Τρία είναι τα βασικά σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες που έχουν αναλάβει να ρίξουν «φως» στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο που κόστισε τη ζωή σε τρία άτομα και προκάλεσε τον τραυματισμό έξι άλλων, δύο εκ των οποίων νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.
Το πρώτο σενάριο επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς όπως γράφουν τα ΝΕΑ επικαλούμενα πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή να συντάξουν το τελικό πόρισμα, το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο.
Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας. Γι’ αυτό εξετάζεται εξονυχιστικά το ιστορικό των εργασιών συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.
Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ βάζουν και μια άλλη παράμετρο αυτή της ελλιπούς συντήρησης στην φωτοσήμανση. Όπως λένε μπορεί ο οδηγός της αμαξοστοιχίας να μην είδε το σήμα που τον ενημέρωνε ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο και γι’ αυτό δεν «έκοψε» ταχύτητα.
Σημειώνεται ότι στο ίδιο σημείο είχε σημειωθεί ατύχημα και πριν από 12 χρόνια (στις 20 Οκτωβρίου 2005) αλλά τότε είχαν υπάρξει μόνο τραυματισμοί δεκατριών επιβατών.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 έκανε λόγο για «κακή συγκυρία» μιλώντας για πρωτοφανές περιστατικό για το σιδηρόδρομο.
«Δεν μπορεί κανείς εύκολα να μιλήσει για πρόβλημα δικτύου ή φωτοσήμανσης. Είναι μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της. Συνέτρεξαν κάποια πράγματα για να συμβεί το δυστύχημα. Όλα τα σύνθετα συστήματα όπως ο σιδηρόδρομος έχουν μια συγκυρία μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζει την ασφάλεια. Ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι έχει επηρεάσει μια Α, Β, Γ ή Δ παράμετρος. Μπορεί να έχουν συμβάλει αρκετές παράμετροι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πετράκης προσθέτοντας ότι θα χρειαστούν 12-13 ημέρες για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο σημείο με ηλεκτροδότηση.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!