Στη διακοπή της συνεργασίας με τους πενταψήφιους τηλεφωνικούς αριθμούς για το «κλείσιμο» των ραντεβού των πολιτών με γιατρούς του ΠΕΔΥ προσανατολίζεται το υπουργείο Υγείας.
Ειδικότερα, το υπουργείο επανεξετάζει το θέμα των συμβάσεων με τις εταιρείες που λειτουργούν τους πενταψήφιους αριθμούς, μην αποκλείοντας ακόμα και τη μη ανανέωσή τους, λόγω της υψηλής οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών, που καλούνται να πληρώσουν ένα ευρώ ανά κλήση, από σταθερό και περισσότερο από ένα ευρώ ανά λεπτό από κινητό, προκειμένου να κλείσουν ραντεβού με γιατρό ΠΕΔΥ. Οι συμβάσεις με τις εταιρείες λήγουν τον ερχόμενο Ιούλιο και το υπουργείο Υγείας θα επιχειρήσει να θέσει σε λειτουργία άλλους, δωρεάν τρόπους για τον προγραμματισμό των ραντεβού. Μεταξύ αυτών και η «ενεργοποίηση» των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, στα οποία οι πολίτες θα μπορούν να απευθύνονται προκειμένου οι υπάλληλοι να τους κλείσουν ηλεκτρονικά κάποια επίσκεψη σε γιατρό ΠΕΔΥ.
Από τον Δεκέμβριο
Ηδη, από τα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου έχει ξεκινήσει η λειτουργία της υπηρεσίας «Ηλεκτρονικών Ραντεβού-eRDV» της ΗΔΙΚΑ Α.Ε., η οποία προς το παρόν έχει κάνει μια «δειλή» αρχή. Οι πολίτες επισκέπτονται την ιστοσελίδα http://rdv.ehealthnet.gr και με την εισαγωγή των ίδιων κωδικών του Τaxisnet, «κλείνουν» το ραντεβού τους. Από τις 7/12/2016 έως τις 9/2/2017 είχαν προγραμματιστεί μέσω της υπηρεσίας αυτής 21.869 ραντεβού σε μονάδες ΠΕΔΥ, εκ των οποίων τα 13.500 τον τελευταίο μήνα. Ειδικά τις τελευταίες εβδομάδες, τις ημέρες «αιχμής», δηλαδή Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη, κλείνονται ηλεκτρονικά από τους πολίτες περισσότερα από 600 ραντεβού την ημέρα. Οι αριθμοί αυτοί είναι μικροί σε σχέση με τα ραντεβού που κλείνονται μέσω των πενταψήφιων ή απευθείας από τις γραμματείες των μονάδων Υγείας. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υγείας, από τις 7/12/2016 έως τις 9/2/2017 είχαν προγραμματιστεί μέσω των 5ψήφιων αριθμών συνολικά 688.500 ραντεβού και μέσω των γραμματειών των μονάδων Υγείας 429.500 ραντεβού.
«Η λειτουργία του eRDV ξεκίνησε δειλά», σημειώνει στην «Κ» ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας Σταμάτης Βαρδαρός, που αποδίδει αυτό το ξεκίνημα στην απουσία προβολής της υπηρεσίας από το ίδιο το υπουργείο. «Αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε το επόμενο διάστημα», τονίζει και εξηγεί ότι το υπουργείο θα ξεκινήσει την προβολή της υπηρεσίας eRDV, μέσα από τις μονάδες Υγείας, από ιστοσελίδες υπουργείων, ενώ σκοπεύει να κάνει χρήση της δυνατότητας των ραδιοτηλεοπτικών κοινωνικών μηνυμάτων. «Επίσης, μέσα στο επόμενο δίμηνο θέλουμε να ενεργοποιήσουμε τη δυνατότητα να κλείνονται ηλεκτρονικά ραντεβού και μέσω των ΚΕΠ. Δηλαδή ο ενδιαφερόμενος, εφόσον ο ίδιος δεν έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή δεν είναι εξοικειωμένος με τη διαδικασία, θα μπορεί να απευθύνεται στα ΚΕΠ», επισημαίνει ο κ. Βαρδαρός.
«Η επιτυχία του εγχειρήματος συνδέεται άμεσα με τον προβληματισμό μας για το εάν θα συνεχίσουμε τη συνεργασία με τις εταιρείες που λειτουργούν τους πενταψήφιους αριθμούς», τονίζει ο κ. Βαρδαρός και συνεχίζει «είναι ειλημμένη απόφαση ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η συνεργασία με τους όρους που ισχύουν σήμερα». Τα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο είναι είτε η σύναψη νέας σύμβασης με ευνοϊκότερους οικονομικούς όρους για τους πολίτες είτε ακόμα και η πλήρης διακοπή της συνεργασίας.
Αυτή τη στιγμή το υπουργείο συνεργάζεται με τέσσερις εταιρείες με πενταψήφιους ηλεκτρονικούς αριθμούς, που «κλείνουν» την πλειονότητα των 6,5 εκατομμυρίων ραντεβού που προγραμματίζονται κατ’ έτος στο ΠΕΔΥ. Κάποιες εφαρμόζουν και πρακτικές στο όριο της νομιμότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας αριθμός διαφήμιζε ότι παρείχε ενημέρωση για το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης, τη στιγμή που η σύμβαση δεν προέβλεπε κάτι τέτοιο και δεν μπορούσε να ελεγχθούν η πηγή αλλά και η εγκυρότητα των πληροφοριών που παρείχε.
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!