Παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Αμφιλοχία μέχρι Άρτα, από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
Πρόκειται για ένα έργο 27 χιλιομέτρων κομβικής σημασίας, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων.
Με το νέο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου σε πλήρη λειτουργία, παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά σήμερα μέσω του υφιστάμενου εθνικού οδικού δικτύου, δε θα ξεπερνά πλέον τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού.
Νέα Οδός: Παράδοση σε κυκλοφορία τμήματος 27 χλμ. από Α/Κ Αμφιλοχίας έως Παράκαμψη Άρτας
Η Νέα Οδός ανακοινώνει πως παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Άρτας, μήκους 27 περίπου χιλιομέτρων.
Σήμερα σε κυκλοφορία βρίσκονται το τμήμα από Αντίρριο έως Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας συνολικού μήκους 102 χλμ. και το τμήμα από την αρχή της παράκαμψης Άρτας (περιοχή Σελλάδες) έως και την Πέρδικα Ιωαννίνων, συνολικού μήκους 53 χλμ.
Με την παράδοση αυτών των ενδιάμεσων 27 χιλιομέτρων, η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων. Εντός Αυγούστου, θα παραδοθούν σε κυκλοφορία και τα τελευταία 14 χιλιόμετρα του τμήματος Πέρδικα Ιωαννίνων έως την ένωση με την Εγνατία Οδό και ο αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού θα είναι στο σύνολο του σε κυκλοφορία.
Με το νέο τμήμα, παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από Α/Κ Αμφιλοχίας έως και Παράκαμψη Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά που διαρκεί σήμερα μέσω υφιστάμενης εθνικής οδού, δε θα ξεπερνά τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού.
Το σύνολο του τμήματος διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. καθόλο το μήκος του, ενώ στα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται 5 γέφυρες, 22 άνω και κάτω διαβάσεις και 34 οχετοί.
Στις θέσεις 105 χλμ., 116 χλμ. και 128 χλμ. στη διάθεση των χρηστών βρίσκονται χώροι προσωρινής στάθμευσης με W.C, ενώ στο τμήμα συναντάται ο Ημικόμβος Κομποτίου στο 125,7 χλμ. ο οποίος συνδέει την Ιόνια Οδό με την υφιστάμενη εθνική οδό Αντιρρίου – Άρτας.
Πλέον, το ταξίδι από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, μέσω των λειτουργούντων τμημάτων της Ιόνιας Οδού, θα διαρκεί περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί σχεδόν 3,5 ωρών που απαιτούνταν μέσω της υφιστάμενης εθνικής οδού. Με την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά.
Ολοκληρώνεται το τμήμα Ρίο – Ιωάννινα
Με αφορμή την παράδοση του τμήματος Αμφιλοχία-Παράκαμψη Άρτας, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «το τμήμα της Ιόνιας Οδού από το Ρίο ως τα Ιωάννινα τελειώνει, μένει μόνο να παραδοθεί τις επόμενες ημέρες η διασταύρωση και ένα μικρό τμήμα στον κόμβο με την Εγνατία … στη συνέχεια, λειτουργικά τελειώνει η περίοδος κατασκευής στις 31 Αυγούστου … και θα γίνουν τα εγκαίνια από τον πρωθυπουργό στις αρχές Σεπτεμβρίου».
«Με την ολοκλήρωση του έργου, από το Ρίο ως τα Ιωάννινα ένας οδηγός θα κάνει από 1,5 ως 2 ώρες … Είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για τη Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο, τη βγάζει από την απομόνωση. Επιτέλους, μπορεί να έχει το δικό της μερίδιο στη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας … τόσο στις παραγωγικές δομές που πρέπει να αναπτυχθούν στην πρωτογενή παραγωγή και τη μεταποίηση όσο και στις υπηρεσίες», όπως τόνισε ο υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «για την προσπάθεια να φτιαχτεί επιτέλους εθνικό σχέδιο για τη δίκαιη ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση, προαπαιτούμενο ήταν να υπάρχουν οι βασικές υποδομές στη χώρα. Οι οδικές υποδομές έχουν ένα ακόμη σχέδιο για να ολοκληρωθούν παντού, το μέλημά μας είναι να ολοκληρώσουμε τις σιδηροδρομικές υποδομές στη χώρα, ώστε να αξιοποιηθούν όλα τα λιμάνια, να γίνουν όλα τα εμπορευματικά κέντρα που χρειαζόμαστε, να μπορεί η Ελλάδα να γίνει κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, όχι μόνο για να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση αλλά για να προσελκύσει παραγωγικές δραστηριότητες και επενδύσεις που θα μας δώσουν πολύ μεγάλη υπεραξία».