Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να κλείσει το θέμα της σύμβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η σύμβαση πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΘ μετατίθεται για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Σε ό,τι αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πριν από λίγες ημέρες το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται ότι έλαβε την απάντηση της ιταλικής Ferrovie, σχετικά με τις τελικές «πινελιές» που αφορούν στη σύμβαση πώλησης του 100% της ελληνικής επιχείρησης. Πρόκειται για το τελικό κείμενο που αφορά στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που πρέπει να υπογράψουν οι Ελληνες υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, σχετικά με τις υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας (ΥΔΥ). Στην απόφαση αυτή θα ορίζεται ότι η αποζημίωση των συγκεκριμένων υποχρεώσεων δεν θα ξεπερνά ετησίως τα 50 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Οι τρεις πλευρές, ΤΑΙΠΕΔ, Ferrovie και υπουργείο Υποδομών, έχουν συμφωνήσει στο σχετικό κείμενο και μένει η δημοσιοποίηση της σχετικής ΚΥΑ σε ΦΕΚ, κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός των επομένων ημερών. Υστερα από αυτό θα προχωρήσει το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης, με τη μεταβίβαση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie και την καταβολή του τιμήματος των 45 εκατ. ευρώ από την ιταλική εταιρεία στο ΤΑΙΠΕΔ.
Σε ό,τι αφορά στον ΟΛΘ, όλα δείχνουν ότι η σύμβαση πώλησης του 67% δεν θα υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι. Και αυτό διότι δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί ο έλεγχος του σχεδίου σύμβασης από στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Με δεδομένο δε ότι τέλος του μήνα ξεκινά τη λειτουργία του α΄ θερινού τμήματος του δικαστηρίου, στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν απίθανο να έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της σύμβασης. Κάτι τέτοιο ωστόσο θα συμβεί μέχρι τον Σεπτέμβριο, έτσι ώστε αμέσως μετά να υπογραφεί η συμφωνία ανταλλαγής μετοχών, γνωστή και ως SPA (Sale & Purchase Agreement).
Η συναλλαγή θα τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των αρμόδιων αρχών. Συγκεκριμένα, πρέπει να δώσει το «πράσινο φως» για την ολοκλήρωση της συναλλαγής η –κατά πάσα πιθανότητα ελληνική– Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ η τελική σύμβαση να κυρωθεί από την ελληνική Βουλή.
Η ικανοποίηση όλων των προαναφερομένων προαιρέσεων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο. Ως συνέπεια, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει το οριστικό κλείσιμο της συμφωνίας, δηλαδή τη μεταβίβαση των μετοχών του ΟΛΘ και την καταβολή του τιμήματος, να ολοκληρώνεται πριν από το τέλος του έτους. Υπενθυμίζεται ότι το τίμημα για την πώληση του 67% του ΟΛΘ έχει συμφωνηθεί στα 232 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο προτιμώμενος επενδυτής έχει δεσμευθεί στην υλοποίηση επενδύσεων ύψους 180 εκατ. ευρώ.
Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (Εuropean Ιnvestment Βank), με την οποία ήδη έχουν έρθει σε συμφωνία οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει αναλάβει η ένωση των εταιρειών Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd. και Terminal Link SAS. Επικεφαλής στην ένωση των εταιρειών είναι η DIEP, ενώ την τεχνογνωσία θα βάλει η Terminal Link.