Η μανία και ο παραλογισμός με τους φόρους που έχουν καταλάβει την τρόικα και ειδικά το ΔNT, δεν λένε να κοπάσουν. Tώρα ζητούν εφάπαξ φόρο σε όσους έχουν καταθέσει τις πινακίδες και 100 ευρώ πρόστιμο για όσους δεν δηλώνουν γάμο, θάνατο ή απώλεια αστυνομικής ταυτότητας, μέσα σε διάστημα 10 ημερών.
Παρά το γεγονός ότι οι Ελληνες έχουν γονατίσει από τους απανωτούς φόρους σε ακίνητα, αυτοκίνητα και έκτακτες εισφορές και αφού πλέον αδυνατούν να πληρώσουν ακόμα και τις δόσεις της φορολογίας των προηγούμενων ετών, η τρόικα, δεν σταματάει να ζητάει νέα μέτρα και να εφευρίσκει νέους τρόπους προκειμένου να καλυφθούν τα όποια κενά δημιουργούνται στους στόχους εισπραξιμότητας. Μια νέα αναπάντεχη και στα όρια του παραλόγου-πρόταση, που έπεσε στο τραπέζι την περασμένη εβδομάδα, είναι -άκουσον, άκουσον- η φορολόγηση με εφάπαξ ποσό των κατόχων Ι.Χ. που έχουν παραδώσει τις πινακίδες τους στην Εφορία, αλλά και πρόστιμο 100 ευρώ για όσους δεν δηλώνουν γάμο, θάνατο ή απώλεια αστυνομικής ταυτότητας μέσα σε διάστημα 10 ημερών.
Τελευταίο κρούσμα αξιωματούχου του ΔΝΤ που προσπαθεί να επιβάλει νέους φόρους είναι η Αμερικανοκινέζα Χούι Τζιν, η οποία έφθασε στην Αθήνα ως απεσταλμένη του Ταμείου λίγες ημέρες μετά την Πρωτοχρονιά. Αντικατέστησε τη Βουλγάρα Ιβα Πέτροβα, η οποία θεωρούνταν η «σκληρή του ΔΝΤ» και ήταν το αγαπημένο παιδί του Πολ Τόμσεν.
Οι κυρίες Πέτροβα και Τζιν είναι εξειδικευμένες του ΔΝΤ σε θέματα φορολογίας. Οι επιτελείς του υπουργείου χάρηκαν που η σκληρή Βουλγάρα γύρισε πίσω στην Ουάσινγκτον, εντούτοις κανείς δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι η ήπιων τόνων διάδοχός της Κινέζα θα ήταν ακόμα πιο σκληρή στις απόψεις της για την αποτελεσματικότητα του φοροελεγκτικού μηχανισμού. Η Κινέζα, τις πρώτες αναγνωριστικές ημέρες, ήταν απόλυτα συνεργάσιμη με τους αξιωματούχους του υπουργείου Οικονομικών και τίποτα δεν προμήνυε τη λαίλαπα που θα ακολουθούσε.
Ζήτησε όλα τα στοιχεία από το 2012
Οι Ελληνες συνεργάτες του υπουργείου Οικονομικών τής έδωσαν όλα τα στοιχεία του 2012 και του 2013 προκειμένου να αποκτήσει μια πρώτη εικόνα για το πώς πάνε οι εισπράξεις των φόρων. Η Κινέζα, όμως, μόλις διαπίστωσε ότι η εισπραξιμότητα των ληξιπρόθεσμων χρεών για το 2013 είναι στο 40%, άρχισε να πιέζει τα κυβερνητικά κλιμάκια για αύξηση της αποδοτικότητας του φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Μάταια οι Ελληνες συνεργάτες των υπουργών Οικονομικών προσπαθούσαν να της εξηγήσουν ότι τα οικονομικά όρια των φορολογουμένων έχουν εξαντληθεί και ότι οι πολίτες έχουν γονατίσει από τους φόρους. Της έδειξαν πίνακες με τις κατασχέσεις που έχουν αυξηθεί κατά 40%, τα προγράμματα πλειστηριασμού που επίσης έχουν αυξηθεί κατά 41% το 2013 σε σχέση με το 2012. Ενδεικτικό της αδυναμίας που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις προς το κράτος είναι και το γεγονός ότι πάνω από 2.600.000 πολίτες και επιχειρήσεις χρωστούν στην Εφορία συνολικά ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 62,5 δισ. ευρώ, ενώ σε ρύθμιση έχουν ενταχθεί μόλις οι 100.000. Τα υπέρογκα πρόστιμα και το φορολογικό τσουνάμι έχουν γονατίσει τους φορολογουμένους, ενώ σε ρύθμιση έχει υπαχθεί μόλις το 2,5% των συνολικών οφειλών. Αναλυτικά τα στοιχεία που παρουσίασαν στην Κινέζα αξιω¬ματούχο αφορούσαν τα εξής:
■ Τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, τα οποία δημιουργήθηκαν από την 1/1/2013 και παρέμειναν ανεξόφλητα μέχρι τις 31/1/2014 ανέρχονταν σε 10,1 δισ. ευρώ
■ Στη ρύθμιση της «νέας αρχής», η οποία αφορά στα χρέη που έγιναν ληξιπρόθεσμα έως τις 31 Δεκεμβρίου 2012, εντάχθηκαν, από την 1η Ιουνίου 2013 έως την 31η Ιανουαρίου 2014, 99.793 οφειλέτες ή ποσοστό 7,83% επί του συνολικού αριθμού των οφειλετών της συγκεκριμένης κατηγορίας.
■ Το συνολικό ποσό των χρεών που εντάχθηκαν στην «πάγια ρύθμιση» την περίοδο από την 1/6/2013 έως τις 31/1/2014 ανήλθε σε 529,5 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί μόλις στο 5,24% του συνόλου των χρεών που θα μπορούσαν να ρυθμιστούν.
■ Το συνολικό ποσό των οφειλών που ρυθμίστηκαν και εξοφλήθηκαν μέχρι τις 31/1/2014 ανήλθε σε 304,76 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό τα 153,6 εκατ. ευρώ είναι οφειλές που είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες μέχρι τις 31/12/2012 και εντάχθηκαν στη ρύθμιση της «τελευταίας ευκαιρίας», ενώ τα υπόλοιπα 151,1 εκατ. ευρώ ήταν νέα χρέη, τα οποία δημιουργήθηκαν μετά τις 31/12/2012 και υπήχθησαν στην «πάγια ρύθμιση».
Η ίδια προσπάθησε με διάφορα μαθηματικά μοντέλα να τους πείσει ότι πρέπει οι εφοριακοί να πιέσουν ακόμα περισσότερο τους πολίτες ή, σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι αύξησης των δημοσίων εσόδων.