
Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία υπογραμμίζει ότι «οι πελάτες με τις μικρότερες οφειλές -κατηγορία η οποία είναι και η πολυπληθέστερη- αποφεύγουν να διακανονίσουν την οφειλή τους βασιζόμενοι ίσως στην κοινωνική ευαισθησία της επιχείρησης. Ωστόσο, αυτό αποβαίνει σε βάρος τους, καθώς χάνουν την έκπτωση του 15%, ενώ με κάποιο μικρό μηνιαίο ποσό (10-30 ευρώ) θα ήταν συνεπείς και θα επωφελούνταν από την έκπτωση».
Ωστόσο η εικόνα αυτή έχει και μία δεύτερη… ανάγνωση, αναδεικνύοντας σε πολλές περιπτώσεις τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία δεν είναι σε θέση να πληρώσουν ούτε αυτό το ελάχιστο μηναίο ποσό της τάξης των 10-30 ευρώ που αναφέρει η ΔΕΗ.
Στοιχεία
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η επιχείρηση, με τη ρύθμιση των 36 δόσεων, περίπου 350.000 πελάτες της ΔΕΗ έχουν διακανονίσει συνολικές οφειλές της τάξης του 1 δισ. ευρώ. Παράλληλα, κρίνεται πολύ ικανοποιητική η τήρηση των διακανονισμών, η οποία ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 90%.
Εκπτωση 15% προσφέρει η ΔΕΗ σε όσους καταναλωτές εξοφλούν έγκαιρα τους λογαριασμούς ρεύματος
Εκπτωση 15% προσφέρει η ΔΕΗ σε όσους καταναλωτές εξοφλούν έγκαιρα τους λογαριασμούς ρεύματος
Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι το υπολειπόμενο διάστημα μέχρι την 30/9 (λήξη ισχύος των 36 δόσεων) οι διακανονισμοί θα αυξηθούν σημαντικά, καθώς η έκπτωση 15% -ανταμοιβή της συνέπειας- θα έχει πλέον αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος των πελατών-δικαιούχων γεγονός που αναμένεται να επιδράσει καταλυτικά. Αναφορά με το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, αναφέρουμε ότι οι πελάτες, κατανεμημένοι σε κατηγορίες ανάλογα με το ύψος των οφειλών τους, έχουν διακανονίσει τις οφειλές ως εξής:
• Κάτω των 500 ευρώ: 5%
• Μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ: 21%
• Μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ: 36%
• Ανω των 3.000 ευρώ: 32% του συνόλου της κατηγορίας.
Παρατηρούμε ότι κάτω από 500 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 1.230.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 146 εκατ. ευρώ, ενώ μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ δεν έχουν διακανονίσει 298.000 πελάτες, με σύνολο οφειλής 153 εκατ. ευρώ.
Οι πελάτες με τις μεσαίου ύψους οφειλές, δηλαδή ποσών μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε μεγαλύτερο ποσοστό, 36%. Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 216.000 με συνολική οφειλή 278 εκατ. ευρώ.
Τέλος, οι πελάτες με τις μεγαλύτερες οφειλές, πλέον των 3.000 ευρώ, έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε ποσοστό 32%. Στην κατηγορία αυτή οι πελάτες που δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 89.000 με συνολική οφειλή 509 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται πάντως με έμφαση πως ένας μεγάλος αριθμός πελατών των δύο τελευταίων κατηγοριών αποφεύγουν συστηματικά να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους.
ethnos.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!