«Ο χρόνος σας πάνω από όλα». Αυτή είναι η ιδέα πάνω στην οποία βασίζεται το «EyeQueue», μία απλή εφαρμογή στο κινητό που φιλοδοξεί να καταργήσει την άσκοπη αναμονή σε υπηρεσίες, οργανισμούς, νοσοκομεία, ακόμη και χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος με μεγάλες ουρές. Ο Νίκος Παύλου και ο Γιώργος Ευθυμίου, εμπνευστές της ίδιας εφαρμογής, συναντήθηκαν ύστερα από τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς καινοτομίας για να κάνουν την κοινή ιδέα τους πράξη. Να δώσουν τέλος στις ουρές, με το πάτημα ενός πλήκτρου.
«Το “EyeQueue” είναι έξυπνο στη δομή και απλό στη χρήση του», λέει στην «Κ» ο Νίκος Παύλου και μας περιγράφει πώς λειτουργεί. «Μέσα από την εφαρμογή που θα “κατεβάζει” στο κινητό του, ο χρήστης θα μπορεί να παίρνει αριθμό προτεραιότητας για την υπηρεσία που τον ενδιαφέρει και σε πραγματικό χρόνο να παρακολουθεί πόσος χρόνος χρειάζεται μέχρι να εξυπηρετηθεί».
Με δεδομένο λοιπόν ότι ο χρόνος είναι χρήμα, αυτό το σύγχρονο σύστημα καθορισμού προτεραιότητας έρχεται να προσφέρει τη λύση μέσα από τα ψηφιακά ραντεβού. Η ιδέα σταδιακά μπαίνει σε εφαρμογή, καθώς σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το «EyeQueue» βρίσκεται μία «ανάσα» πριν από τα πρώτα του εμπορικά βήματα. «Απευθυνόμαστε σε διαφορετικούς τομείς υπηρεσιών γιατί πιστεύουμε ότι η ιδέα μας μπορεί να εφαρμοστεί, όπου υπάρχει συνωστισμός», εξηγεί ο Ν. Παύλου. «Είμαστε σε επαφή με υπηρεσίες από τον κλάδο της Υγείας, όπως δημόσια νοσοκομεία, αλλά και ιδιωτικές κλινικές και πολυϊατρεία – εκεί δηλαδή όπου υπάρχει η ανάγκη αποσυμφόρησης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών. Επίσης, έχουμε απευθυνθεί σε δημόσιες υπηρεσίες όπως στα ΚΕΠ, καθώς σε πολλά από αυτά σημειώνεται μεγάλος χρόνος αναμονής μέχρι να εξυπηρετηθούν οι πολίτες. Η ανταπόκριση είναι πολύ θετική και ήδη κάποιες συνεργασίες δρομολογούνται», καταλήγει.
Στη διεθνή αγορά
Στόχος δεν είναι μόνο η ελληνική αγορά, αλλά και η διεθνής. Ηδη, το «EyeQueue» ετοιμάζεται να κάνει την επίσημη πρώτη στην εμπορική έκθεση «Eurocis», που θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο χρόνο στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, ως ο βασικός φορέας εξυπηρέτησης των πελατών της. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα έχουν τη δυνατότητα μέσω της εφαρμογής των δύο Ελλήνων δημιουργών να κλείνουν προκαθορισμένα ραντεβού με τους εκθέτες, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές, ενώ από την άλλη πλευρά και οι εκθέτες θα έχουν τη δυνατότητα να δέχονται περισσότερους πελάτες. «Το σύστημα είναι ήδη μεταφρασμένο στην αγγλική γλώσσα, ώστε να έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει και στο εξωτερικό. Φιλοδοξούμε σε ακόμη περισσότερες εγκαταστάσεις εντός και εκτός Ελλάδας. Αλλωστε, έχουμε ήδη επενδύσει αμέτρητες ώρες σε αυτό το εγχείρημα και θα θέλαμε ο κόπος και η προσπάθειά μας να ανταμειφθούν», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Ευθυμίου, ηλεκτρολόγος – μηχανικός.
Επέκταση
Η ομάδα επεκτείνεται, το ίδιο και οι ιδέες της. Οι δημιουργοί της εξετάζουν την προοπτική να προωθήσουν το «EyeQueue» σε αρχαιολογικούς χώρους που προσελκύουν μεγάλους αριθμούς επισκεπτών, αλλά και σε hotspots, όπου φιλοξενούνται πρόσφυγες και μετανάστες, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Ο Αρης Λουτράρης, που είναι πλέον το τρίτο μέλος της ομάδας, λέει στην «Κ» πως το σύστημα μπορεί να έχει απλή εφαρμογή σε οποιαδήποτε περίπτωση. «Εξαιτίας της αρχιτεκτονικής του, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο εύκολα τόσο από μία μικρή υπηρεσία όσο και από έναν μεγάλο οργανισμό με σύνθετη δομή», εξηγεί.
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι εμπνευστές του «EyeQueue» έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στα άτομα με αναπηρία, καθώς το σύστημά τους έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να τα εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα.