Σχετικά με το θέμα της έκδοσης ή ανανέωσης πιστοποιητικού αναπηρίας από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α), προκειμένου υπάλληλος να εξαιρεθεί, δυνάμει των διατάξεων του ν. 4250/2014, από το καθεστώς της “διαθεσιμότητας” από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης διευκρινίζεται ότι:
«Με γνώμονα την τήρηση της αρχής της χρηστής διοίκησης και την ανάγκη προστασίας ευπαθών ομάδων, επισημαίνεται ότι, σε υπάλληλο, ο οποίος έχει τεθεί σε “διαθεσιμότητα” δυνάμει του ν.4172/2013, όπως ισχύει, και έχει καταθέσει αίτηση στα ΚΕ.Π.Α. για έκδοση ή ανανέωση του πιστοποιητικού αναπηρίας, εντός του χρονικού διαστήματος της “διαθεσιμότητας”, όπως αυτή ορίζεται στις διατάξεις του ν.4172/2013, όπως ισχύει καθώς και εντός της παράτασης αυτής, βάσει των οριζομένων, στο αρ.40 του ν.4250/2014, δεν επέρχεται καμία μεταβολή στην υπηρεσιακή του κατάσταση, μέχρι την προσκόμιση του ως άνω πιστοποιητικού στην Δ/νση Διοικητικού/Προσωπικού, στην οποία κατείχε οργανική θέση και εφόσον πιστοποιείται ότι το ποσοστό αναπηρίας είναι 67% και άνω.
Τέλος, δεδομένου ότι, μεγάλος αριθμός υπαλλήλων του Δημοσίου (ή σύζυγοι ή τέκνα αυτών) έχει αιτηθεί να εξετασθεί από τις αρμόδιες Επιτροπές Πιστοποίησης Αναπηρίας ή να ανανεώσει τυχόν παλαιότερα πιστοποιητικά, με σκοπό την άμεση και κατά προτεραιότητα εξέταση των αιτημάτων αυτών, υπενθυμίζεται το υπ’ αριθμ. πρωτ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/2/οικ. /6/8/2013 της Υπηρεσίας μας προς την Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ του Υπουργείου Εργασίας, προκειμένου τα σχετικά αιτήματα να εξετασθούν κατ’ απόλυτη προτεραιότητα».