Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται να υπογράψουν ΤΑΙΠΕΔ-Ferrovie dello Stato Italiane τη σύμβαση πώλησης των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται να υπογράψουν ΤΑΙΠΕΔ-Ferrovie dello Stato Italian τη σύμβαση πώλησης των ελληνικών σιδηροδρόμωνΖήτημα χρόνου είναι η ολοκλήρωση της πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie dello Stato Italiane, μετά την έγκριση της σύμβασης πώλησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι τελικές υπογραφές μεταξύ της ιταλικής εταιρείας, θυγατρικής του ομίλου Trenitalia, και του ΤΑΙΠΕΔ ενδέχεται να μπουν τις προσεχείς ημέρες.
Πλέον, σύμφωνα με κύκλους που παρακολουθούν την ιδιωτικοποίηση, στόχος είναι να υπογραφεί το συντομότερο δυνατό η σύμβαση πώλησης της εταιρείας που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 2.500 χιλιομέτρων.
Στη συνέχεια, η συμφωνία μεταβίβασης μετοχών θα αποσταλεί στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν, προκειμένου να εγκριθεί η διαγραφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων της τάξεως των 750-800 εκατ. ευρώ που έχουν κατευθυνθεί στην κρατική εταιρεία.
Η είσοδος ιδιώτη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που συνοδεύεται με την καταβολή τιμήματος ύψους 45 εκατ. ευρώ, αποτελούσε μονόδρομο για να μην τεθεί σε διάλυση και εκκαθάριση η εταιρεία που θα καλούνταν να επιστρέψει τις κρατικές ενισχύσεις εκατομμυρίων στο Δημόσιο.
Επίσης, το πράσινο φως θα πρέπει να ανάψει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών δεν θα χρειαστεί να περάσει από τη Βουλή. Εφόσον όλα προχωρήσουν από εδώ και πέρα χωρίς προβλήματα, η ολοκλήρωση της μεταβίβασης των μετοχών αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Έρχεται η σειρά της ΕΕΣΣΤΥ
Την ίδια ώρα, τα βλέμματα βρίσκονται στραμμένα στην πώληση του 100% της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, για την οποία η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 30ή Ιανουαρίου. Για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, που έχει την ευθύνη της διαχείρισης -μέσω επισκευών και ανακατασκευών- του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της χώρας, φέρονται να ενδιαφέρονται η θυγατρική του ομίλου Trenitalia και η τσεχική Škoda Transportation.
Η ΕΕΣΣΤΥ έχει εξασφαλισμένες χρηματοροές, καθώς διαθέτει σύμβαση με ισχύ έως το 2023 για τη συντήρηση βαγονιών του ΟΣΕ.
Στο πελατολόγιο της ΕΕΣΣΤΥ είναι δυνατόν να ενταχθεί η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, μετρό, τραμ), ενώ σημαντικές είναι οι προοπτικές για την ανάπτυξη στα Βαλκάνια. Διαθέτει συνολικά 10 μηχανοστάσια σε Αττική, Βόρεια Ελλάδα, Θράκη, Θεσσαλία και Πελοπόννησο, όπου εκτελούνται, από ελαφρού έως βαρέος τύπου, εργασίες συντήρησης.
zougla.gr
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!